bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۶
چهارشنبه (6 دی ماه) شاهد تشکیل دو جلسه در حوزه سلامت استان بودیم. کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان (ساغ) تشکیل شد. همچنین دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان در خدمت خبرنگاران بود. در جلسه نخست که با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تشکیل شد، شاهد چند مصوبه بودیم.
عیسی صفوی:
چهارشنبه (6 دی ماه) شاهد تشکیل دو جلسه در حوزه سلامت استان بودیم. کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان (ساغ) تشکیل شد. همچنین دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان در خدمت خبرنگاران بود. در جلسه نخست که با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تشکیل شد، شاهد چند مصوبه بودیم. 

مهم‌ترین مصوبه معرفی نفر دوم سازمان‌های مرتبط با سلامت به دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان بود. معرفی این افراد به دبیرخانه باعث می‌شود یک ارتباط سیستماتیک و دینامیک بین دانشگاه علوم پزشکی و سایر سازمان‌های مرتبط با سلامت برقرار شود. نفر دوم به معنای معاون سازمان است. این بدان معناست که هر سازمان از این پس فردی را پاسخگوی سلامت در سازمان خود کرده است. این افراد در قالب «پیام‌گزار سلامت» قرار است در کنار «اندیشگاه سلامت» و «خانه مشارکت مردمی» در حوزه سلامت چند فعالیت انجام دهند. مهم‌ترین وظیفه این پیام‌گزاران انتقال همه داده‌های مورد نیاز دبیرخانه سلامت از طرف آنهاست. 

برای مثال پیام‌گزار جهاد و کشاورزی باید همه داده‌های حوزه سلامت را که مورد نیاز نیم‌رخ سلامت استانی است، ارسال کند. این داده‌ها می‌تواند شامل انواع کودهای مورد مصرف در استان و سایر شاخص‌های مرتبط با سلامت باشد یا اداره مسکن و شهرسازی باید داده‌های مرتبط با جاده‌ها و داده‌های مربوط به سوانح جاده‌ای را ارائه دهد. نیم‌رخ سلامت استانی به همه این سازمان‌ها ارسال شده است. پیام‌گزاران این سازمان‌ها وظیفه دارد پاسخگوی این درخواست‌ها باشد. دومین وظیفه پیام‌گزاران تهیه یک شناسنامه الکترونیک سلامت از همکاران است. با توجه به تهیه شناسنامه سلامت الکترونیک ملی که در حال تهیه است، می‌توان گفت این کار از طرف این پیام‌کارگزاران تسریع می‌شود. سومین وظیفه پیام‌گزاران سلامت بررسی محصولات سازمان خودشان جهت جلوگیری از آسیب به سلامت است. مثلا پیام‌گزار سازمان جهاد و کشاورزی بررسی و گزارش کند که آیا محصولات تولیدی سازمان جهاد و کشاورزی استان محصولات سالم تولید می‌کند و اما آخرین وظیفه این است که پیام‌گزار رصدگر سلامت محیط زیست باشد و در گام نخست محصولات و رفتارهای سازمان خود آنها ضد محیط زیست نباشد. 

برای مثال دکل‌های مخابراتی اداره مخابرات باید از سوی پیام‌گزار اداره مخابرات رصد و یا اطلاع‌رسانی شود که چه آسیبی به سلامت می‌زند و یا محیط زیست. این پیام‌گزاران دو بازو دارند که یاری دهنده آنها خواهد بود. «خانه مشارکت مردمی» و «اندیشگاه سلامت» .به تعبیری نمایندگان مردم و متخصصان.
دومین جلسه این روز دیدار رئیس دبیرخانه ساغ استان با خبرنگاران بود. در این جلسه یک گزارش 9 ماهه از دبیرخانه ساغ استان خدمت خبرنگاران ارائه شد. ساختار اطلاع‌رسانی دبیرخانه ساغ به گونه‌ای است که باید از دو فیلتر بگذرد. فیلتر اول «شورای پیام‌رسان سلامت» و فیلتر دوم «اصحاب رسانه» است. در گام اول پس از تصویب در شورای پیام‌رسان باید به تصویب اصحاب رسانه هم برسد. نزدیک به 35 فعالیت و اقدام انجام شده خدمت همکاران رسانه‌ای ارائه شد. این گزارش کار مربوط به 23 اردیبهشت تا اول دی ماه بود. امید که اصحاب رسانه رصدگر موثق دبیرخانه باشند.
رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان 

نام:
ایمیل:
* نظر: