bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۱۲ دی ۱۳۹۶
نگاهی به برنامه نقل و انتقالاتی پارس جنوبی جم؛
روزهای حساس نقل و انتقالات لیگ‌های کشور را سپری می‌کنیم. در این زمان بیشتر تیم‌ها با توجه به کمبود و ضعف‌هایی که داشتند، سعی در جذب بازیکنانی دارند که با حضور آنها این نقاط ضعف را برطرف کنند.
بازیکنان پا به سن‌ گذاشته در اولویت هستندبامداد جنوب- علی پورتنگستانی:
روزهای حساس نقل و انتقالات لیگ‌های کشور را سپری می‌کنیم. در این زمان بیشتر تیم‌ها با توجه به کمبود و ضعف‌هایی که داشتند، سعی در جذب بازیکنانی دارند که با حضور آنها این نقاط ضعف را برطرف کنند. پارس جنوبی‌ جم که نماینده استان بوشهر در لیگ برتر محسوب می‌شود در نیم فصل اول عملکرد خوبی داشت ولی با وجود این این تیم در بازی‌های آخر نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد. طبق کارشناسی‌های انجام شده مشخص شد که این تیم در پست‌های مختلف به بازیکنانی در نیم فصل دوم نیاز دارد. پارس جنوبی در نیم فصل دوم هم نتوانست در دو بازی اول نتیجه خوبی بگیرد مخصوصا این‌که این تیم در گلزنی هم آمار خوبی نتوانسته از خود به جای بگذارد. 

روز گذشته در این صفحه از خروج سه بازیکن به نام‌های مایکل اومانیا، ارسلان مطهری و فرشاد سالاروند خبر دادیم. بازیکنانی که هر کدام از آنها در پست‌های متفاوتی به‌کار گرفته شدند اما نتوانستند رضایت آقای تارتار را جلب کنند. این در حالی بود که این بازیکنان در تیم‌های قبلی خود عملکرد بهتری داشتند. با وجود این پارس باید خیلی زود جای خالی آنها را پر می‌کرد ولی روز گذشته مشخص شد که بر اساس شایعات، این تیم به‌دنبال بازیکنان باتجربه و البته پا به سن گذاشته‌ است که در نوع خود عجیب است.
اینطور که مشخص است تارتار مسیر جدیدی را برای رسیدن تیمش به روزهای آرمانی انتخاب کرده است. مسیری که البته قابل اعتماد نیست و شاید چنین ریسکی به ضرر پارس تمام شود.
اولین گزینه که در برخی از خبرگزاری‌ها از آن نام برده شد، محمد نوری بازیکن باتجربه سابق پرسپولیس و فعلی تراکتوسازی است که در فصل جدید خیلی در برنامه‌های گل‌محمدی جایی ندارد و به همین دلیل می‌خواهد از این تیم جدا شود. این‌طور که پیداست تارتار به‌دنبال راهی است که این بازیکن را به تیم پارس جنوبی بیاورد تا از او استفاده کند. حالا این سوال به‌وجود می‌آید که بازیکنی مانند نوری که از آمادگی لازم برخوردار نیست چطور می‌تواند در تیمی بازی کند که بیشتر از هر زمانی به بازیکنان سرحال و آماده نیاز دارد.

دومین بازیکنی که در این لیست وجود دارد و روز گذشته به‌نوعی به او اشاره کردیم، محمد بنگر مدافع باتجربه نفت تهران است که باز هم انتخاب او باعث تعجب فوتبال‌دوستان شده است. بنگر با این‌که یکی از مدافعان خوب ایران در دهه گذشته است در دو سه سال گذشته افت زیادی از نظر فنی کرده است و نمی‌تواند گزینه جذابی برای پارس جنوبی است. یکی ضعف‌های بنگر بی‌ثابتی و سرعت او است و این دو مساله می‌تواند ضررهای زیادی برای پارس جنوبی داشته باشد. به هر حال پارس جنوبی به یک مدافع مستحکم نیاز دارد ولی محسن بنگر گزینه‌ خوبی برای این خط حساس نیست. به آقای تارتار پیشنهاد می‌کنیم که در صورت پیدا نکردن بازیکن موردنظر در لیگ‌ برتر می‌تواند نگاهی هم به مدافعان مستعد بوشهر بیاندازد.

همچنین در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر حضور روح‌الله سیف‌اللهی، وینگر نیم فصل اول سیاه جامگان است که به‌دلیل مصدومیت و البته آمادگی نداشتن وینگرهای پارس می‌تواند خرید خوبی باشد. از طرفی علی دشتی دیگر آن دشتی اوایل فصل نیست و از طرف دیگر امید سینک هم با مصدومیت عجیبی روبه‌رو شده است و زمان برگشت هنوز مشخص نشده است. سیف‌اللهی بازیکن ریزنقش و سرعتی است که می‌تواند در مواقع نیاز به کمک پارس جنوبی بیاید. همچنین این بازیکن در آخرین هفته نیم فصل اول با لباس تیم سیاه‌جامگان به مصاف پارس جنوبی رفت، بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت و چند‌بار نیز توانست از سد بازیکنان تیم پارس جنوبی عبور کند. اگر تارتار بتواند این بازیکن را جذب کند قطعا خرید خوبی کرده است.
آخرین گزینه‌ای که به‌تازگی به تیم پارس جنوبی لینک شده است، شهرام گودرزی است که در گذشته یکی از پدیده‌های لیگ معرفی شد ولی نتوانست از استعداد خود به‌خوبی استفاده کند. این بازیکن در تیم تراکتورسازی هم بیشتر در پست غیرتخصصی خود به میدان رفت تا نتواند خود را در آن تیم اثبات کند. لازم به ذکر است که این بازیکن روز گذشته قرارداد خود با این باشگاه را فسخ کرد تا حالا بازیکن آزاد محسوب شود. گودرزی هم به مانند سیف‌اللهی بازیکن ریزنقشی است ولی این‌که او می‌تواند در پارس جنوبی موفق باشد هنوز مشخص نیست. 

یکی از کارشناسان فوتبال در همین رابطه معتقد بود: تیم پارس جنوبی جم با سرمربیگری مهدی تاتار پس از صعود به لیگ برتر در نقل و انتقالات ابتدای فصل عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و تاثیر آن را در نیم‌فصل اول مسابقات دیدیم که بازیکنان این تیم توانستد با خلق یک شگفتی تا هفته دهم در صدر جدول لیگ برتر بودند اما با گذشت زمان و تعطیلی‌های پیاپی لیگ زردپوشان جمی نتوانستند از عملکرد فوق‌العاده خود در ابتدای راه دفاع کنند و پس از چند بازی دشوار صدر جدول را از دست دادند.

حال اگر نگاهی به عملکرد فنی این تیم در این مدت بیاندازیم، افت فنی قابل مشاهده‌ای وجود دارد که می‌تواد دلایل متفاوتی داشته باشد اما اصلی‌ترین عنصرهای تیم مهره‌های آن است که عیار یک تیم را می‌سنجد. با اعلام خبر جدا شدن سه بازیکن کلیدی پارس جنوبی یعنی ارسلان مطهری، مایکل اومانیا، فرشاد سالاروند از جمع یاران تارتار جدا شدند و قطعا مدیریت این تیم باید به فکر جایگزین برای اینها باشد. اگر به ارنج تیم پارس نگاهی بیندازیم می‌بینیم تعداد زیاد مهاجمان نسبت به هافبک‌ها، کار را برای مهدی تارتار برای چیدن ترکیب سخت می‌کند، نبود یک هافبک خلاق پشت مهاجمان برای طراحی حمله و دادن نظم به تاکتیک تیمی لطمه می‌زند و همین را در بازی‌های اخیر زردپوشان شاهد هستیم.

از نظر من تیم خوب پارس جنوبی جم با چند خرید منطقی و خوب می‌تواند از این ضعف مقطعی تاکتیکی خارج شده و با جوان کردن خط هافبک برای ادامه راه لیگ برتر گام بردارد.

با تمام این احتمالات، پارس جنوبی برای این‌که بتواند در لیگ برتر نتایج خوبی بگیرد باید چند بازیکن آماده و تاثیرگذار در پست‌های مختلف جذب کند. اما در آخر همه انتخاب‌ها به سرمربی این تیم، مهدی تارتار برمی‌گردد و او در این‌باره تصمیم نهایی را خواهد گرفت. 

نام:
ایمیل:
* نظر: