bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۹ - ۱۶ دی ۱۳۹۶
مردم و مسوولان هوشیار باشند؛
تحولات این روزهای کشور در سایه اعتراضات صورت گرفته توسط بخشی از مردم که از شرایط اقتصادی و مالی خود ناراضی هستند، بستری برای دشمنان کشور ساخت تا از طریق این بستر برای تحت فشار قرار دادن کشور اقدام کنند.
بامداد جنوب- ابوعلی زرین‌قلم:
تحولات این روزهای کشور در سایه اعتراضات صورت گرفته توسط بخشی از مردم که از شرایط اقتصادی و مالی خود ناراضی هستند، بستری برای دشمنان کشور ساخت تا از طریق این بستر برای تحت فشار قرار دادن کشور اقدام کنند. تحرکات این روزهای دولت امریکا برای بردن موضوع تحولات داخلی ایران به شورای امنیت شاید برجسته‌ترین اقدام آنها باشد، اقدامی که نشان می‌دهد دولت دونالد ترامپ فرصت‌طلبانه می‌خواهد از این تحولات بهره‌برداری کرده و ایران را به‌لحاظ بین‌المللی به‌زانو در بیاورد و از سوی دیگر قوت قلبی هم به کسانی بدهد که در کشور می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و فضا را بیش از پیش متشنج کنند.

در همین رابطه، منابع دیپلماتیک خبر داده‌اند که آمریکا بار دیگر خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل در روز جمعه برای بررسی موضوع حقوق بشر در رابطه با اعتراضات اخیر ایران شده است. برخی دیپلمات‌های آمریکایی به گاردین خبر داده‌اند که آمریکا خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای امنیت در روز جمعه برای بررسی موضوعات مربوط به حقوق بشر در اعتراضات اخیر ایران شده است. پیشتر نیز نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل در مورد اعتراضات ایران شده بود که با پاسخ منفی روسیه رو به رو شد.

از سوی دیگر، معاون وزیر خارجه روسیه پیشنهاد آمریکا برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت در مورد برخی اعتراضات ایران را مخرب و زیان‌بار توصیف کرد.
به گزارش رویترز، سرگئی ریابکوف، در گفت‌وگو با خبرگزاری ریانووستی روسیه، اظهار کرد: از نظر ما شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با این موضوع نقشی برای بازی کردن ندارد و امور داخلی ایران هیچ ارتباطی با این شورا ندارد. ریابکوف همچنین در مورد احتمال صدور تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه حقوق بشر نیز این تحریم‌ها را غیرقانونی دانست. روز پنج‌شنبه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که احتمال صدور تحریم‌های جدید علیه مقامات ایرانی که به ادعای او با معترضان برخورد کرده‌اند، وجود دارد.

ریابکوف روز پنج‌شنبه نیز اعلام کرده بود که سازمان ملل نباید در امور داخلی ایران مداخله کند. وی همچنین بر پایبندی مسکو به توافق هسته‌ای برجام تاکید کرد. برخی رسانه‌ها و مقامات آمریکایی از جمله بلومبرگ و معاون وزیر خارجه پیشین آمریکا هشدار داده‌اند که ترامپ قصد دارد از اعتراضات ایران به عنوان بهانه‌ای برای لغو برجام استفاده کند. این در حالی است که مشاور امنیت ملی ترامپ گفت که روسیه به‌دلیل حمایت از ایران و سیاست آن در خاورمیانه، بهای گزافی خواهد پرداخت. ژنرال مک مستر، در گفت‌وگو با صدای آمریکا و در ادامه‌ی اظهارات ضد ایرانی مقامات آمریکا، از جامعه‌ی جهانی خواست تا با اقدامات ایران که به ادعای وی، باعث مشکلات زیادی شده است، مقابله کنند. معلوم نیست که حمایت از ایران چگونه در راستای منافع ملی آمریکا است اما روسیه به دلیل اختلاف با ما و غرب، این کار را می‌کند. آن‌ها (روس‌ها) بهای سنگینی بابت حمایت از ایران خواهند پرداخت.

به‌نظر می‌رسد که هیات حاکمه امریکا علیه ایران به‌شکلی بی‌سابقه متحد شده‌اند و مردم باید هوشیار باشند و بهانه به دست دشمنان قسم‌خورده کشور ندهند. در همین رابطه دو عضو ارشد کمیته‌ روابط خارجی سنای آمریکا قطعنامه‌ای را پیشنهاد کرده‌اند که در راستای ادامه‌ اقدامات مداخله‌جویانه‌ آمریکا و آنچه «حمایت از شهروندان ایرانی» توصیف شده، بوده است. به گزارش پایگاه خبری هیل، در بیانیه‌ مداخله‌جویانه و ضدایرانی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، آمده است: باب کورکر رییس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنا و سناتور بن کاردین با حمایت دو سناتور جمهوری‌خواه و دمکرات مارکو روبیو و باب مناندرز، پنجشنبه قطعنامه‌ای را در حمایت از حق شهروندان ایرانی برای آزادی بیان و در محکومیت پرونده طولانی نقض حقوق بشر رژیم تهران، در سنا پیشنهاد کردند. این قطعنامه، آمریکا را به کار برای تشکیل جلسه اضطراری در سازمان ملل به منظور محکوم کردن آنچه که نقض مداوم حقوق بشر توسط دولت ایران نام برده شده و ایجاد یک مکانیزم برای نظارت بر چنین روندی تشویق می‌کند. پیشتر برخی رسانه‌ها گزارش کردند که کورکر و کاردین پیش از ارایه‌ رسمی این پیش‌نویس، با ژنرال مک‌مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار کرده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: