bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از صدور شناسنامه سلامت برای همه بوشهری‌ها خبر داد.
سعید کشمیری در نشست روسای شبکه‌های بهداشت و درمان استان بوشهر با بیان این‌که در گذشته مشکل اصلی نظام بهداشتی، بیماری‌های واگیر بود، تصریح کرد: زمانی مالاریا در کشور بسیار زیاد بود تا آنجایی که در وزارت بهداشت اداره‌ای به نام مالاریا وجود داشت.
وی با اشاره به این‌که خوشبختانه با تلاش بسیار بیماری‌های واگیر کنترل شد و بیماری‌ مانند فلج اطفال ریشه کن شد و در حال حاضر بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، چاقی، بیماری‌های قلبی و عروقی از معضلات کشور و استان است، افزود: در سایه تلاش‌های بسیار زیاد و توسعه زیرساخت‌ها، رتبه‌ بهداشتی کشور ما رتبه خوب و ارزشمندی است که مورد تحسین نهادهای بین‌المللی قرار گرفته است.
به گفته وی، در یکی از اجلاس‌های اخیر سازمان جهانی بهداشت از توسعه زیرساخت‌های بهداشتی کشور تقدیر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ادامه با اشاره به جایگاه خوب استان بوشهر در حوزه شبکه‌های بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: شبکه‌های بهداشت و درمان استان بوشهر یکی از بهترین‌ها در کشور هستند که این فقط یک ادعا نیست، زیرا شاخص‌ها این را به‌خوبی نشان می‌دهد. نتیجه تلاش‌ها در حوزه بهداشت زمان‌بر است؛ وضعیت فعلی ما نتیجه‌های تلاش‌های ۲۰ سال گذشته است و نتیجه تلاش‌های فعلی نیز در سال‌های آینده مشخص می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های وزارت بهداشت در حوزه دهان و دندان اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت، دهان و دندان است. آمارهای نگران‌کننده‌ای در مورد پوسیدگی و کشیدن دندان در کودکان وجود دارد که از زمان ورود وزارت بهداشت شاهد بهبود وضعیت سلامتی دهان و دندان کودکان نسبت به گذشته هستیم.
این مسوول تاکید کرد: امیدواریم روزی برسد که همه مردم استان دارای شناسنامه سلامت باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: مسوولیت سنگین سلامت مردم هر شهرستان بر عهده رئیس شبکه است که ضروری است وی با حضور میدانی و فعال در مراکز ارائه‌دهنده خدمات از نزدیک در جریان برنامه‌ها قرار بگیرد.
عبدالمحمد خواجه‌ئیان با تشکر از تلاش‌های صورت گرفته افزود: مدیران باید با استفاده از ابزارهای موجود در رفع مشکلات و بهبود وضعیت تلاش‌ بیشتری انجام دهند.
به گفته وی، با بررسی شاخص‌ها می‌توان پیشرفت یا عدم پیشرفت برنامه‌ها را در راه رسیدن به هدف سنجید. ضروری است با همین امکانات موجود همه تلاش‌ها برای بهبود وضعیت سلامتی مردم انجام شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: