bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۳ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
همگی زائران در سلامت کامل به سر می‌برند و به امید خدا از عصر روز چهارشنبه هشتم ذی‌الحجه جهت انجام مناسک حج به عرفات عازم خواهند شد.
بامداد24/ هدی خرم‌آبادی:همه رفتن به میهمانی را دوست دارند، رفتن به خانه اقوام به‌ویژه اقوام درجه یک، حال اگر میزبان این میهمانی، خاص باشد، این میهمانی بیش از پیش لذت‌بخش خواهد بود. همه کسانی که به این میهمانی‌های خاص رفته‌اند، درک می‌کنند که چه می‌گویم. هیچ حس و حالی بهتر و پرشعف‌تر از لحظه طواف و گشتن به دور خانه خدا نیست. هیچ دقیقه‌ای و ثانیه‌ای با شکوه‌تر و با ابهت‌تر از زمزمه یا الله و یا الله و یا الله و یاری خواستن از او نیست.

 22 شهریورماه آخرین کاروان مسافران خانه خدا از بوشهر راهی سفر معنوی و پر رمز و راز حج شدند. در همین راستا برای جویا شدن شرایط زائران بوشهری در مکه با مدیر حج و زیارت استان و پزشک کاروان زائران بوشهر در مکه مکرمه گفت‌وگو کردیم. عبدالرسول رنجبر، مدیر حج و زیارت استان در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که تمامی زائران بوشهری به مکه مکرمه وارد شده‌اند و اعمال عمره تمتع خود را انجام داده‌اند، گفت: همگی زائران در سلامت کامل به سر می‌برند و به امید خدا از عصر روز چهارشنبه هشتم ذی‌الحجه جهت انجام مناسک حج به عرفات عازم خواهند شد. 

وی با بیان این‌که تا کنون حال همه زائران خوب است، تصریح کرد: زائران پس از انجام اعمال روز دوازده ذی‌الحجه برای انجام سایر اعمال به مکه باز خواهند گشت. رنجبر در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که زائران در چه تاریخی به ایران باز می‌گردند، یادآور شد: همه زائران در 21 و 22 مهر از مدینه به بوشهر برمی‌گردند. این مسوول درباره تعداد زائران خانه خدا که از استان بوشهر راهی این سفر معنوی شده‌اند، افزود: تعداد زائران بوشهری 794 نفر در قالب شش کاروان هستند. وی در ادامه با اشاره به این‌که زائران در تاریخ‌های 20 و 21 و 22 شهریور با چهار پرواز مستقیم از بوشهر راهی خانه خدا شدند، گفت: اینها ثبت نامی‌های سال 84 هستند. مدیر حج و زیارت استان در خصوص اتفاقات ناگوار و حوادثی همچون حادثه سقوط جرثقیل در مکه تصریح کرد: حادثه سقوط جرثقیل پیش از اعزام زائران بوشهری بوده و به حمدالله هیچ مشکلی برای آنها پیش نیامده است. 
رنجبر ادامه داد: در حال حاضر براساس توافق کنفرانس اسلامی با توجه به ساخت و سازها به درخواست عربستان از حجم زائران کاسته شده است. سهمیه هر کشور یک درصد جمعیت کل است و به‌طور تقریبی سهمیه ایران چیزی در حدود 50 هزار نفر بوده است. 

همچنین همایون فیوض، پزشک کاروان زائران بوشهری در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که در حال حاضر وضعیت تغذیه، بهاشت و سلامت زائران چگونه است، به بامداد جنوب گفت: وضعیت تغذیه امسال با توجه به متنوع‌تر شدن برنامه غذایی باعث جلب رضایت بیشتری شده و عموم زائران از رضایت نسبی برخوردارند. 
وی با اشاره به این‌که تا کنون حال همه زائران خوب است و درسلامت کامل به سر می‌برند، تصریح کرد: گروه پزشکان در هر مجموعه‌ای به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت حجاج هستند، علاوه بر آن بیمارستان ایرانی نیز در صورت نیاز در دسترس زائران است. 
فیوض درباره بیمارستان ایرانی و شیوه فعالیتش افزود: این بیمارستان که شامل بخش‌های داخلی و خارجی است، از چند روز پیش از ورود اولین حجاج فعالیتش را آغاز می‌کند و تا خروج آخرین حجاج دائر است. 

این مسوول با بیان این‌که غیر از پزشک، یک روحانی جهت حل و فصل مسائل مذهبی و مدیر و معاون کاروان، همچنین خدمه نیز با هر کاروان همراه هستند، یادآور شد: زائران از روز هشتم ذی‌الحجه جهت وقوف در عرفات اعزام خواهند شد. 
این گزارشی مختصر از مدیر حج و زیارت و پزشک کاروان زائران بوشهری از مکه مکرمه بود. داشتن تجربه و آگاهي‌ از واقعيت‌ها مي‌تواند به عمق يافتن معانی حج بيفزايد. انسان مي‌تواند از اين سفر توشه‌ای سرشار از آگاهي‌ و ادب و تهذيب برای خويش فراهم کند؛ سفری كه خداوند بر عمل به آن دستور داده و آن را بر غنی و فقير به‌صورت يكسان واجب كرده و هرگونه تفاوتی را از بين فرزندان بشر برداشته است و غفلت‌زدگان را به راه راست هدايت می‌کند. هر چند برخی افراد تلاش بسیاری می‌کنند تا به مکه مکرمه مشرف شوند اما گاهی مشاهده می‌شود که در همین نزدیکی‌ها در اطرافمان، کودکان کار، کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست، جوانانی که ازسر بیکاری به فساد و انحراف کشیده شده‌اند، نیازمند کمک ما هستند. ای کاش در کنار انجام واجباتمان اندکی هم به فکر همنوعان خود در کشورمان بودیم و به این باور می‌رسیدیم که خدایمان تنها در مکه نیست، از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است. 


نام:
ایمیل:
* نظر: