bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۶
شکست غافلگیرانه در جم به‌دست گسترش فولاد؛
در هفته شانزدهم لیگ برتر، گسترش فولاد تبریز دست به‌کار بزرگی زد و موفق شد پارس جنوبی جم را در خانه با دو گل شکست دهد.
پارس جنوبی از صدر دورتر شدبامدادجنوب- علی تنگستانی:
تیم پارس جنوبی جم در شرایطی به این مسابقه پا گذاشته بود که می‌دانست در صورت پیروزی می‌تواند با توجه به توقف پرسپولیس در اهواز اختلاف با صدر را کاهش دهد ولی اتفاقات دیگری در انتظار تیم شگفتی‌ساز نیم فصل اول بود و آنها در اولین گام از دور برگشت مسابقات مغلوب تفکرات باتجربه‌ترین سرمربی لیگ برتر یعنی فیروز کریمی شدند که از هفته نهم که هدایت گشترش را بر عهده گرفته نتایج فوق‌العاده‌ای همراه با این تیم کسب کرده است.

فیروز کریمی که هفته پایانی لیگ را با درخشش پیمان بابایی با کسب سه امتیاز در مشهد مقابل یکی از شاگردان خود پشت سر گذاشته بود، در جم نیز از یکی دیگر شاگردانش که داماد او نیز شده است با دو گل پیمان بابائی در دقیقه 18 و سیداحمد موسوی یکی از تعویضی‌های کریمی در دقیقه 6+90 شکست داد و پیروزی هفته پایانی نیم فصل اول برابر پدیده را تکرار کرد و شروع بدی برای پارس جنوبی جم رقم زند. با این نتیجه پارس جنوبی 29 امتیازی باقی ماند و با توجه به نتایج دیگر تیم‌ها همچنان رتبه دوم جدول رده‌بندی را در اختیار دارد و شاگردان فیروز کریمی هم 23 امتیازی شدند تا با قرار گرفتن در رتبه هفتم جدول برای کسب سهمیه آسیایی در روزهای آینده امید داشته باشند.

دقیقه 15 محسن فروزان کرنر ارسالی نریمان جهان را در اختیار گرفت. دقیقه 18، پیمان بابایی با یک ضربه محکم، دروازه پارس جنوبی را باز کرد و حساب کار یک ب صفر به سود گسترش فولاد شد. دقیقه 21، ارسال محمدی‌مهر را دِ خسوس با دخالت به موقع در اختیار گرفت. دقیقه 27 ارسال علی دشتی با ضربه سر ابراهیم صالحی به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد و به بازی برگشت. دقیقه 33 ضربه سر میثم تیموری از روی نقطه پنالتی و روی کرنر ارسالی زده شد اما با اختلاف به بیرون رفت. دقیقه 42 ارسال خطرناک محمدی‌مهر با واکنش خوب د خسوس برگشت داده شد و در برگشت تیم پارس جم صاحب یک کرنر شد. دقیقه 43 شوت حسین پورامینی از پشت محوطه جریمه با واکنش فوق‌العاده دروازه‌بان این تیم دفع شد.

دقیقه 55 ضربه سر بازیکنان پارس جنوبی پس از چند حمله متوالی از کنار دروازه با فاصله به بیرون رفت. دقیقه 57 ارسال میثم تیموری از سمت چپ و ضربه سر زیبای ابراهیم صالحی با واکنش بسیار زیبای دِ خسوس راهی کرنر شد. دقیقه 58 در ضدحمله تیم گسترش فولاد می‌توانست به گل برسد اما مدافعان پارس جنوبی به موقع واکنش نشان دادند. دقیقه 60 شوت محکم محمدی‌مهر در میانه راه به بازیکنان پارس جنوبی جم برخورد کرد و در برگشت خطای عزیز معبودی یک موقعیت خوب را نصیب بازیکنان پارس کرد. دقیقه 61 ضربه ایستگاهی میثم تیموری را فرناندو دِ خسوس با واکنشی زیبا دفع کرد. دقیقه 68 ضربه ایستگاهی سالاروند با فاصله به بیرون رفت. دقیقه 70، دروازه‌بان حریف ارسال بلند محمدی‌مهر مدافع راست تیم پارس جنوبی را با پروازی بلند زد تا یکبار دیگر با نمایش خوب خود مانع گلزنی شاگردان تارتار شود. دقیقه 75 ارسال محمدی‌مهر با ضربه سر تائیدی همراه شد ولی توپ با فاصله از دروازه به بیرون رفت. دقیقه 86 ارسال بازیکنان پارس جنوبی در دهانه دروازه به اومانیا رسید اما باز هم واکنش خوب دِ خسوس مانع از گلزنی اومانیا شد. در دقیقه 97، سیداحمد موسوی با دریبل محسن فروزان موفق شد نتیجه بازی را 2 بر صفر کند.

در حاشیه: شکست پارس جنوبی در اولین دیدار از نیم فصل دوم رقابت‌ها و در خانه اما چیزی نبود که باب میل هواداران جمی باشد و هر چقدر به دقایق انتهایی بازی نزدیک می‌شدیم، جو بازی ملتهب‌تر می‌شد و در نهایت ثبت اولین شکست پارس جنوبی جم در دور برگشت باعث شد تا هواداران این تیم، خشم خود را با انتقاد و فحاشی نسبت به عملکرد داور خالی کنند و حتی تیم داوری مسابقه در پایان با اشیایی از سکوهای هواداران نیز روبه‌رو شد تا روز سختی را در شهرستان جم پشت سر گذاشته باشد.
بهترین بازیکن: دِ خسوس سنگربان برزیلی تیم گسترش فولاد تبریز پس از حضور فیروز کریمی به روزهای اوج خود در تیم استقلال خوزستان نزدیک شده و نمایش امروز او مقابل شاگردان تارتار یادآور روزهای اوجش در ترکیب تیم ویسی بود. ده خسوس در این مسابقه چندبار با واکنش‌های خوب خود مانع گلزنی تیم پارس جنوبی جم شد تا مهم‌ترین چهره این دیدار لقب بگیرد.

بازی ما مقابل گسترش فولاد یک‌طرفه بود
مهدی تارتار پس از شکست 2 بر صفر تیمش مقابل گسترش فولاد تبریز گفت: باید بگویم بازی کاملا یک‌طرفه بود و دروازه‌بان حریف روز خوبی را پشت سر گذاشت. در روزی که می‌توانستیم با اختلاف حریف‌مان را شکست دهیم آنها حرفه‌ای‌تر بودند و از تک موقعیت‌های خود به‌خوبی استفاده کردند. اگر داور پنالتی ما را نگرفته باشد، به‌راحتی از آن نمی‌گذرم و داور باید بابت آن در دنیا و آخرت جواب بدهد! اگر آن پنالتی گل می‌شد، می‌توانستیم برنده بازی باشیم. داور اگر اشتباه کرده باشد، تاثیر مستقیمی در نتیجه مسابقه داشته است، امیدوارم من اشتباه کرده باشم.

سرمربی زردپوشان در مورد این‌که پنالتی‌های زیادی برای پارس جنوبی گرفته می‌شود، تصریح کرد: می‌گویند داوران زیاد برای تیم ما پنالتی می‌گیرند و ما چوب آن را می‌خوریم. ما بازیکنان تکنیکی زیادی در ترکیب داریم و مدافعان مجبور می‌شوند روی آنها خطا کنند. کارشناسان داوری هم می‌گویند همه پنالتی‌های ما درست بوده است. درست نیست به‌خاطر این‌که در برنامه‌های تلویزیونی گفته می‌شود برای ما زیاد پنالتی می‌گیرند، به‌راحتی از پنالتی ما بگذرند. پنالتی درست باید اعلام شود. ما جزء تیم‌هایی هستیم که خط حمله خوبی داریم اما الان مهاجمی بهتر از مهاجمان تیم ما در بازار نقل‌ و انتقالالت نیست که بخواهیم او را به خدمت بگیریم. بازیکنان خارجی هم معمولا تیم دارند و برخی از آنها هم زمانی که می‌آیند، کیفیت بالایی ندارند که بخواهیم برای آنها هزینه کنیم. همچنین بودجه ما محدود است و نمی‌توانیم هزینه زیادی داشته باشیم.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این‌که چرا بازیکنانی چون امید سینگ که همیشه مصدوم هستند، همچنان در تیم حضور دارند و از لیست تیم حذف نمی‌شوند، گفت: بازیکن مصدوم باید به میادین بازگردد. سینگ یکی از بهترین بازیکنان ما است و این در مرام مردانگی و انسانیت نیست که وقتی بازیکنی مصدوم می‌شود، او را کنار بگذاریم. او در هفته‌های بعد به تیم ما اضافه خواهد شد و بازیکن تاثیرگذاری برای پارس جنوبی محسوب می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: