bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶
کمتر تیم فوتبالی را به‌خاطر داریم که پس از گذشت سه سال از آغاز فعالیت خود، به سطح اول فوتبال یک کشور، آن هم با بهترین عملکرد ممکن صعود کرده باشد. بله پارس جنوبی جم. تیمی از دیار جنوب کشور که با زردی پیراهنش، بازیکنانش را زنبورهای جنوبی می‌نامند..
پارس جنوبی و رویای صعود به آسیاامیر حقیقی:
کمتر تیم فوتبالی را به‌خاطر داریم که پس از گذشت سه سال از آغاز فعالیت خود، به سطح اول فوتبال یک کشور، آن هم با بهترین عملکرد ممکن صعود کرده باشد. بله پارس جنوبی جم. تیمی از دیار جنوب کشور که با زردی پیراهنش، بازیکنانش را زنبورهای جنوبی می‌نامند. زنبورها پس از خرید امتیاز تیم گاز فجر جم، نام باشگاه را به پارس جنوبی تغییر دادند و یک تیم جدید، بازیکنان و کادر فنی جدید و کلا با ساختاری نو، پا به میدان گذاشتند و به یکباره همه‌چیز را متحول کردند.

پارس جنوبی جم روند روبه رشد خود را از زمان مربیگری مهدی پاشازاده تکمیل کرد و پس از صعود به لیگ دسته یک، هدف را بر رسیدن به لیگ برتر بنا نهاد. هدفی که خیلی زود به واقعیت تبدیل شد، این تیم با عمکرد بسیار خوب و دفاع منسجم با کمترین گل خورده نسبت به سایر تیم‌ها با بازیکنان مستعد و کم نام‌ و ‌نشان با اقتدار به لیگ برتر صعود کرد.
این اتفاق برای فوتبال بوشهر و حتی جامعه فوتبالی کشور خیلی جذاب و جالب بود؛ این‌که تیمی از شهر کوچکی چون جم به چنین افتخار بزرگی دست پیدا کرده است.
حال که در پایان نیم فصل لیگ قرار داریم پارس جنوبی با هدایت مهدی تارتار رتبه دوم جدول را در اختیار دارد! شاید اگر چهار ماه پیش، کسی چنین حرفی می‌زد که پارس جنوبی امسال در لیگ برتر دوم می‌‌شود به او می‌خندیدیم شاگردان مهدی تارتار که در فصل نقل و انتقالات با هزینه مناسب و خریدهای قابل قبول به این باشگاه آمدند، خوب می‌دانستندکه چه می‌خواهند.

جمی‌ها حالا پشت سر بهترین تیم تاریخ پرسپولیس قرار دارند و نمی‌توان به آنها نمره‌ای کمتر از 20 داد.
حال یک فلش‌بک بزنیم به چندسال گذشته؛ جایی که شاهین بوشهر با صعود به لیگ برتر شور و شوق خاصی به هواداران بوشهری فوتبال داد و توانست با عملکردی متوسط و بازیکنان و مربیان متعدد سه فصل پیاپی در لیگ برتر فوتبال ایران نامی برای خود دست و پا کند و گاه حریف خطرناکی برای مدعیان شود اما اوج درخشش شاهینی‌ها در آخرین فصل حضور در لیگ برتر بود، سال 91 بود که آنها با غلبه بر تیم‌های نیروی زمینی، ابومسلم، داماش و مس کرمان ‌توانستند به فینال جام حذفی صعود کند.

و آنقدر این اتفاق برای بوشهری‌ها خوشایند و خوشحال کننده بود که با امید به رسیدن به مسابقات آسیایی، مسوولان این استان اقدام به کلنگ‌زنی برای احداث ورزشگاهی 15000 نفری در بندر بوشهر کردند اما بازی فینال با استقلال تهران بود تیمی که در نیمه‌نهایی پرسپولیس را با 3 گل شکست داد و شاگردان حمید درخشان برای پیروزی نیاز به یک معجزه داشتند، معجزه‌ای که تا دقیقه 120 از آن خبری نشد، بازی به ضربات پنالتی کشیده شد و در نهایت با درخشش مهدی رحمتی دروازه‌بان آبی‌ها آرزوی هواداران شاهین و مردم بوشهر بر باد رفت.
این روزها آرزوی رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا دوباره در حال شکل گرفتن است اما این‌بار نه با شاهین و نه با ایرانجوان بلکه با پارس جنوبی جم. پارس این شانس را دارد که با حفظ عملکرد خوب خود در لیگ برتر برای اولین‌بار این افتخار را برای استان عزیز بوشهر به ارمغان بیآورد.
 
نام:
ایمیل:
* نظر: