bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۰۸ دی ۱۳۹۶
رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای گفت: ۸۵درصد مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای دانش آموزان هستند و آموزش و پرورش با برنامه ریزی و آگاهی بخشی می‌تواند از بروز مشکلات در جمعیت کشور جلوگیری کند.
خسرو کردمیهن صبح امروز در جلسه ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیر مجاز در استان بوشهر با بیان اینکه این بنیاد در سال 82 با دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد اظهار داشت: بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای اعتقادات و باورهای دینی و تربیت فرزندان در خانواده‌ها نشانه‌گیری کرده است.

وی با بیان اینکه ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای با هدف ترویج و تبلیغ بازی‌های مجاز فعالیت می‌کند گفت: این نهاد در راستای آگاهی بخشی در زمینه ضررهای بازی‌های غیر مجاز و  جمع آوری محصولات قاچاق و غیرمجاز نقش مهمی ایفا می‌کند.

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای با اشاره به اینکه 85 درصد از کاربران بازی‌های رایانه‌ای دانش‌آموزان هستند خاطر نشان کرد: 85 درصد مخاطبان این بازی‌ها دانش آموزان هستند و آموزش و پرورش با برنامه ریزی و آگاهی بخشی می‌تواند از بروز مشکلات در درصد بالایی از جمعیت کشور جلوگیری کند.

وی به اهداف بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای اشاره کرد و افزود: اهداف مهم این بازی‌ها توهین به مقدسات، ائمه اطهار(ع) و اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی مردم در مناطق مختلف است.

کردمیهن با اشاره به اینکه در بیشتر بازی‌ها  رایانه‌ای به مسائل دینی جامعه اسلامی پرداخته شده است گفت: استفاده بیش از اندازه این بازی‌ها می ‌تواند سبب بروز آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها شود.

وی بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز را زنگ خطری برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: ایران نخستین کشوری است که بعد از انتشار و توزیع این بازی‌ها از مرکز اصلی وارد بازار، مغازه‌ها و منازل می‌شود و این یک زنگ خطری است که می‌تواند  دانش‌آموزان را تهدید کند.

کردمیهن با تاکید بر این موضوع که در ایران هر کودکی می‌تواند بازی‌های رایانه‌ای را تهیه کند خاطر نشان کرد: در بسیاری از کشورهای دیگر فروش بازی‌های رایانه‌ای به افراد زیر 18 سال ممنوع است و خانواده برای کودکان این خرید را انجام می‌دهند.

ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای از راه‌اندازی نمایشگاه آگاه بخشی خطرات بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز خبرداد و تاکید کرد: این ستاد آمادگی دارد باهمکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی برای آگاه بخشی خطرات و مضرات بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای برگزار کند.
برچسب ها: بازی ، رایانه ای
نام:
ایمیل:
* نظر: