bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۰۵ دی ۱۳۹۶
معاون عمليات و پشتيباني شركت نفت و گاز پارس در ادامه روند تامين 70 درصدي سبد سوخت انرژي گازي كشور، از آمادگي كامل اين شركت براي تحقق توليد تكليفي گاز به ميزان 570 ميليون مترمكعب در روز در شش ماهه دوم سال جاري خبر داد.
معاون عمليات و پشتيباني شركت نفت و گاز پارس در ادامه روند تامين 70 درصدي سبد سوخت انرژي گازي كشور، از آمادگي كامل اين شركت براي تحقق توليد تكليفي گاز به ميزان 570 ميليون مترمكعب در روز در شش ماهه دوم سال جاري خبر داد. 

يحيي رشيدي با اشاره به این‌که عمليات و بهره‌برداري از ميدان گازي پارس‌جنوبي در ابتداي تاسيس اين شركت، زير نظر شركت ملي گاز و از سوی مجتمع گاز پارس جنوبي (SPGC) صورت مي‌گرفت كه پس از گذشت حدود شش سال بر اساس سياست‌هاي كلان وزارت نفت در ميادين بالادستي، بهره‌برداري از اين مخزن به شركت نفت و گاز پارس منتقل شد. 

وي با اشاره به شروع توليد از مخزن مشترك پارس جنوبي با توسعه فازهاي 2 و 3 افزود: طرح توسعه فازهاي پارس جنوبي تا پايان سال 98 تكميل مي‌شود و در حال حاضر 27 سكوي گازي در اين ميدان عظيم گازي به بهره‌برداري رسيده است.
معاون عمليات و پشتيباني شركت نفت و گاز پارس با اشاره به آمادگي كامل براي تحقق توليد تكليفي گاز به ميزان روزانه 570 ميليون مترمكعب گاز، تصریح كرد: در حال حاضر روزانه حدود 555 ميليون مترمكعب گاز از مخزن مشترك پارس جنوبي برداشت مي‌شود كه به محض رفع محدوديت‌هاي دريافت گاز پالايشگاه‌هاي پارس جنوبي اين رقم مي‌تواند به 570 ميليون مترمكعب در روز افزايش يابد. بر این اساس، 70 درصد توليد گاز كشور از مخزن مشترك پارس جنوبي تامين مي‌شود و تا انتهاي سال 98 برداشت گاز از ميدان مشترك پارس جنوبي به ميزان حداكثر ظرفيت ممكن افزايش پيدا مي‌كند.

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس ركن اصلي پيشبرد اولويت‌ها، تحقق تكاليف محول شده از سوي شركت ملي نفت ايران و دستيابي به استمرار توليد ايمن را در به‌كارگيري جوانان تحصيل‌كرده و متخصص در بخش مدیریت عملیات و پشتيباني به‌رغم سابقه كم، عنوان كرد و گفت: به همين منظور با پايش‌هاي مستمر در بخش بازرسي فني، تعميرات، عمليات، HSE و... هر ساله تا پايان دي‌ماه به منظور هماهنگي با شركت ملي گاز و كميته سوخت كشور، برنامه تعميرات اساسي در خطوط لوله و سكوهاي دريايي به مديريت نظارت بر توليد ارائه مي‌شود. 

به گفته رشيدي، با بازنگري و تعميرات اساسي تمامي سكوهاي گازي پارس جنوبي در نيمه نخست سال جاري، آمادگي كامل براي تامين سوخت زمستاني مورد نياز كشور بر مبناي تعهدات شركت نفت و گاز پارس وجود دارد و به‌صورت صددرصد محقق خواهد شد. 
وي در بخش ديگري از سخنان خود، یکی از دغدغه‌هاي پيش روي صنایع نفت و گاز را بروز خوردگي در خطوط انتقال گاز اين تاسيسات عنوان كرد و گفت: خوشبختانه بررسي‌هاي انجام‌شده نشان مي‌دهد، دامنه خوردگي خطوط لوله انتقال گاز فازهاي در حال بهره‌برداري پارس‌جنوبي به‌خصوص فازهايي كه زمان بيشتري از عمر كاري‌شان مي‌گذرد، از ميانگين متعارف 5MPY در سال پايين‌تر است، بنابراين جاي هيچ‌گونه نگراني وجود ندارد. 

معاون عمليات و پشتيباني شركت نفت و گاز پارس از انجام مذاكرات با ده شركت داخلي به منظور اجراي عمليات پيگراني هوشمند خطوط لوله گازي ميدان پارس جنوبي نيز خبر داد و با اعلام اين‌كه هم‌اكنون پروسه ارزيابي فني اين پيمانكاران به همراه شركاي خارجي‌شان در حال بررسي است، ابراز اميدواري كرد امضاي اين قرارداد تا پايان سال جاري به اتمام برسد. 
رشيدي ضمن اشاره به پارگي بخشي از خطوط لوله فاز 16 و 19 در سال گذشته، از امضاي قرارداد با يك شركت داخلي به همراه شريك مالزيايي خود به منظور پايش ظاهري خطوط لوله زيردريايي ROV خبر داد و گفت: عمليات اجرائي اين قرارداد از اسفندماه سال جاري آغاز مي‌شود و كليه خطوط لوله و تاسيسات دريايي پارس جنوبي مورد پايش قرار خواهد گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: