bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶
گروه‌بندی نهایی تیم‌های راه یافته به جام جهانی مشخص شد؛
سرانجام روز موعد فرا رسید تیم‌های حاضر در بزرگ‌ترین تورنمنت جهان فوتبال، روز گذشته رقبای خود را شناختند.
سه خان سخت ایران در جام جهانیبامداد جنوب:
بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، روز گذشته برگزار شد و ۳۲ تیم راه یافته به جام جهانی، رقبای خود را شناختند. اما مهم‌ترین گروه و شاید گروه مرگ این دوره از مسابقات، گروه اسپانیا، پرتغال، ایران و مراکش است که از حساسیت بالایی برخوردار است. مخصوصا برای ما ایرانی‌ها که آرزو می‌کردیم تیم ملی در گروه سختی قرار بگیرد. در ادامه به چگونگی روند برگزاری مراسم و گروه‌‌بندی مسابقات می‌پردازیم.

۳۲ تیم راه یافته به جام جهانی ۲۰۱۸، در هشت گروه چهار تیمی دسته‌بندی شده‌اند. تیم‌های صعودکننده به جام جهانی روسیه به این شرح است: از قاره اروپا، بیشترین تیم‌ها در جام جهانی حاضر هستند. ۱۴ تیم: روسیه، فرانسه، پرتغال، آلمان، صربستان، لهستان، انگلیس، اسپانیا، بلژیک، ایسلند، سوئیس، کرواسی، سوئد، دانمارک. امریکای جنوبی پنج تیم برزیل، آرژانتین، پرو، کلمبیا، اروگوئه). آسیا پنج تیم؛ ایران، عربستان سعودی، استرالیا، کره جنوبی و ژاپن)، آفریقا پنج تیم؛ تونس، مراکش، نیجریه، سنگال، مصر) آمریکای شمالی سه تیم؛ کاستاریکا، مکزیک، پاناما
گری لینه کر، برنده کفش طلای جام جهانی ۱۹۸۶ در کنار ماریا کوماندنایا، ژورنالیست ورزشی روسیه، مجریان مراسم قرعه‌کشی بودند. هشت کشوری که تاکنون برنده جام جهانی شده‌اند، هر کدام یک نماینده داشته‌اند که در اجرای روند قرعه‌کشی کمک کردند که نمایندگان هشت کشور این افراد بودند: گوردون بنکس (انگلیس)، کافو (برزیل)، کاناوارو (ایتالیا)، لورن بلان (فرانسه)، دیگو فورلان (اروگوئه)، کارلس پویول (اسپانیا)، نیکیتا سیمونیان (نماینده روسیه میزبان) 
در ادامه نگاهی به سید‌بندی تیم‌ها می‌اندازیم: 

سید یک: روسیه (میزبان)، آلمان، برزیل، پرتغال، آرژانتین، بلژیک، لهستان، فرانسه
سید دو: اسپانیا، پرو، سوئیس، انگلستان، کلمبیا، مکزیک، اروگوئه، کرواسی
سید سه: ایران، دانمارک، ایسلند، کاستاریکا، سوئد، تونس، مصر، سنگال
سید چهار: صربستان، نیجریه، استرالیا، ژاپن، مراکش، پاناما، کره جنوبی، عربستان

نکات قرعه کشی:
1- روسیه به‌عنوان میزبان، از قبل در گروه اول و در جایگاه  A1قرار گرفته‌ بود. هفت تیم باقیمانده در سید یک، در گروه‌های دوم تا هشتم قرار داشتند.
2- بر همین اساس، تیم‌های باقیمانده در سیدهای دو، سه و چهار، در گروه‌های هشت‌گانه قرار گرفتند. در یک گروه امکان حضور بیش از دو تیم از قاره اروپا نبود و هیچ تیمی با تیم‌های هم قاره‌ای خود روبه‌رو نمی‌شد (به جز اروپا).
قرعه‌کشی راس ساعت 19 آغاز شد. اولین تیم روسیه بود که با گوی قرمزرنگ متمایز بود و در گروه اول قرار گرفت. پرتغال دومین تیم بود که در جایگاه B1 قرار گرفت. سپس نوبت به فرانسه رسید. به همین ترتیب، تیم‌های آرژانتین، برزیل، آلمان، بلژیک و لهستان در گروه‌های بعدی قرار گرفتند.
نوبت به سید دوم شد. اروگوئه اولین تیم بود که در A4 قرار گرفت. اسپانیا در گروه دوم قرار گرفت در جایگاه .B2 پرو در جایگاه C۳ قرار گرفت، کرواسی در گروه چهارم قرار گرفت، جایگاه آنها D3 است. سوئیس در گروه پنجم قرار گرفت، جایگاه آنها در این گروه E۲ است. مکزیک در گروه ششم قرار گرفت، جایگاه آنها F2 است. انگلیس در گروه هفتم قرار گرفت، آنها در جایگاه G4 ایستادند. کلمبیا هم در گروه آخر قرار گرفت با جایگاه H3.

نوبت به سید سوم شد. مصر در گروه یک قرار گرفت، آنها در جایگاه A3 ایستادند. سپس دانمارک از قرعه بیرون آمد که به‌دلیل اروپایی بودن در گروه دوم قرار نگرفت. آنها به گروه سوم رفتند و در جایگاه C4 ایستادند اما با این اتفاق، ایران در گروه دوم (مرگ) قرار گرفت! ایران در جایگاه B4 ایستاد. ایسلند در گروه چهارم ایستاد و در جایگاه D2 قرار گرفت. کاستاریکا در گروه پنجم ایستاد، با جایگاه .E3 سوئد در جایگاه F3 ایستاد. تونس هم به گروه هفتم رفت و در جایگاه .G3 سنگال هم به گروه آخر رفت و در جایگاه H2 ایستاد. نوبت به سید چهارم رسید. عربستان سعودی در گروه اول قرار گرفت. آنها در جایگاه A2 ایستادند و بازی افتتاحیه را برگزار میکنند. سپس صربستان از قرعه در آمد که به‌دلیل اروپایی بودن در گروه E قرار گرفت. آنها در جایگاه E4 ایستادند. مراکش هم در گروه دوم قرار گرفت و در جایگاه B3 ایستاد. استرالیا در جایگاه C2 قرار گرفت. نیجریه به جایگاه D4 رفت. پاناما در گروه هفتم قرار گرفت و به جایگاه G2 رفت. کره جنوبی هم به گروه ششم رفت و در جایگاه F2 ایستاد. ژاپن هم به گروه هشتم رفت و در جایگاه H4 ایستاد.

گری لینه کر مجری مراسم، گروه دوم گروه ایران را گروه مرگ دانست. ایران در اولین دیدار خود باید ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد ۹۷) ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران در سنت‌پترزبورگ برابر مراکش به میدان برود. بازیکنان ایران در دومین دیدار ساعت ۲۱:۳۰ روز ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد ۹۷) در کازان به مصاف تیم ملی اسپانیا می‌رود. در انتها ایران در سومین بازی خود ۲۵ ژوئن (۴ تیر ۹۶) در سارانسک به مصاف پرتغال خواهد رفت.

در پایان مجددا به گروه‌های جام جهانی 2018 روسیه نگاهی می‌اندازیم:
گروه اول: روسیه- اروگوئه- مصر- عربستان
گروه دوم: پرتغال- اسپانیا- ایران- مراکش
گروه سوم: فرانسه- پرو- دانمارک- استرالیا
گروه چهارم: آرژانتین- کرواسی- ایسلند- نیجریه
گروه پنجم: برزیل- سوییس- کاستاریکا- صربستان
گروه ششم: آلمان- مکزیک- سوئد- کره جنوب
گروه هفتم: بلژیک- انگلیس- تونس- پاناما
گروه هشتم: لهستان- کلمبیا- سنگال- ژاپن

نام:
ایمیل:
* نظر: