bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶
چند هفته‌ای است که روزنامه بامداد جنوب در حال انجام رسالت خود است، رسالتی که برای رسیدن به اهداف تعریف شده آن از هیچکس واهمه‌ای نداشته و نداریم. بامداد جنوب در طول این چند هفته مطالب و موارد خود را بر اساس اسناد مکتوب مالی و فاکتورهای صادر شده در شهرداری عسلویه، معاملات پشت پرده و برخی موارد دیگر قلمی کرده، اما مثل اینکه این افشاگری‌ها برای برخی‌ ناخوشایند بوده است.
کریم جعفری:
چند هفته‌ای است که روزنامه بامداد جنوب در حال انجام رسالت خود است، رسالتی که برای رسیدن به اهداف تعریف شده آن از هیچکس واهمه‌ای نداشته و نداریم. بامداد جنوب در طول این چند هفته مطالب و موارد خود را بر اساس اسناد مکتوب مالی و فاکتورهای صادر شده در شهرداری عسلویه، معاملات پشت پرده و برخی موارد دیگر قلمی کرده، اما مثل اینکه این افشاگری‌ها برای برخی‌ ناخوشایند بوده است. ما هفته گذشته در همین ستون نوشتیم که رئیس شورای چهارم عسلویه و نزدیکانش نیز در طرح‌ها و پروژه‌ها حضور پررنگ و سنگینی داشته‌اند و این مساله بر نامبرده بسیار سخت آمده و به یکی از رسانه‌های جنوب استان توضیحاتی داده و همه این موارد را تکذیب!! 

کرده است. هر چند وی باید مطالب را برای ما ارسال می‌کرد تا در همین ستون منتشر می‌کردیم، با این حال هر چند دون شأن ما است که به این حرف‌ها پاسخ بدهیم، اما چون اتهام بدون سند زده، نکاتی را جهت تنویر افکار عمومی خواهیم نوشت و مطلع باشید که این اندکی از بسیار موجود نزد ما است. نامبرده بامداد جنوب را «مغرض، سودجو و مفلس از نظر اجتماعی» توصیف کرده است که قیاس در این مورد را بر عهده خود مردم واگذار می‌کنیم. بیش از 150 میلیارد تومان پول بیت‌المال وارد شهرداری عسلویه می‌شود و آنها 38 میلیارد تومان هم بدهی بالا می‌آورند، در این مصاحبه رئیس سابق شورا هیچ توضیحی نداده که این همه پول را که می‌شد شهر 25 هکتاری عسلویه را کوبید و دوباره ساخت، کجا خرج شده است؟ این عدد، یک سوم بودجه کل استان بوشهر است و ما می‌دانیم که کجا هزینه شده و چون بنا به پاره‌ای دلایل فعلا از انتشار اسناد آن معذور هستیم، انتشار آن را به زمانی واگذار می‌کنیم که تشت رسوایی بیفتد و دوباره با هم نوشته‌های وی را بخوانیم که چه کسی «سودجو و مفلس است». 

نامبرده در ادامه گفته است: «بدون شك دوره چهارم شورای شهر عسلويه طلايی‌ترين دوره شورای عسلويه بوده و خواهد بود گرچه بيان اقدامات و پيگيري‌هايی كه در دوره قبل انجام شد در اين مبحث نمی‌گنجد!» بله واقعا هم طلایی بوده است، چرا که بر اساس اسناد در اختیار بامداد جنوب، رئیس شورا و نزدیکانش به‌خوبی منتفع شده و برخی دیگر هم از همین طریق بهره‌ها برده‌اند. 
صرفا جهت اطلاع خوانندگان عزیز و برای رد ادعاهای وی، بدانید که وی در اسفندماه سال 1395 پروانه‌ای ساختمانی را با 30درصد تخفیف از شهرداری عسلویه می‌گیرد. معمولا تخفیف را به کسی می‌دهند که عوارض ساختمانی را نقدی به حساب شهرداری واریز کند، اما او در تیر یا مرداد سال جاری با صدور چک، آن هم به تاریخ سال گذشته می‌خواهد عوارض ساخت را بدهد، این یک تخلف آشکار و تخلف دیگر آنکه این چک‌ها تا دو هفته پیش هیچکدام نقد نشده‌اند. البته در مورد پروانه اخذ شده توسط نامبرده تنها دو روز پیش از پایان عمر شورای چهارم بعدا خواهیم نوشت. حالا به‌نظر مشخص خواهد شد که چرا این دوران طلایی را او از یاد نخواهد برد؟ کجای مملکت چنین وضعی وجود دارد و کسی هم به این مسائل رسیدگی نخواهد کرد. 

دیگر آنکه، برادر و برادرزاده و شرکت شخص‌ رئیس پیشین شورای شهر عسلویه نامشان در لیست بستانکاران شهرداری عسلویه است. قطعا و در قبال انجام کاری باید این اسامی در لیست بستانکاران باشد که اگر غیر از این باشد باید وی در این مورد هم پاسخگو باشد. وی بگوید که خانم «روستایی» و کارگر افغانی بنام «تاجیک» نامشان چرا در لیست بستانکاران شهرداری است و چه نسبتی با آنها دارند؟ این دو نکته را اگر وی پاسخ گفت، ما موارد بی‌شمار دیگری را هم برخواهیم شمرد تا مشخص شود که «مفلس» واقعی چه کسی است.
او خیلی ناراحت است که چرا بامداد جنوب به مساله چپاول نزدیک به 200 میلیارد تومان از اموال بیت‌المال در عسلویه ورود کرده است و گفته که «لزومی ندارد نگارنده، دايه مهربان‌تر از مادر برای شهرعسلويه باشد!» ما نه تنها برای عسلویه، بلکه برای همه شهرهای استان نگران هستیم، اما دایه نیستیم، کلید شهر و پول مردم دست شما بود، اینکه چرا یک نفر از شورای قبل به دور جدید راه نیافت، خود پیامی ندارد؟ 

او همچنین گفته که «عملكرد مديريت شهری (شورا و شهرداری) هم هميشه زير ذره‌بين سازمان‌ها و نهادهای محترم نظارتی بوده و خواهد بود و در اين راستا بايد منتظر گزارش‌های مربوطه ماند تا حقايق برای همه مشخص شود كه خواسته قلبی اين حقير نيز هست...!» البته ما هم امیدواریم که چنین اتفاقی روی دهد. ولی تا جایی که ما خبر داریم برخی از همین نهادهای نظارتی، به‌ویژه برخی از آقایان در استانداری خود همراهی می‌کرده‌اند و مسیر را پاکسازی. حالا اگر کسی می‌خواهد در این مورد ما را متهم کند، این نکته را هم پاسخ دهد تا به فضل الهی در آینده این موارد را هم پاسخ دهیم.

متاسفانه باوجود آنکه انتظار ورود ویژه از نماینده دولت در استان در این مساله داشتیم، اما به‌نظر می‌رسد که آقای استاندار چندان تمایلی به این مساله ندارد و برای ما هم عجیب است که چرا گزینه شورای شهر عسلویه جهت گرفتن حکمش به نهادهای مربوطه معرفی نشده‌اند؟ از آقای گراوند این سوال را داریم که منافع چه کسانی با معرفی شهردار به خطر می‌افتد، دست چه کسانی در این مورد در کار است؟ ما از اهالی عسلویه مواردی را شنیده‌ایم که بسیار ناخوشایند است و امیدواریم که روال مانند گذشته نباشد و نماینده عالی دولت آرزوها و خواسته‌های مردم را بر باد نداده و وعده‌اش همان باشد که در روز معارفه و چند جلسه بعد تاکید کرد. 
در روزهای آینده از یک ویژه خواری 9 میلیارد تومانی در عسلویه خواهیم نوشت تا رئیس پیشین شورا باز هم از دوران طلایی‌اش بگوید.

نام:
ایمیل:
* نظر: