bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۶
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد، گردشگری، راهی زودبازده و ارزان برای اشتغال‌زایی است و امروز به منبع سوم اقتصاد جهان تبدیل شده است.
علی‌اصغر مونسان با بیان این مطلب گفت: طبق پیش‌بینی‌ها صنعت گردشگری تنها صنعتی است که از رشد فناوری تاثیر نمی‌پذیرد؛ به‌طوری که بسیاری از حوزه‌ها همچون سیستم بانکداری و اقتصادی به‌واسطه‌ هوشمندسازی افت خواهند ک

وی در ادامه با بیان این‌که طبق آمارهای جهانی، امروزه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر گردشگر در جهان وجود دارند که سود اقتصادی آن معادل ۱۵۰۰ دلار به‌ازای هر گردشگر است، افزود: بیش از ۵۰ درصد از مشکلات اشتغال، در کشورهای توسعه‌یافته از طریق صنعت گردشگری قابل حل است؛ چراکه گردشگری، راهی برای ایجاد اشتغال ارزان با حداقل سرمایه گذاری به شمار می‌آید. در سال ۲۰۱۶ میلادی، بیش از ۱۰۸ میلیون شغل مستقیم و سه برابر آن شغل غیرمستقیم از طریق صنعت گردشگری ایجاد شده است. به‌ازای هر ۱۱ شغل در دنیا، یک شغل مربوط به گردشگری است.

مونسان در ادامه با اشاره به برنامه‌ توسعه‌ کشور، گفت: طبق این برنامه تا سال ۱۴۰۴ باید حدود ۲۰ میلیون گردشگر در کشور داشته باشیم که هم‌اکنون حدود پنج میلیون گردشگر ورودی به کشور داریم. کشور ایران از جاذبه‌های متعدد طبیعی و میراث فرهنگی و تاریخی زیادی برخوردار است. با توجه به این که کشورهای همجوار ما با جاذبه‌های محدود توانسته‌اند توسعه بیابند، ما نیز می‌توانیم با بهره‌مندی از این موهبات در صنعت گردشگری پیشرفت کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: