bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۶ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶
مراسم قرعه‌کشی پرداخت 1200 میلیارد تومان وام ضروری به بازنشستگان کشوری با حضور وزیر رفاه، سرپرست صندوق بازنشستگی و جمعی از بازنشستگان برگزار شد.
مبلغ این وام چهارمیلیون تومان و اولویت دریافت با بازنشستگانی است که قبلا از این تسهیلات استفاده نکرده‌اند.این وام با کارمزد ماهانه چهار درصد به 300هزار بازنشسته کشوری تعلق می‌گیرد.
 
عباس رشیدی، مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در این مراسم گفت: حدود یک میلیون و 364هزار بازنشسته وظیفه بگیر تحت پوشش داریم. اعتبار قابل توجهی برای وام ضروری امسال در نظرگرفته شده است به طوری که از 750 میلیارد تومان در سال 95 با رشد 60 درصدی به 1200 میلیارد تومان درسال جاری رسیده است.
 
وی افزود: ثبت نام از مهرماه امسال آغاز و تا 21 آبان ادامه داشت که طی آن 623 هزار نفر برای دریافت وام ثبت نام کردند.به گفته رشیدی، این وام قرض الحسنه بوده و کارمزد آن چهاردرصد است. اقساط این وام 36 ماهه و هرماه 120هزار تومان از حقوق بازنشستگان کسر خواهد شد.
 
مدیرکل فرهنگی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه این اعتبار در 12 مرحله به دست ما می‌رسد عنوان کرد: اکنون اعتبار برای پرداخت دو مرحله اول آماده شده و تا 10 روز آینده واریز خواهد شد و مابقی در 10 مرحله به ترتیب وام را دریافت خواهند کرد. در هرماه یک مرحله واریز وام به برندگان خواهیم داشت.
 
رشیدی ادامه داد: 4500 بازنشسته در مناطق زلزله‌زده داریم که برای برندگان این مناطق وام ضروری بدون طی چند مراحل اداری و سریعا واریز خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: