bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۰۲ دی ۱۳۹۶
حضور و ایستادگی محیط زیست و مقابله با پالایشگاه‌ها و ‌پتروشیمی‌های مستقر در عسلویه طی چهار سال اخیر با هیچ دوره‌ای قابل قیاس نیست. برای اثبات گفته‌هایم توجه شما را به پرونده‌های قضائی متعدد و موجود در دادگاه عسلویه و بوشهر جلب می‌کنم.
مهران فقیه:
حضور و ایستادگی محیط زیست و مقابله با پالایشگاه‌ها و ‌پتروشیمی‌های مستقر در عسلویه طی چهار سال اخیر با هیچ دوره‌ای قابل قیاس نیست. برای اثبات گفته‌هایم توجه شما را به پرونده‌های قضائی متعدد و موجود در دادگاه عسلویه و بوشهر جلب می‌کنم. لطفا به مقالات و مصاحبه‌هایی که در این زمینه از طرف حسین دلشب، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان انجام شده مراجعه کنید. من شما را به عملکرد اداره نظارت و پایش محیط زیست و تلاش‌های شبانه‌روزی مهندس موذنی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست عسلویه که با نیروی کم و تجهیزات اندک، یک تنه برای جلوگیری از آلودگی‌ها تلاش می‌کنند، ارجاع می‌دهم. 

نکته قابل تامل اما این‌که خانم الماسی نماینده جنوب استان با این‌که مطلع هستید و در مصاحبه اخیرتان نیز یادآوری کرده‎‌اید که دولت در مقابل دولت نمی‌تواند کاری کند و راه به جایی نمی‌برد و مستحضرید که این همه پرونده شکایات محیط زیست از پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و شرکت نفت و گاز در شهرستان عسلویه پس از صدور رای در مرحله اجرا متوقف می‌شوند، اما باز هم مدیرکل محیط زیست استان و مجموعه وی را خطاب قرار داده‌اید، در حالی که شما از همه مقصرترید، زیرا نماینده جنوب استان هستید و قطعا اعمال نفوذ بیشتری برای رسیدگی به پرونده‌های تخلف دارید و البته در ازای انتخاب مردم نیز تکلیف بیشتری بر عهده شماست. شما مقصرترید که با علم به همه این مسائل، متاسفانه به جای تلاش برای تجهیز امکانات و تکمیل نیروی متخصص در ادارات حفاظت محیط زیست عسلویه و کنگان، به آسان‌ترین و بی‌دردسرترین شیوه که همانا انتقاد بدون راهکار و صرفا بزرگنمایی است، پرداخته‌اید. 

جای سوال دارد که شما به جز انتقاد، برای رفع آلودگی در این مناطق چه کرده‌اید؟ پاسخ روشن است: هیچ. شما هیچ اقدامی نکرده‌اید و از آنجا که موانع سازمان‌های دولتی را ندارید، از سایرین مقصرترید. در چنین وانفسای آلودگی در عسلویه، شما به مصاحبه‌های نمایشی روی آورده‌اید و اینها برای مردم منطقه نه شغل می‌آورد و نه آلودگی هوا را رفع می‌کند. 
خانم الماسی شما که می‌دانید محیط زیست از بدنه دولت است و توان مقابله ندارد و از آنجا که طبق اصل ۷۱ قانون اساسی، به عنوان نماینده مردم در پایتخت انرژی کشور وظیفه قانون‌گذاری دارید، لطفا به اطلاع مردم برسانید که برای رفع این آلودگی‌ها چه قانونی وضع کرده‌اید؟! باز هم پاسخ روشن است. هیچ!!!

اما من برای شما چند پیشنهاد دارم. لطفا تلاش کنید تا با وضع قانون، موانعی را که سر راه محیط زیست است، بردارید. در رفع کاهش آلودگی‌های کشور به ویژه منطقه عسلویه و کنگان قوانین سختگیرانه‌تر و به‌روزی را پیگیری کنید. 
شما باید تلاش کنید تا در مجلس قوانینی در راستای کاهش آلودگی هوا و اثرات مخرب محیط زیستی صنایع و تعهدات الزام‌آور مصوب شود. 
شما بکوشید تا با تصویب قانون از تخریب ساحل و آلودگی دریا جلوگیری شود. 
بومی‌سازی منطقه‌ای قوانین استقرار صنایع نفت و گاز برای مقابله با آلودگی‌های صنایع را در کمیسیون انرژی مطرح کنید. 
مردم امروز بسیار بیشتر از آنچه گمان می‌کنید آگاهند و شما با این مصاحبه‌های فرمایشی، ‌انتقادات کورکورانه و بی‌فایده نمی‌توانید در دل مردم جایگاهی داشته باشید.

برچسب ها: جامعه ، الماسی ، محیط زیست
نام:
ایمیل:
* نظر: