bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶
در تعریف ساختار حکومت در جمهوری اسلامی ایران، بخشداری پایین‌ترین رده حکومتی در هر منطقه محسوب می‌شود، اما اختیاراتی دارد که به‌نوبه خود می‌تواند هم «سامانگر باشد و هم ویرانگر.» در دوره حکومت مصطفی سالاری و برادران و دوستان، نامبرده در شعاری که در ظاهر خوب بود و در باطن داستان‌ها داشت...
ابوعلی زرین‌قلم:
هفته گذشته بود که در یک گزارش مشروح به شق‌القمر فرماندار همیشه خندان دشتستان در نابودی شورای بوشکان گزارشی نوشتیم. هر چند شبِ روزی که گزارش منتشر شد یکی از اعضای شورا تماس گرفت و مدعی شد که این گزارش «درست» نیست و در پاسخ به درخواست ما که از او خواستیم تا «راستش» را برای ما بنویسد و بفرستد حرفی نداشت و حتی قول داد که سری به دفتر ما بزند و دیداری از نزدیک داشته باشد که نداشت. با این حال، پس از فرماندارِ همیشه در صحنه، این بار نوبت به بخشدار ویرانگر است. 

در تعریف ساختار حکومت در جمهوری اسلامی ایران، بخشداری پایین‌ترین رده حکومتی در هر منطقه محسوب می‌شود، اما اختیاراتی دارد که به‌نوبه خود می‌تواند هم «سامانگر باشد و هم ویرانگر.» در دوره حکومت مصطفی سالاری و برادران و دوستان، نامبرده در شعاری که در ظاهر خوب بود و در باطن داستان‌ها داشت با استفاده از اختیار تفویضی از وزارت کشور، 26 بخشدار را انتخاب کرد که حال و روز برخی‌ از آنها باید ضرب المثل شود. متاسفانه برخی از این افراد به دلیل آنکه هیچ تجربه‌ای مانند خودش در حوزه اجرا نداشته و از هیچ به بخشداری رسیدند، نارضایتی وسیعی را شکل داده‌اند. وقتی بخشداری به بودجه روستاها رحم نمی‌کند و ماهیانه از آنها پول می‌گیرد و به حساب شخصی‌اش واریز می‌کند، مشخص است که نارضایتی عمومی از دولت و نظام میان مردم افزایش پیدا می‌کند. بامداد جنوب قصد ندارد این زمینه مسائل را باز کند و اسناد و مدارک در اختیار خود را به نهادهای امنیتی تحویل داده و از آنها درخواست کمک به مردم کرده است. اما همین اندازه بدانید که این بخشدار، در واقع غارتگر بیت‌المال است. 

ما نوشتیم که شهرداری عسلویه بیش از 160 میلیارد تومان پول داشت و خیلی‌ها با پول حرام و دزدی صاحب خانه و زمین و ماشین شدند و حساب‌های داخل و خارج‌شان پر شد، اما دهیاری‌ها چه پولی دارند که باید یک بخشدار به خودش اجازه دهد حساب آنها را خالی کند و حتی پیشکش را در پاکت گذاشته و برای فرماندار هم ارسال کند!! حالا شنیده‌ایم که استاندار در صدد است که بخشداران جدید انتخاب کند. جناب گراوند، لطفا تحقیق کنید بخشدار 15 میلیونی و 20 میلیونی مانند دور قبل به شما معرفی نشوند که بعد بخواهند 20 برابرش را از گُرده مردم در بیاورند. متاسفانه فساد چنان در استان بوشهر ریشه دوانده که خشک کردن آن نیازمند دستگیری و محاکمه جمع زیادی است و این هم شجاعت می‌خواهد. اگر کسی در این مورد شک داشته باشد، ما اسناد این فساد را در صفحه نخست روزنامه منتشر خواهیم کرد. فقط خواهشا مدیرکل بازرسی استانداری نزد ما دنبال سند نباشد، خودش بازرسی است، برود پیدا کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: