bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶
پیروزی دشوار بوشهری‌ها در مقابل مس رفسنجان؛
ایرانجوان امروز موفق شد با نتیجه 2 بر یک مس رفسنجان را شکست دهد و پرونده حضور خود در جمع تیم‌های پایین جدول را موقتا ببندد.
ایرانجوان موقتا از بحران خارج شدبامداد جنوب- علی تنگستانی:
در همان دقایق ابتدایی بازی، تیم مس صاحب موقعیت خوبی شد که در ابتدا دروازه‌بان ایرانجوان با خروج خوب، توپ را برگشت داد ولی در ادامه توپ به بازیکن مس رسید و ضربه او به تیرک افقی دروازه ایرانجوان برخورد کرد. پس از این موقعیت، ایرانجوانی‌ها هم روی یک ضربه کرنر صاحب موقعیت خوبی شدند که مدافعان مس با حضور به موقع مانع گل شدن توپ شدند. اما در ادامه اشتباه در آفسایدگیری مدافعان ایرانجوان، کار دست این تیم داد و مهاجم مس از این فرصت استفاده کرد و توپ را به‌راحتی وارد دروازه ایرانجوان بوشهر کرد تا حساب کار یک بر صفر شود. این در حالی بود که کادر فنی ایرانجوان اعتراض زیادی روی این صحنه داشتند ولی تصاویر نشان می‌داد که کمک داور تصمیم درستی گرفته بود. مهاجم تیم مس رفسنجان در دقیقه 32 صاحب یک موقعیت خوب شد که ضربه با بی‌دقتی از کنار دروازه ایرانجوان به بیرون رفت. دقایقی بعد از این موقعیت مصطفی احمدی، با استفاده از سرعت بالای خود صاحب موقعیت گلزنی شد که توپ او با بدشانسی به تیرک عمودی دروازه مس برخورد کرد، این توپ در برگشت به فیض‌اللهی رسید که ضربه او به دست بازیکن مس برخورد کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. 

مطابق بازی‌های گذشته، اویس کردجهان پشت این ضربه قرار گرفت و توپ را به‌خوبی وارد دروازه کرد تا حساب کار یک،یک شود. پس از این گل، بازیکن ایرانجوان در یک صحنه با دروازه‌بان‌ مس تک به تک شد که در نهایت مدافعان مس خود را سریع به این بازیکن رساندند و توپ را دور کردند. در دقیقه 45، دروازه‌بان ایرانجوان در دو صحنه به‌خوبی شوت بازیکنان تیم مس را دفع کرد و بازی با نتیجه یک،یک در نیمه اول بازی به پایان رسید. 

نیمه دوم بازی با حملات نصفه و نیمه دو تیم آغاز شد ولی هر چقدر از بازی می‌گذشت، ایرنجوان فشار خود را بیشتر می‌کرد. در یک صحنه مصطفی احمدی با دروازه‌بان مس تک به تک شد ولی در حالی که به‌نظر می‌رسید دروازه‌بان مس در بیرون از محوطه جریمه توپ را با دستش دفع کرد ولی داور هیچ واکنشی به این صحنه نداشت. پس از این موقعیت، مس رفسنجان برای دقایقی بازی را در دست گرفت و چند موقعیت روی دروازه ایرانجوان ایجاد کرد که خیلی دردسرساز نشد. بالاخره در دقیقه 77، عباس چاپی (بازیکن ایرانجوان) که به‌عنوان یار تعویضی وارد بازی شده بود، با توپ‌گیری خوب از بازیکنان مس، اقدام به شوتزنی از پشت محوطه جریمه کرد که شوت او به‌زیبایی هرچه تمام‌تر وارد دروازه مس شد و نتیجه 2 بر یک شد. پس از این گل، مسی‌ها فشار خود را روی دروازه ایرانجوان افزایش دادند اما واکنش‌های فوق‌العاده وحید اصغرزاده مانع گلزنی ‌آنها در ادامه بازی شد و اوج کار او در دقیقه 95 رقم خود که ضربه فنی بازیکن مس را به زیبایی در دست گرفت. در نهایت تیم فوتبال ایرانجوان با پیروزی برابر مس رفسنجان به طور کامل از بحران خارج شد.
بهترین بازیکن زمین: در ایرانجوان چند بازیکن روز خوبی داشتند. مسعود نظرزاده در میانه میدان یک رهبر واقعی است، چاپی یک سوپر گل زد اما مصطفی احمدی در نیمه اول با فرارهای خود یکی از روزهای خوبش را رقم زد و باعث تعویض یار روبه‌رو و مستقیمش شد، ضمن آن‌که صادق گشنی نشان داد وقتی سرحال باشد می‌تواند ایرانجوان را رو به جلو هدایت کند.

سرمربی ایرنجوان پس از کسب پیروزی در مقابل مس، گفت: به لطف خداوند و زحمات بازیکنان و کادر فنی باشگاه، توانستیم سه امتیاز بازی را به‌دست آوریم و آن را به همه هواداران ایرانجوان تقدیم می‌کنم. ما قبل از این بازی، به‌خوبی تیم مس را آنالیز کرده بودیم و راه‌های گلزنی آنها را پیدا کرده بودیم. به همین دلیل بازیکنانم سعی کردند که در این بازی راه‌های گلزنی آنها را ببندند که البته در این امر موفق بودند. گلی هم که خوردیم روی یک ضد حمله بود که اشتباه داور و یا اشتباه مدافعان باعث به‌ثمر رسیدن آن شد ولی با توجه به پتانسیل بالای تیم در خطوط هجومی، نه تنها توانستیم گل خورده را جبران کنیم بلکه به گل برتری نیز دست پیدا کردیم. بازیکنان مس در دقایق پایانی رو به بازی هوایی آوردند ولی ما با تغییر سیستمی که در تیم انجام دادیم، به‌خوبی توانستیم روی توپ ارسالی عملکرد خوبی داشته باشیم.

دلگرم در ادامه در مورد شرایط داوری این بازی یادآور شد: داور قضاوت نسبتا خوبی داشت ولی در بعضی صحنه‌ها می‌توانست تصمیم بهتری بگیرد. با وجود این ، ما باید باز هم فیلم بازی را ببینیم تا بتوانیم در مورد این مساله اظهارنظر کنیم. 
ایرانجوان با این پیروزی با 18 امتیاز در رده دوازدهم جدول رده‌بندی قرار گرفت و مس رفسنجان به لطف تفاضل گل بهتر در رده یازدهم جدول رده‌بندی باقی ماند. ایرانجوان برای اولین‌بار در این فصل تا رده دوازدهم لیگ یک بالا آمد.
ناکامی جودوکاران ایران در گرنداسلم ژاپن
بامداد جنوب: نمایندگان جودوی ایران در رقابت‌های گرنداسلم توکیو در ادامه ناکامی‌های خود در تورنمنت‌های بین‌المللی این‌بار نیز با نمایشی ضعیف از دور رقابت‌ها کنار رفتند تا این نتایج ضعیف بدون توقف کماکان ادامه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی جودوی ایران در حالی با قاسم نوری‌زاده، محد بریمانلو و جواد محجوب عازم رقابت‌های گرنداسلم توکیو در ژاپن شد که اینبار نیز جودوکاران ایران در ادامه نتایج ضعیف خود در رویدادهای بین‌المللی نتوانستند انتظارات را در حد معقول برآورده کنند.
جواد محجوب پس از 15 ماه دوری از میادین، دو هفته پیش موفق شد مدال برنز گرندپری هلند را بر گردن بیاویزد اما اینبار در گرنداسلم توکیو با نمایشی ضعیف و دور از انتظار در همان مبارزه نخست مقابل حریف خود از رومانی که بهترین عنوانش در میادین رسمی پنجمی جوانان اروپا بود در یک دقیقه و 24 ثانیه ضربه فنی شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
اما قاسم نوری‌زاده و محمد بربمانلو نمایندگان اوزان 66- و 73- کیلوگرم ایران طی 9 ماه اخیر برای ششمین مرتبه در رویدادهای خارجی با نمایشی ضعیف از دور رقابت‌ها کنار رفتند و مشخص نیست محمد منصوری سرمربی تیم ملی که عملکردش طی یک سال اخیر با انتقادات زیادی روبه‌رو شده چرا نتوانسته به لحاظ فنی تاثیر چندانی بر روی این جودوکاران داشته باشد تا ما همچنان دلخوش به برنزهای سعید ملایی و تازگی‌ها نیز جواد مجوب بمانیم.

به‌نظر می‌رسد با توجه به ادامه نمایش ضعیف جودوکاران تیم ملی در تورنمنت‌های بین‌المللی، فدراسیون جودو باید نسبت به تصمیمات فنی در تیم ملی تجدید نظر کند، چراکه نمایش ضعیف جودوکاران در گرنداسلم توکیو و ادامه این روند نه تنها نمی‌تواند تضمینی برای موفقیت در بازی‌های آسیایی و دیگر رویدادهای رسمی باشد بلکه احتمالا باعث هدر رفتن بودجه بیت‌المال می‌شود.
قاسم نوری‌زاده نماینده وزن 66- کیلوگرم ایران از اسفند سال گذشته تا به امروز به ترتیب در گرنداسلم باکو، گرندپری گرجستان، قهرمانی آسیا در هنگ‌کنگ، گرنداسلم ابوظبی، گرندپری هلند و گرنداسلم توکیو حضور داشته که حاصل تمامی آن حذف از تمامی این رویدادهای خارجی بوده است.

محمد بریمانلو نیز در وزن 73- کیلوگرم از اسفند سال گذشته به ترتیب در گرنداسلم باکو، گرندپری گرجستان، قهرمانی آسیا در هنگ کنگ، قهرمانی جهان در مجارستان، گرنداسلم ابوظبی و گرنداسلم توکیو حاضر شده که در تمامی این رقابت‌ها از رسیدن به مدال بازمانده است.
بریمانلو تنها در گرندپری چین که یازدهم تیرماه برگزار شد به مدال برنز رسید. او قرار بود به رقابت‌های گرندپری هلند نیز که دو هفته پیش برگزار شد اعزام شود اما بنا بر گفته رئیس فدراسیون به‌علت صدور نشدن روادید نتوانست به همراه تیم ملی عازم این مسابقات شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: