bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶
محسنی‌اژه‌ای در واکنش به ادعاهای احمدی‌نژاد:
سخنان و جنجال‌های اخیر رئیس دولت‌های نهم و دهم و اطرافیان وی که با سکوت معناداری در طول روزهای گذشته مواجه شده بود، روز گذشته پاسخ تند دادستان کشور که در دولت نهم وزیر اطلاعات وی بود را در پی داشت.
به‌زودی دلیل دستگاه قضا مشخص می‌شودسخنان و جنجال‌های اخیر رئیس دولت‌های نهم و دهم و اطرافیان وی که با سکوت معناداری در طول روزهای گذشته مواجه شده بود، روز گذشته پاسخ تند دادستان کشور که در دولت نهم وزیر اطلاعات وی بود را در پی داشت. رئیس‌جمهور سابق که این روزها تلاش می‌کند بیشتر در تریبون‌ها دیده شود و حرف‌هایی می‌زند که کسی نیز آنها را تکذیب نمی‌کند و از ترس این‌که مبادا آنها اقدام به تندروی‌های بیشتر کرده و ارکان دیگر نظام را زیر سوال ببرند، تلاش شده تا روزه سکوت در مقابل این ادعاها گرفته شود. 

با این حال روز گذشته محسنی‌اژه‌ای در تازه‌ترین نشست خبری خود با اهالی رسانه که به محورهای مختلف اشاره داشت به سخنان محمود احمدی‌نژاد هم پاسخ داد و تاکید کرد که «گویا این آقا به خلاف‌گویی، دروغگویی و گنده‌گویی عادت کرده است.»
احمدی‌نژاد که در یک ویدئو کلیپ چند دقیقه‌ای سران قوه مقننه و قضائیه را زیر سوال برده و اتهاماتی نظیر اختلاس، رانتخواری و جاسوسی به آنها و فرزندان‌شان وارد کرده بود، مورد تعقیب قضائی قرار نگرفته اما دو تن از نزدیکانش در تشکیل پرونده‌هایی به دادگاه فراخوانده شده و در این دادگاه‌ها نیز با حرکات پوپولیستی و شعارهای عوام‌پسند تلاش کردند تا در صفحه یک برخی نشریات بنشینند که برخی از رسانه‌های که مدعی حرفه‌ای بودن، بودند نیز در این دام افتادند.
با این همه، سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه محمود احمدی‌نژاد به تازگی در سخنان خود حملات شدیدی را علیه قوه قضائیه ابراز داشته، چرا دادستان با عناوین اتهامی تشویش اذهان و نشر اکاذیب این موضوع را پیگیری نمی‌کند، گفت: این سوال مرا یاد حکایتی می‌اندازد. یک زمان یک لاتی از چشم‌ها افتاده بود، روزی برای اینکه بخواهد دوباره خودی نشان بدهد در یکی از میادین داد و فریاد می‌کرد، حکیمی با اطرافیانش از آن میدان عبور می‌کردند، اطرافیان آن حکیم از او خواستند که در این میدان بمانند تا ببینند او چه می‌گوید و حکیم به آنها گفت اگر این کار را انجام دهید خواسته او را اجابت کردید، نباید به او توجه کرد و باید رفت. گویا برخی افراد زبان‌شان به خلاف و دروغگویی و خلاف واقع گفتن عادت کرده، زبان‌شان هرز شده، برخی گویی خودشان را بالاتر از قانون و هر فرد دیگری می‌دانند. یک خودبینی و یک نخوت دارند که هر چه به زبان‌شان می‌رسد فکر می‌کنند که حق مطلق است.

محسنی اژه‌ای که به‌نظر می‌رسید به‌نوعی از رفتارها و اقدامات تشکیلات رئیس دولت نهم و دهم عصبانی است و از پیش نیز برای پاسخ به چنین سوالاتی آماده شده بود، در ادامه یادآور شد: فرصت نداشتم تمام اینها را ببینم و مطالعه کنم، فقط یک قسمت از این صحبت‌ها که به‌عنوان مصاحبه انجام شده بود نگاه می‌کردم، این مصاحبه حدودا 40 دقیقه زمان داشت که در این مقدار زمان حقیقتا ده‌ها دروغ، توهین و خلاف واقع وجود داشت، عادت کرده که اینگونه صحبت کند، مثلا در قسمتی می‌گوید در تمام دنیا دادسرا، زندان و پزشکی قانونی و همچنین سازمان ثبت در دولت است، آیا تو تحقیق کردی؟ آیا آماری داری؟ خیر، من می‌دانم در برخی از کشورها این حرف درست نیست. بی‌پایه حرف زدن ایشان شهره عام و خاص است. در ادامه صحبتش می‌گوید این موضوع خلاف قانون اساسی است که اینها به قوه قضائیه وصل شده، تو که می‌گویی مدرک تحصیلی راه و ساختمان داری، اینها در مجلس وضع شده و شورای نگهبان تائید کرده و قانون شده، چگونه به خودت اجازه می‌دهی بگویی خلاف قانون اساسی است. این یعنی مجلس و شورای نگهبان بیخود کرده است!

سخنگوی دستگاه قضا افزود: در جایی می‌گوید که 38 سال است از قوه قضائیه انتقاد نشده و مجری از او سوال می‌کند که آیا انتقاد نشده؟ حتی از سوی مجلس تحقیق و تفحص فرستاده شده و او در پاسخ می‌گوید بله آن موقع بوده. باید بگویم که از سال 58 و 59 از همان اوایل بعضی‌ها مغرضانه و برخی دلسوزانه قوه قضائیه را نقد می‌کردند و برخی هم فحش می‌دادند. منافقین چه می‌گفتند؟ خود بنی‌صدر در مقام رئیس‌جمهوری چه می‌گفت؟
دادستان کشور که بخش عمده‌ای از وقت نشست خبری خود را به پاسخ به تشکیلات احمدی‌نژاد اختصاص داده بود در ادامه خطاب به جمع حاضر، گفت: من کلاه خود شما را برای قضاوت قاضی قرار می دهم. این مدت که همین آقایان در مورد آن حرف می‌زنند کافی نیست. بیشتر از این می‌توان به قوه‌ قضائیه گفت؟ ایشان جایی در جواب مجری می‌گوید یک روزی قوه‌ قضائیه خوب عمل می‌کرد و عملکردش قابل‌قبول بود که کسی انتقاد نمی‌کرد. قوه‌ قضائیه حالا خراب شده است. چرا؟ حالا که تحت تعقیب است خراب شده است؟ چرا مساله شخصی خود را عمومیت می‌دهد، ایشان کاش برای شعور مردم ارزش قائل می‌شد. آیا قوه‌ قضائیه در این چند سال اخیر که افراد شما و شبیه شما را تحت تعقیب قرار داده، خراب شده است؟

محسنی‌ اژه‌ای افزود: ایشان جای دیگری می‌گوید امور زندان‌ها چه ارتباطی به قوه‌ قضائیه دارد! اول شورای انقلاب بی‌توجه به مسائل حقوقی یک مصوبه‌ای را تصویب کرد که آن مصوبه همانطور باقی مانده است. نخوت و بی‌توجهی ایشان را ببینید. ایشان گفته‌اند شورای انقلاب مسائل حقوقی را متوجه نیستند. جالب است. آنها نمی‌فهمند ولی این آقا متوجه می‌شود و به آن توجه می‌کند. بر اساس این ادعا یعنی امور سازمان زندا‌ن‌ها به‌دلیل آن مصوبه به قوه‌ قضائیه وصل شده است. در جواب این شخص چه بگوییم؟ بگوییم نمی‌داند یا از کسی نمی‌پرسد. سازمان زندان‌ها در ششم بهمن‌ماه سال 64 طبق مصوبه مجلس به‌عنوان سازمان زندان‌ها درآمد و پیش از آن عنوانش شورای سرپرستی بود که البته آن مصوبه از جایگاه حقوقی بسیار بالایی برخوردار است، زیرا حضرت امام (ره) شورای انقلاب را تائید و تصویب کرد. مصوبات شورای انقلاب وزنی کمتر از وزن قانون ندارد اما ایشان توجه ندارد یا دارد و خود را به بی‌توجهی می‌زند.

سخنگوی قوه‌ قضائیه با بیان اینکه ایشان گاهی حرف‌هایی را مطرح کرده که آدم نمی‌داند بخندد یا گریه کند، تصریح کرد: برای مثال وی در جایی می‌گوید خود مقامات قضائی گفته‌اند 90 درصد دادگاه‌های ما غیرعلنی برگزار می‌شود. اولا این ادعا دروغ است. شما بگردید و یک مورد را در این خصوص پیدا کنید. ثانیا زمانی داشتیم که در دادگاه‌های علنی رسانه‌های ملی چه رسانه‌های خودمان و چه رسانه‌های صوتی، تصویری و مکتوب در جلسات حضور داشتند تا اینکه زمانی قانون اجازه نداد تا زمانی که حکم قطعی نشده مجموعه محتوای دادگاه علنی پخش شود. این مورد در مجلس قانون شده است و همه باید ملتزم به قانون باشیم، البته من معتقدم غیر از موارد خاص اگر دادگاه‌ها علنی برگزار و پخش شود حتما بازدارندگی بالایی دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: