bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۶ - ۱۰ دی ۱۳۹۶
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر از پرداخت بیش از 66 فقره تسهيلات اشتغالزايي به مددجویان آزاد شده تحت پوشش مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج از زندان استان بوشهر، از طرف صندوق کارآفرینی امید اين استان خبر داد.
مرتضي شهبازي، با بیان این‌که از ابتدای سال جاری با توجه به تفاهمنامه‌اي كه بین صندوق كارآفريني اميد و اداره امور زندان‌ها منعقد شده است، گفت: تاکنون 66 فقره تسهيلات اشتغالزايي به مبلغ 7،200،000،000 ريال که شامل طرح‌هاي صنايع دستي، صنعتي، خدماتي و ... بوده، در کمیته اشتغال استان مورد تائيد قرار گرفته است و مددجويان موفق به دریافت تسهيلات خوداشتغالی و راه اندازي طرح مربوطه گرديده‌اند.
به گفته وی، از اين تعداد تسهيلات پرداخت شده تعداد 36 فقره مربوط به شهرستان دشتستان است كه سهم بسزايي در كاهش آسيب‌هاي اجتماعي و ارتكاب جرم و بازگشت مجدد زندانيان به زندان در اين شهرستان داشته است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر با اشاره به این‌که با هدف جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و پیگیری مشکلات اشتغال‌ زندانیان آزاد شده و با همکاری مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج از زندان استان در اداره امور زندان‌ها تلاش شد تا اين افراد موردحمايت قرار گيرند و با ايجاد اشتغال مناسب شرايط بازگشت ايشان به جامعه فراهم شود، خاطرنشان کرد: اولین و مهم‌ترین مساله خانواده زندانیان، ایجاد اشتغال مناسب برای آنان است. اشتغال و حرفه‌آموزی هر زندانی می‌تواند کمک شایانی در بهبود زندگی و کاهش آسیب‌ها باشد و هر اشتغال جدیدی که براي زندانیان ايجاد می‌شود، هزینه‌های نظام را برای مدیریت بر آسیب‌های اجتماعی پایین می‌آورد.

برچسب ها: جامعه ، کارآفرینی
نام:
ایمیل:
* نظر: