bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۵ - ۰۴ دی ۱۳۹۶
فکر می‌کردیم که شوراهای شهر و روستا به دلیل ماهیت انتخابی خود هیچ‌وقت تحت تاثیر افراد انتصابی و انتخابی قرار نمی‌گیرند و با تکیه بر رای مردم می‌توانند مستقل عمل کرده و آینده خوبی را برای شهر و روستای خود رقم بزنند.
ابوعلی زرین‌قلم:
فکر می‌کردیم که شوراهای شهر و روستا به دلیل ماهیت انتخابی خود هیچ‌وقت تحت تاثیر افراد انتصابی و  انتخابی قرار نمی‌گیرند و با تکیه بر رای مردم می‌توانند مستقل عمل کرده و آینده خوبی را برای شهر و روستای خود رقم بزنند. اما وقتی فساد در راس کار نشسته باشد و دیگران از شیطان تبعیت کنند، همه چیز به هم می‌خورد و استان هیچ‌وقت رنگ توسعه به خودش نخواهد گرفت، حالا هر چه می‌خواهی آن بَزَک کن و به قول قدیمی‌ها سرخاب سفیدآب بمال. چهار ماه پس از شروع به‌کار شوراها در استان، هر روز خبرهایی می‌شنوم که چیزی جز تاسف خوردن آخرِ آن نیست. 

ترسی از شکایت کردن جغله‌های تازه‌ به‌دوران رسیده نیست، فقط حوصله رفت و آمد به دادگاه را ندارم، وگرنه مطالبی را به‌عیان می‌نوشتم تا همه بدانند که پشت پرده کثیف سیاست استان چه تجارت بزرگی نهفته است و مانند دوره قاجار پست‌ها چگونه خرید و فروش می‌شود. کسی از ما نخواهد این مساله را تکذیب کنیم که اگر هر هزینه‌ای هم متحمل شوم، ریز نکات و مسائل را خواهیم نوشت تا مردم دیگر به وعده‌های الکی و رنگین برخی‌ها توجه نکنند و با بند پوسیده آنها به چاه نروند. تا یکی دو ماه پیش فکر می‌کردم که فقط در استانداری عده‌ای ابن‌الوقتِ دروغگویِ هفت‌چهره در حوزه شهرداری‌ها دخالت می‌کنند و صدای فلان فرد پیشنهادی برای شهرداری را ضبط کرده و برای مقام بالاتر می‌فرستند تا زیر پای او را خالی کنند، آن فرد بیچاره هم نمی‌داند در سناریوی طراحی شده توسط آن مسوول!! افتاده تا هیچ وقت شهردار نشود، چرا که عده‌ای از شهردارشدنش می‌ترسند که مبادار «نقش قبر» کند. 

در این مورد در هفته‌های آینده گزارشی مشروح با صوت و تصویر و سند منتشر خواهیم کرد تا روسیاهی برای آن عده‌ی اندک بماند که چرا فلان گزینه پیشنهادی برای شهرداری را جهت استعلام معرفی نمی‌کنند و بعد سَرِ خود، زیرش اراجیف پاراف می‌کنند که مرغ پخته خنده‌اش می‌گیرد. در مورد دخالت فرماندار و بخشدار هم شنیده بودم، اما اینکه یک نماینده وظایف قانونی‌اش را رها کرده و در این شهر و آن شهر راه افتاده و می‌خواهد آن عضو و فعال ستادش را شهردار کند، دیگر نوبر است به‌خدا. در کدام مملکت نماینده مجلس (البته اگر بشود نامش را نماینده گذاشت) اعضای شورا را جمع می‌کند تا هر پنج نفرشان به گزینه نماینده رای بدهند و بعد چون صلاحیتش رد می‌شود، به دنبال گرفتن تاییدیه‌اش می‌رود؟ مگر این کشور قانون و صاحب ندارد یا اعضای شوراها خودشان قوه تصمیم‌گیری ندارند؟ اگر این نماینده دست از دخالت‌هایش بر ندارد، ناچاریم در همین ستون در روزهای آینده به‌شکل مستند مواردی را افشاگری کنیم و بعد از ما گلایه نکند.  

نام:
ایمیل:
* نظر: