bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۱۰ آذر ۱۳۹۶
اجرای راه‌آهن شیراز – جم – عسلویه؛
«: خط ریلی شیراز - جم - عسلویه پس از انتخاب سرمایه گذار اجرایی می‌شود.» خبری که شاید در ظاهر خود بسیار خوب باشد اما نشان می‌دهد که برای دولتی‌ها، نه مردم بوشهر، بلکه ثروت‌های طبیعی آنها مانند نفت و گاز و دریا و پتروشیمی اهمیت دارد و از همین‌رو می‌خواهند شیراز را به جم و عسلویه متصل کنند.
بوشهری‌ها فعلا کنار ساحل قلیان‌شان را چاق کنند«: خط ریلی شیراز - جم - عسلویه پس از انتخاب سرمایه گذار اجرایی می‌شود.» خبری که شاید در ظاهر خود بسیار خوب باشد اما نشان می‌دهد که برای دولتی‌ها، نه مردم بوشهر، بلکه ثروت‌های طبیعی آنها مانند نفت و گاز و دریا و پتروشیمی اهمیت دارد و از همین‌رو می‌خواهند شیراز را به جم و عسلویه متصل کنند. ما از این اتفاق ناراحت نیستیم، اما یکی نیست به این آقای معاون وزیر بگوید شما که برای راه‌آهن شیراز بوشهر یا برعکس پول ندارید و حاضر نیستید برای آن قدمی بردارید، چگونه به‌سرعت چنین طرحی را آماده کرده و دنبال فاینانسور برای آن می‌گردید؟ نه اینکه مسوولان بوشهری در خواب ناز به‌سر می‌برند و دنبال کار و کاسبی خاص خودشان هستند و اصلا نمی‌دانند در کشور چه خبر است؟

البته خیرالله خادمی برای آنکه عریضه خالی نباشد در ادامه یک کلاه گشادتر سر مردم بوشهر گذاشته و گفته است:  یکی از محورهای اصلی در توسعه سواحل دریای عمان و خلیج فارس، راه ساحلی خوزستان به سیستان و بلوچستان است که به‌عنوان کریدور شماره یک حمل و نقل کشور مطرح و نقش مهمی در توسعه سواحل جنوب کشور دارد. طول این کریدور بزرگراهی یکهزار و 760 کیلومتر است که استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان از آن بهره‌مند می‌شوند و 400 کیلومتر از این کریدور در استان بوشهر قرار دارد. این کریدور به مدت 4 سال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد، 60 درصد کل این کریدور به صورت اتوبان اجرایی شده و 40 درصد باقی مانده نیز تا چهار سال آینده به اتمام می‌رسد.» یکی نیست به آقای معاون بگوید ما کریدور نمی‌خواهیم، شما همین جاده گناوه به دیلم را تمام کنید، بقیه پیشکش، در ضمن این کریدور چه ربطی به اتصال ریلی بوشهر به مرکز کشور و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی آن دارد؟ 

وی برای آنکه ثابت کند که هیچ ارزشی برای توسعه بندر بوشهر و مرکز استان قائل نیست در ادامه گفت: «کریدور بزرگراهی شمال به جنوب کشور، یکی از مسیرهای مهم منتهی به کریدور ساحلی، مسیر فیروزآباد-جم-عسلویه است که به‌عنوان بخشی از کریدور شمال به جنوب مطرح است و نقش مهمی در حمل و نقل جاده‌ای کشور دارد. برای تبدیل این مسیر به بزرگراه با دستور وزیر راه، پیگیری لازم انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم از ظرفیت نفت و گاز هم در اجرا و تکمیل پروژه که به‌عنوان خط ارتباطی مرکز کشور به پایتخت انرژی محسوب می‌شود بهره ببریم.
بوشهری‌ها هم بنشینند و دم ساحل هر روز قلیانشان را چاق کنند و مسوولان هم بروند و شهرداری‌ها را رسیدگی کنند که کی بیشتر می‌تواند خدمت کند!!

برچسب ها: راه‌آهن ، عسلویه ، شیراز
نام:
ایمیل:
* نظر: