bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۶
روزی که پارس جنوبی رده دوم جدول را از دست داد؛
در هفته هفدهم لیگ برتر، پیکان در ورزشگاه شهدای شهر قدس میزبان پارس جنوبی بود که این دیدار با تساوی یک،یک به پایان رسید.
بامدادجنوب:
در هفته هفدهم لیگ برتر، پیکان در ورزشگاه شهدای شهر قدس میزبان پارس جنوبی بود که این دیدار با تساوی یک،یک به پایان رسید.
جمی‌های شگفت‌انگیز که به نظر می‌رسد پس از یک نیم فصل رویایی، اکنون با افت جسمی و روحی مواجه شده و در پنج بازی اخیر خود تنها یک پیروزی کسب کرده‌اند و فقط یک گل به‌ثمر رساندند. در هفته گذشته نیز با دو گل در خانه خود مغلوب تیم اوج گرفته گسترش شدند و این نتایج باعث فاصله گرفتن این تیم با اختلاف امتیاز از صدر جدول شده است. در این دیدار به‌جز دقایق کوتاهی از بازی، در سایر دقایق فوتبال خوبی را از جنوبی‌ها ندیدیم. با این تک امتیاز و مجموع ۳۰ امتیاز، پارس جنوبی در رده سوم جدول قرار گرفت.

از سوی دیگر خودروسازان نیم فصل پر نوسانی را پشت سر گذاشته‌اند. یاران مجید جلالی که در مجموع سه هفته اول و سه هفته پایانی نیم فصل تنها سه امتیاز کسب کرده بودند، در اواسط نیم فصل اما فوق‌العاده نتیجه گرفته و از ۹ بازی ۲۲ امتیاز ذخیره نمودند. به پشتوانه همین ذخیره‌سازی است که اکنون در بالای جدول به سر می‌برند. و گرنه نتایج ضعیف این تیم ادامه دارد و در پنج بازی اخیر خود رنگ پیروزی را ندیده‌اند. تیم پیکان در این دیدار نیز در نیمه دوم با ارائه بازی هجومی و تعویض‌های هوشیارانه جلالی، موفق شد گل تساوی را به‌ثمر برساند و حتی می‌توانست گل دوم و پیروزی را هم بزند که پنالتی دقایق پایانی مهدی شیری تبدیل به گل نشد. با کسب این یک امتیاز و مجموع ۲۷ امتیاز، پیکان در رده چهارم جدول قرار گرفت.

شرح بازی
در نیمه اول این دیدار بیشتر شاهد درگیری هافبک‌های دو تیم در میانه میدان بودیم و به ندرت تیمی می‌توانست مالکیت توپ و میدان را برای مدتی در اختیار داشته باشد. اما شاگردان مهدی تارتار روی یکی از موقعیت‌های خود موفق شدند روی ارسال از سمت راست خط دفاعی پیکان به گل اول بازی دست یابند. در ادامه پارس با احتیاط بیشتری بازی می‌کرد و پیکان برای رسیدن به گل تساوی. آنها چند موقعیت نصفه و نیمه هم ایجاد کردند که راه به جایی پیدا نکرد تا نیمه اول با پیروزی میهمان خاتمه یابد.

نیمه دوم حکایت جذاب‌تری داشت. پیکان سراسیمه حمله بود و پارس با توجه به بضاعت خود سعی داشت در ضدحملات موفق باشد. بازیکنان تعویضی که تارتار به میدان فرستاد نتوانستند تاثیرگذار باشند و بازی بیشتر در میانه میدان یا روی ارسال‌های میزبان ادامه داشت. روی یک اشتباه و جاگیری نامناسب مدافعان، توپی به بازیکن تعویضی پیکان رسید و او هم دروازه فروزان را باز کرد.بعد از این گل پیکان برای رسیدن به گل دوم تلاش کرد و جمی‌ها برای حفظ نتیجه دوندگی مناسبی داشتند تا این‌که روی یک ارسال ساده و با نظر داور خطای مایکا اومانیا روی مهاجم پیکان را داور پنالتی گرفت و مدافع خارجی پارس را اخراج کرد. شیری مدافع راست پیکان این پنالتی را به تیر دروازه کوبید تا نفس راحتی به نیمکت پارس جنوبی جم منتقل شود.
در حاشیه: پیش از آغاز بازی مربیان دو تیم برخورد گرمی با هم داشتند. بازیکنان و کادر فنی پارس پیش از شروع بازی حلقه اتحاد تشکیل دادند. چند واکنش مطمئن از فروزان باعث شد مورد تشویق هواداران قرار بگیرد. بلندگوی ورزشگاه تعداد هواداران حاضر در ورزشگاه را ۲۵۷ نفر اعلام کرد.

اگر پنالتی ناعادلانه بوده باشد داور را نخواهیم بخشید
مهدی تارتار، سرمربی تیم پارس جنوبی جم بعد از تساوی تیمش مقابل پیکان در هفته هفدهم لیگ برتر معتقد بود که تیمش در نیمه اول خیلی از پیکان بهتر بود و صحنه گل پیکان در نیمه دوم در شرایطی مشکوک به‌ثمر رسیده است.
تارتار در نشست خبری بعد از بازی گفت: نیمه اول خیلی خوب بازی کردیم و به گل هم رسیدیم. نیمه دوم طبیعی بود که میزبان بخواهد بازی مستقیم کند. برای این نوع بازی برنامه داشتیم اما در یک صحنه، ناهماهنگی در خط دفاع ما به وجود آمد. ضمن این‌که صحنه مشکوک قبل از گل به وجود آمد و فکر می‌کنم بازی خطرناک بازیکن حریف بود. پیکان در ادامه با وجود این‌که بازی را به تساوی کشیده بود، حمله خود را ادامه داد و طبیعی بود که می‌خواست برنده بازی باشد.

سرمربی تیم پارس جنوبی درباره قضاوت حمید حاج‌ملک تصریح کرد: در یک صحنه داور پنالتی، اخراج به ضرر ما گرفت، من صحنه را ندیدم اما ما انسان‌ها باید در دنیا و آخرت تاوان کارهای‌مان را پس بدهیم. این داور اگر درست سوت زده از او تشکر می‌کنیم اما اگر به ضرر ما سوت زده مثل سایر داورها که قبلا به ضرر ما سوت زدند، این داور را هم به خدا می‌سپارم و از او نخواهم گذشت. به داور هم گفتم اگر درست قضاوت کردید، دستتان درد نکند اما اگر ناعادلانه قضاوت کردید باید در هر دو دنیا پاسخگو باشید، همه انسان‌ها باید جواب پس بدهند. در دو بازی گذشته با اعضای کادرفنی خودمان به این جمع‌بندی رسیدیم که باید بیشتر تلاش کنیم چراکه با نتیجه مساوی نمی‌توانیم پیش برویم. با این شرایط باید جنگید، من نمی‌توانم خیلی چیزها را بگویم اما باید با این وضعیت کنار آمد و جنگید.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکن جدیدی جذب خواهد کرد، خاطرنشان کرد: همه بازیکنان با تیم‌های خود قرارداد دارند و باید بازیکن خوب پیدا کنیم. اگر بازیکنی بهتر از بازیکنان کنونی خودمان پیدا کنیم، آن را جذب می‌کنیم،‌ در غیر اینصورت با همین بازیکنان ادامه می‌دهیم. از بازیکنان‌ خودمان راضی هستیم و خوب کار می‌کنیم. بازی در زمین تیم چهارم جدول کار ساده‌ای نیست. پیکان تا به حال در زمین خودش شکست نخورده و ما هم از تمام بازیکنان خودمان راضی هستیم،‌ انتظارات هم باید از تیم ما منطقی باشد.

برچسب ها: ورزش ، فوتبال ، پارس جنوبی ، جم
نام:
ایمیل:
* نظر: