bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۶
وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر:
وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران پس از دیدار و گفت‌و‌گو در دوحه، راه‌های توسعه همکاری دریایی و بندری میان دو کشور را بررسی کردند.
درخواست بازرگانان ایرانی را پیگیری کنیدبه گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، «جاسم بن سیف بن احمد السلیطی» در دیدار «محمد راستاد» معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران، بر رفع مشکلات احتمالی برای تسهیل تجارت میان دو کشور تاکید کرد.

وی همچنین به همکاران خود در زیربخش‌های مختلف وزارتخانه دستور داد برای تسریع در انجام امور و پیگیری درخواست‎های خطوط کشتیرانی و بازرگانان ایرانی بکوشند.

در این نشست که با محور تسهیل تجارت دریایی از طریق توسعه مناسبات و همکاری‌های تخصصی بندری و دریایی میان دو کشور برگزار شد، رفع موانع و مشکلات موجود برای توسعه صادرات و ترانزیت کالا از بنادر جنوبی ایران به بنادر قطر، گسترش میزان مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش های خصوصی برای ایجاد و توسعه صنعت لجستیک و حمل و نقل دریایی بررسی شد.

در این سفر هیات ایرانی از بندر «الرویس» بازدید و با مدیران بندر مذاکره کردند و در این بازدید درباره ظرفیت‌های عملیاتی این بندر، شیوه عملیات تخلیه و بارگیری شناورهای ایرانی، زیرساخت‌ها و طرح‌های توسعه‌ای آتی این بندر و همچنین حضور محصولات ایرانی در بازارچه مرزی رایزنی شد.

به گزارش ایرنا، وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر اوایل آبان ماه به تهران سفر کرده بود و در دیدار با وزیر راه و شهرسازی کشورمان ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد گفتمان منظم بین مسوولان ایرانی و قطری در حوزه حمل ونقل دریایی و بنادر گفت: به تصور من تحقق این موضوع باعث بررسی همه راهکارهای همکاری و تسهیل عملیات روند حمل و نقل و تجارت بین ایران و قطر می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: