bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۱۳ دی ۱۳۹۶
تاکنون ۳ ماه حقوق عقب افتاده در این پالایشگاه همچنان وجود دارد که به مرور زمان پرداخت می کنیم این در حالی است که ۴۵ میلیون یورو از مطالبات سازندگان را پرداخت کردیم.
 مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس در نشست خبری که به مناسبت تثبیت تولید روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین برگزار شد، با بیان اینکه به منظور تامین پایدار خوراک پالایشگاه ایستگاه پمپ گاز در عسلویه، با فشار ۹۰ بار تهیه شده که با فشار ۶۰ بار به پالایشگاه ستاره خلیج فارس می‌رسد، گفت: میزان خوراکی که به این پالایشگاه می رسد، ۱۲۰ هزار بشکه است که ظرفیت دریافت ۵۰۰ هزار بشکه ای نیز در اینجا وجود دارد.

محمدعلی دادور با اعلام اینکه میزان تحویل بنزین این پالایشگاه به شرکت پخش فرآورده های نفتی تاکنون، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر بوده است، افزود: از زمان تثبیت تولید در این پالایشگاه تا پایان امشب ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از هزینه تکمیل دو فاز باقی مانده از درآمد پالایشگاه و بخشی دیگر از صندوق توسعه ملی تامین می شود، ادامه داد: از صندوق توسعه ملی مصوبه دریافت ۱۶۰ میلیون دلار با نرخ بهره ۸ درصد را گرفته ایم.

دادور درباره مطالبات پیمانکاران این شرکت تصریح کرد: زمانی که مدیریت این پالایشگاه را تحویل گرفتیم ۷ ماه حقوق کارکنان عقب افتاده بود البته تاکنون ۳ ماه حقوق عقب افتاده همچنان وجود دارد که به مرور زمان پرداخت می‌کنیم این در حالی است که ۴۵ میلیون یورو از مطالبات سازندگان را پرداخت کردیم.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس با بیان اینکه برای تکمیل فاز دو به علاوه بخش مشترک با فاز سه تقریبا به ۱۲۰ میلیون یورو و برای تکمیل فاز سه نیز به رقمی حدود ۱۲۰ میلیون یورو نیاز داریم البته به طور کلی تکیه ما به استفاده از سرمایه داخلی است و زمانی که فاینانسورها تماس گرفته و خواهان سرمایه گذاری هستند عدم تمایل خود را اعلام می کنیم زیرا بازپرداخت فاینانس به هر حال به کشور فشار وارد می‌کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: