bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶
در هشت ماهه امسال ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی ایران به 28 و نیم میلیارد دلار رسید.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان با اشاره به افزایش سه درصدی صادرات غیرنفتی  در سه ماه گذشته گفت: صادرات غیرنفتی ایران در سه ماه گذشته از 10 و نه دهم میلیارد دلار سال قبل به 11 و سه دهم میلیارد دلار افزایش یافته است.

مجتبی خسروتاج افزود: دسترسی به مواد اولیه، حمل و نقل دریایی ارزان، دسترسی به آبهای آزاد و بازارهای بین‌المللی از قابلیت‌های استان بوشهر است که ظرفیت مطلوبی برای توسعه تجارت و صادرات کالا فراهم کرده است.

وی سنگ بنای سرمایه‌گذاری و تولید در هر منطقه را مطالعات اقتصادی دانست و گفت: قابلیت صادراتی استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌های مهم آبزی‌پروری، مواد صنعتی، معدنی و کشاورزی بسیار مطلوب است.

خسروتاج از صادرات 180 میلیون دلاری آبزیان از استان خبرداد و افزود : در هفت ماه امسال 180 میلیون دلار محصولات آبزیان از استان به بازارهای جهانی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 35 درصدی دارد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صادرات خرما از استان گفت: در این مدت به ارزش 111میلیون دلار خرما از استان  صادر شده که رشد 13 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

خسروتاج افزود: با هدف افزایش صادرات از شرکت‌های کوچک و متوسط برای حضور در  نمایشگاه‌های بین المللی و هیئت‌های بازاریابی و تجاری ، حمایت می‌شود. در این مراسم که با حضور مسئولان استانی و بنگاه‌های اقتصادی برگزار شد از 15 بنگاه صادراتی برگزیده استان بوشهر تجلیل  شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: