bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶
چشمه‌های آبگرم در هر کشوری و در هر منطقه‌ای فرصتی مناسب برای جذب گردشگر محسوب می‌شوند ولی به دلیل نبود امکانات مناسب در این چشمه‌ها و نبود متولی به حال خود رها شده‌اند.
محسن قاسمی‌زاده:
چشمه‌های آبگرم در هر کشوری و در هر منطقه‌ای فرصتی مناسب برای جذب گردشگر محسوب می‌شوند ولی به دلیل نبود امکانات مناسب در این چشمه‌ها و نبود متولی به حال خود رها شده‌اند.
در استان بوشهر تعدادی از چشمه‌های آبگرم معدنی بزرگ و کوچک وجود دارد که یکی از مشهورترین آنها چشمه آبگرم معدنی اهرم است که هر ساله میزبان گردشگران و مسافران زیادی از اقصی‌نقاط استان و کشور است که نیازمند توجه بیشتر در خصوص تامین امکانات و زیرساخت‌هاست.

چشمه آب گرم اهرم در سال 86به عنوان دهکده آب‌درمانی در ایران انتخاب و در بین چهارصد چشمه آبگرم معدنی کشور یکی از پنج چشمه آبگرم معدنی نمونه برگزیده شد. همجواری با امامزاده جعفر (ع)، مزار شهدا و بازار هفتگی پنچشنبه بازار و وجود نخیلات در مسیر جاده دسترسی به این چشمه از امکانات بالقوه آن است.
چشمه آبگرم اهرم دارای خواص گوگردی است و در درمان بیماری پوستی، مفاصل و رماتیسم بسیار موثر است و همین امر موجب شده گردشگران و مسافران زیاد به این جاذبه طبیعی استان بوشهر سفر داشته باشند. چشمه آبگرم اهرم چند سالی است در اختیار شهرداری اهرم قرار گرفته و اقدامات خوبی در راستای ایجاد زیرساخت‌ها از جمله فضای سبز، جدول‌گذاری، روشنایی و جاده دسترسی انجام داده است اما این امکانات کافی نبوده و نیازمند توسعه و خدمات‌رسانی بیشتر در راستای جذب گردشگر است.

کمبود تاسیسات گردشگری، امکانات رفاهی و تفریحی و کمبود آب شرب از مهم‌ترین مشکلات دهکده آب درمانی اهرم است.
میراث فرهنگی و گردشگری و آب منطقه‌ای استان از نهادهای مرتبط با چشمه‌های آب درمانی است و هیچ اقدام اساسی برای تجهیز تعمیرات و توسعه آب درمانی اهرم در این سال‌ها انجام نداده‌اند که جای بسی تامل دارد. 
از سوی دیگر چشمه آب درمانی اهرم هنوز با توجه به اهمیت بالای آن ثبت ملی نشده که نیازمند حمایت بیشتر مسوولان امر برای ایجاد امکانات ویتامین زیرساخت‌ها را می‌طلبد.
شهرستان تنگستان دو چشمه آبگرم دیگری چون آبگرم میراحمد و قوچرک دارد که در نوع خود بی‌نظیر است و اکنون این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری و طبیعی به‌ویژه در بخش آب درمانی کشور است که ضمن استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در چشمه‌های آبگرم این شهرستان می‌توان از جذب اعتبارات ملی نیز برای توسعه مناطق نمونه گردشگری گام برداشت.

برچسب ها: گردشگری ، آب درمانی
نام:
ایمیل:
* نظر: