bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۶
واکنش مربی و مدیرعامل به سخنان مهاجم سابق؛
هفته گذشته فرشاد اسماعیل‌زاده مهاجم تیم ایرانجوان بوشهر با فسخ قراردادش، از ایرانجوان جدا شد. این جدایی با حاشیه‌هایی همراه بود که می‌توانست برای ایرانجوان گران تمام شود.
بامداد جنوب- علی پورتنگستانی:
هفته گذشته فرشاد اسماعیل‌زاده مهاجم تیم ایرانجوان بوشهر با فسخ قراردادش، از ایرانجوان جدا شد. این جدایی با حاشیه‌هایی همراه بود که می‌توانست برای ایرانجوان گران تمام شود. او پس از فسخ قرارداد با این تیم، در صفحات مجازی حرف‌های عجیبی زد و با این کار عملا ساختار ایرانجوانِ وزیری را زیر سوال برد. در ادامه به حرف‌های او پس از خروج از ایرانجوان می‌پردازیم.

مهاجم ایرانجوان پس از فسخ قراردادش گفت: من هفته پنجم لیگ دسته یک با انتخاب سرمربی ایرانجوان به این تیم اضافه شدم ولی باید بگویم که سایر نقل و انتقالات باشگاه در حقیقت با انتخاب شخصی به‌نام عباس حاجی‌زاده  که در واقع مسوول نقل و انتقالات ایرانجوان است، انجام می‌شود. آقای عباس حاجی‌زاده ابتدا هوادار این تیم بود که خیلی زود درجات پیشرفت را طی کرد و مسوول نقل و انتقالات تیم شد و حالا قدرتش به‌اندازه مدیرعامل باشگاه است. وضعیت او در باشگاه ایرانجوان به‌شکلی است که تمامی بازیکنان غیربومی باشگاه به انتخاب او به تیم اضافه شده‌اند و تنها کسی که او به تیم اضافه نکرد من بودم که با تصمیم آقای مفتخر به ایرانجوان پیوستم. 

از همان هفته‌های ابتدایی این آقا رفتار خوبی با من نداشت. من از او خواستم که خروجی استانم را پرداخت کند ولی او تاکید کرد که باشگاه هیچ مسوولیتی بابت خروجی استان ندارد و خود بازیکن باید آن را پرداخت کند و به همین دلیل به هر شکلی بود این کار را انجام دادم ولی بعدا متوجه شدم که این آقا خروجی استان بازیکنان دیگر ایرانجوان را پرداخت کرده است. از همان هفته‌های ابتدایی بعضی‌ها در تلاش بودند که مرا از تیم کنار بزنند ولی خدا را شکر من توانستم در همه هفته‌ها برای تیم بازی کنم تا این‌که در هفته هفتم آقای دلگرم جانشین سعید مفتخر در ایرانجوان شد. وقتی آقای دلگرم وارد تمرینات شد طوری با من رفتار می‌کرد انگار از قبل با من مشکل داشت. معتقدم که برخی‌ها به او توصیه‌هایی علیه من کرده بوند. من سعی می‌کردم در تمرینات خودم را به او ثابت کنم ولی او بدون توجه به سعی و تلاش من، مرا از لیست 18 نفره تیم کنار زد. من در همین رابطه به کمک ایشان اعتراض کردم که در ادامه آقای دلگرم بابت این اعتراض من را سه هفته در ترکیب 18 نفره تیم قرار نداد تا این‌که ....
این برخی از صحبت‌های فرشاد اسماعیل‌زاده بود که نه تنها باعث تعجب همگان شد بلکه سوالاتی زیادی را به‌دنبال داشت. در همین رابطه ابتدا با مربی تیم ایرانجوان، سعید مفتخر گفت‌وگو کردیم.

نظرتان در مورد سخنان اسماعیل‌زاده در مورد نقل و انتقالات باشگاه چیست؟
فکر می‌کنم که آقای اسماعیل‌زاده روی عصبانیت این حرف‌ها را زده است. ما در ابتدای فصل زمانی کافی برای جذب بازیکنان مناسب نداشتیم، چراکه وضعیت باشگاه خیلی دیر مشخص شده بود و باید بلافاصله وارد مسابقات می‌شدیم. به همین دلیل بود که نتوانستیم از بازیکنان تست‌گیری کنیم. همانطور که گفتم ما در بخش بازیکن‌گیری با کمبودهایی مواجهه شده بودیم ولی با وجود این تمام بازیکنانی که جذب کردیم با تصمیم مستقیم کادر فنی انتخاب شده بودند. البته ما محدودیت مالی هم داشتیم و به همین دلیل نمی‌توانستیم بازیکن 200 میلیونی جذب کنیم. همین الان هم نمی‌توانیم به‌طور منظم پرداختی‌های بازیکنان را به آنها بدهیم. این‌که او بگوید؛ برخی از بازیکنان شخص دیگری برای تیم انتخاب کرده است را تکذیب می‌کنم و فکر می‌کنم حرف‌ها بیشتر از روی عصبانیت بوده است. 

او در سخنانش به آقای دلگرم تهمت‌هایی زد که دور از انتظار بود. چه نظری در این رابطه دارید؟
ببینید، در بازی فوتبال برای به‌دست آوردن جایگاه خود باید تلاش کنید و در غیر این‌صورت به هیچ چیزی نمی‌رسید. برای مثال مدافع راست تیم ما بازیکن تیم امید است که با تلاش و کوشش به این جایگاه رسیده است. حتی زمانی که آقای دلگرم به تیم اضافه شد، تاکید کرد که هر کس بیشتر تلاش کند، می‌تواند جایی در ترکیب اصلی داشته باشد. البته بازیکن می‌تواند بابت بازی نکردن برای تیم ناراحت باشد ولی مطمئن باشید که یک مربی هیچ‌وقت بازیکن خوب خود را بیرون نمی‌گذارد. آقای اسماعیل‌زاده هم زمانی که به تیم ما آمد، بازیکن خوبی بود و مدتی هم در ترکیب اصلی بازی کرد. حتی زمانی که آقای دلگرم آمد، سعی کردیم او را در ترکیب اصلی بازی دهیم تا آقای دلگرم بازی‌های او را ببیند که متاسفانه مصدوم شد. به هر حال شما آقای دلگرم را به‌خوبی می‌شناسید و می‌دانید که او به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهد در کارش دخالت کند. ترکیب اصلی تیم هم با صلاح‌دید او انتخاب می‌شود. آقای دلگرم در کارهاش با ما مشورت می‌کند و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد که کسی به او دستور دهد که فلان بازیکن را بازی نده.
در ادامه این گفت‌وگو به سراغ مدیرعامل باشگاه ایرانجوان، علی وزیری رفتیم.

اسماعیل‌زاده با سخنانش باشگاه ایرانجوان را زیر سوال برد. سخنان او در مورد وضعیت نقل و انتقالات باشگاه و همچنین دخالت برخی افراد در انتخاب بازیکن و ترکیب تعجب‌برانگیر بود. واکنش شما به این سخنان چیست؟
شما اول ببنید که این بازیکن در مدتی که در ایرانجوان بوده، چند دقیقه بازی کرده است؟ باید بگویم که انتخاب بازیکنان کادر فنی اولین و آخرین حرف را می‌زدند و پس از انتخاب بازیکن موردنظر آنها به من اطلاع می‌دادند و من تمام سعی خود را می‌کردم که بازیکن موردنظر آنها جذب کنم. لازم به ذکر است که کادر فنی تیم تمام جزئیات را برای انتخاب یک بازیکن بررسی می‌کردند و این مساله برای آقای اسماعیل‌زاده هم صدق می‌کند. به هر حال او دقایق زیادی در تیم بازی نکرده است و همین مساله نشانگر کیفیت اوست. مساله‌ای دیگری که در اینجا مطرح است، این است که هیچ‌کسی در کار کادر فنی تیم من دخالت نکرده است؛ چه در جذب بازیکن و چه در انتخاب بازیکن. این‌که یک بازیکن می‌گوید که فلان آقا مسوول نقل و انتقالات باشگاه بوده یک حرف بی‌اساس است. لازم به‌ذکر است که ما او را اخراج نکرده‌ایم بلکه خود بازیکن درخواست کتبی به ما داد که می‌خواهد از تیم جدا شود. وقتی پست او را در صفحات مجازی دیدم واقعا تعجب کردم و به همین دلیل از کادر فنی پرسیدم که اسماعیل‌زاده جایی در برنامه‌های شما دارد یا خیر که جواب آنها خیر بود. به هر حال نوع حرف زدن این آقا نشان می‌‌دهد که این طرز تفکر اوست و نباید زیاد به حرف‌هایش واکنش نشان داد.

ایرانجوان خودش مشکلا زیادی دارد و باید بیشتر به آنها برسم و ارزشی برای این سخنان قائل نیستم. البته من مصاحبه کامل او را نخوانده‌ام ولی اگر ببینم در صحبت‌هایش توهینی به باشگاه یا مسوولان باشگاه کرده باشد، حتما از طریق مراجع قضایئی وارد عمل می‌شویم تا این بازیکن حد خودش را بداند.

نام:
ایمیل:
* نظر: