bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۷ - ۱۵ دی ۱۳۹۶
محمد نجفی با اشاره به برگزاری مسابقات پرشین‌کاپ در بوشهر؛
مسابقات بین‌المللی پرشین‌کاپ قرار است مثل سال گذشته به میزبانی پارس جنوبی در بوشهر برگزار شود. دومین دوره از مسابقات بین‌المللی پرشین‌کاپ با حضور تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان و سه تیم خارجی به میزبانی باشگاه پارس جنوبی و استان بوشهر از 7 الی 9 بهمن‌ماه 96 برگزار خواهد شد.
بامداد جنوب- علی تنگستانی:
مسابقات بین‌المللی پرشین‌کاپ قرار است مثل سال گذشته به میزبانی پارس جنوبی در بوشهر برگزار شود. دومین دوره از مسابقات بین‌المللی پرشین‌کاپ با حضور تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان و سه تیم خارجی به میزبانی باشگاه پارس جنوبی و استان بوشهر از 7 الی 9 بهمن‌ماه 96 برگزار خواهد شد.

به همین منظور نشست هماهنگی این مسابقات با حضور محمدرضا ساکت (دبیرکل)، پریا شهریاری (معاون دبیرکل و رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی)، فریدون اصفهانیان (رئیس کمیته داوران)، هدایت ممبینی (رئیس کمیته بازاریابی)، علی جوادی (رئیس روابط عمومی)، محمد نجفی (رئیس هیات فوتبال بوشهر)، بهرام رضاییان (مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی) و جمعی از مسوولان فدراسیون فوتبال و باشگاه پارس جنوبی از ساعت 10:30 صبح  روز گذشته (سه‌شنبه) برگزار شد. در این نشست درباره مسائل مختلفی از جمله؛ وضعیت اسکان تیم‌های شرکت‌کننده‌، ناظران و داوران بازی، آماده‌سازی ورزشگاه و مسائل رسانه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در همین رابطه با رئیس هیات فوتبال بوشهر گفت‌وگو کردیم تا ببینیم او چه برنامه‌هایی برای برگزاری این مسابقات دارد.

مطابق سال گذشته، مسابقات پرشین‌کاپ در بوشهر برگزار می‌شود. چه نظری در این رابطه دارید؟
مسابقات پرشین‌کاپ یک معدل برای فوتبال ساحلی ایران در سطح جهان است و دستاورد آن هم نائب‌قهرمانی تیم فوتبال ساحلی پارس جنوبی در مسابقات جام باشگاه‌های جهان است. امروز دیگر از بوشهر به‌عنوان یکی از قطب‌های فوتبال ساحلی در سطح دنیا نام می‌برند و ما بایستی این جایگاه ارزشمند را با همکاری و اتحاد، سال‌های سال حفظ کنیم. همین‌جا از تلاش‌های مجموعه پارس جنوبی و دوستداران ورزش و دیگر افراد تشکر می‌کنم که در این راه وظایف خود را به‌خوبی انجام داده‌اند. 

جلسه‌ای در این رابطه در فدراسیون برگزار شد. در این جسه چه مباحثی مطرح شد؟
همانطور که می‌دانید برای برگزاری هر چه بهتر این مسابقات، روز گذشته در فدراسیون فوتبال جلسه‌ای با حضور آقای ساکت، رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی ایران، مدیران پارس جنوبی، مسوولان حراست و تشریفات فدراسیون فوتبال برگزار شد. به هر حال باید برنامه‌ ویژه‌ای برای برگزاری این مسابقات پیاده می‌کردیم و فکر می‌کنم دستاورد این جلسه بسیار به ما کمک می‌کند که مسابقات را بهتر از سال گذشته در بوشهر برگزار کنیم. مسابقات پرشین در تاریخ 7 بهمن در ورزشگاه فوتبال ساحلی بوشهر واقع در پارک امام علی (ع) برگزار می‌شود و در تاریخ 9 بهمن هم به پایان می‌رسد. لازم به ذکر است که تیم‌های جمهوری اسلامی ایران، اوکراین، اسپانیا (که برای اولین‌بار است در این مسابقات شرکت می‌کند) و آذربایجان در این مسابقات حضور دارند.

جایگاه ورزشگاه فوتبال ساحلی بوشهر افزایش میابد یا خیر؟
در رابطه با حضور هواداران فوتبال ساحلی هم باید بگویم که با توجه به این‌که سال گذشته استقبال زیادی از این مسابقات شد، ورزشگاه امسال از شرکت پاسارگارد به مجموعه پارس جنوبی انتقال یافته است و به همین دلیل از مسوولان فدراسیون درخواست کردیم اجازه ساخت سکوهای ضلع شرقی ورزشگاه را هم بدهند که البته این درخواست پذیرفته شد و خدا را شکر مجموعه پارس جنوبی هم با خواسته با موافق کرده‌اند تا بتوانیم در مسابقات امسال جمعیت بیشتری را در ورزشگاه ببینیم. 

نحوه ورود و اسکان تیم‌ها به چه شکلی است؟ داوران مسابقات از ایران هستند یا خیر؟
ما در رابطه با مسائل امنیتی و اسکان تیم‌ها در روزهای آینده با مسوولان پارس جنوبی و مقامات و مسوولان استانی جلساتی برگزار می‌کنیم تا بتوانیم با برنامه‌‌ریزی دقیق‌تر مشکلات و موانع را پشت سر بگذاریم. به هر حال این مباحث بسیار مهم هستند و باید دقت ویژه‌ای در انجام آنها داشته باشیم. از همین‌جا از رسانه‌های استان درخواست می‌کنیم که پیگیر این مسائل باشند و اگر دوستان در این رابطه راه چاره، انتقاد یا درخواستی دارند بیایند و به ما بگویند و مطمئن باشید ما این سخنان را لحاظ خواهیم کرد. 
در مورد بحث ورود تیم‌ها هم در آینده توضیحاتی بیشتری را به شما خواهم داد ولی تا آنجا که من می‌دانم، هر تیم می‌تواند حداکثر 17 نفر را با خود به بوشهر بیاورد. این بازی‌ها با حضور دو داور بین‌المللی و جهانی که از سوی فدراسیون و سازمان جهانی انتخاب می‌شوند، برگزار می‌شود ولی سعی و تلاش ما این است که دو داور هم‌استانی هم در این مسابقات داشته باشیم تا بتوانند کسب تجربه کنند. لازم به ذکر است که ما به‌دنبال پخش زنده این مسابقات هستیم تا دیگر هم‌وطنانمان بتوانند این مسابقات را به‌صورت زنده ببینند.  

در مورد حضور رسانه‌ها در مسابقات چه برنامه‌ای دارید؟
روابط عمومی فدارسیون فوتبال مقرر شده است تا نیاز‌ها و مشکلات پوشش خبری بازی‌ها حل و فصل کند. دیدگاه من این است که باید از رسانه‌های استان بوشهری برای پوشش خبری این بازی‌ها استفاده کنیم ولی برای ورود خروج آنها از نظر امنیتی و دیگر مسائل، سازمان جهانی باید برنامه‌ی لازم را به ما بدهد تا آن را اجرا کنیم. قطعا ما با یک نگاه و سازماندهی جدید، کاری می‌کنیم که بازی‌ها به بهترین شکل ممکن برگزار شود. الان هم مدیریت پارس جنوبی کارهای اولیه را انجام داده است و در روزها آینده در این رابطه جلساتی برگزار خواهیم کرد.    

سخن پایانی؟ 
امیدواریم که بتوانیم با تلاش شبانه‌روزی، مسابقات را به نحو احسن برگزار کنیم برای این‌که بتوانیم آوازه‌ فوتبال ساحلی ایران و بوشهر را به‌گوش تمام مردم جهان برسانیم. در پایان از دغدغه شما و روزنامه بامداد جنوب برای برگزاری بهتر مسابقات پرشین‌کاپ تقدیر و تشکر می‌کنم.

نام:
ایمیل:
* نظر: