bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶
اگر کاربری به هر علتی سیم کارت را درون گوشی انداخت و آن را روشن کرد و پیامی مبنی براینکه گوشی شما به ثبت نرسیده برای او ارسال شد، این کاربر یک ماه زمان خواهد داشت تا گوشی را در شبکه به ثبت برساند.
بالاخره فاز دوم رجیستری از سه‌شنبه آغاز می‌شود. حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد که رجیستری گوشی‌های موبایل از سه‌شنبه وارد فاز دوم می‌شود  و تا یک ماه و نیم دیگر سایر مدل‌ها غیر از آیفون مشمول طرح رجیستری خواهند شد.

بر این اساس، هر گوشی یا تبلت سیم‌کارت خور که تا ساعت ۱۲ شب دوشنبه ۱۳ آذرماه در شبکه فعال شده باشد به عنوان گوشی مجاز شناخته می‌شود، اما پس از این تاریخ هر مدل گوشی و تبلت از برند «اپل» که به صورت قانونی وارد کشور نشده و در سامانه‌های گمرگی و وزارت صنعت ثبت نشده باشد، در شبکه مخابراتی کشور، سرویس نخواهد گرفت.

اگر کاربری به هر علتی  سیم کارت را درون گوشی انداخت و آن را روشن کرد، اگر پیامی مبنی براینکه گوشی شما به ثبت نرسیده برای او ارسال شد، این کاربر یک ماه زمان خواهد داشت تا گوشی را در شبکه به ثبت برساند؛ در غیراین‌صورت و به دلیل عدم ثبت، گوشی داخل شبکه سرویس نخواهد گرفت، قاچاق تشخیص داده می‌شود و استفاده از آن غیرممکن است.

گفتنی است؛ روزانه 35 هزار گوشی قاچاق وارد کشور می‌شود. شاید همین آمار کافی باشد تا دیگر علت تاخیرهای اجرایی شدن طرح رجیستری را جویا نشویم. 
اگرچه به گفته مسئولان و فعالان بازار موبایل، امروز همه ارگان‌ها و نهاد‌ها از اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی گرفته تا کمیسیون اقتصادی مجلس دست به دست هم داده‌اند تا ریشه قاچاق در صنعت موبایل را بخشکانند، اما در هنوز روی همان پاشنه می‌چرخد و ساماندهی این حجم از قاچاق، کار طاقت‌فرسایی است. 
نام:
ایمیل:
* نظر: