bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۳ - ۱۸ دی ۱۳۹۶
۲۵ هزار نفر در کشور منتظر پیوند عضو هستند و این در حالی است که سالانه بین ۵ تا ۸ هزار مرگ مغزی در کشور داریم که از این تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ نفر شرایط اهدا عضو را دارند.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش نفس با حضور اهدا کنندگان و دریافت کنندگان اعضا در برازجان با اشاره به  اینکه استان بوشهر در اهدا عضو بیماران مرگ مغزی در کشور جایگاه خوبی دارد گفت: امسال 20 اهدا عضو در استان بوشهر انجام شده است و دشتستان در بین شهرستان‌های این استان بیشترین اهدا عضو را به خود اختصاص داده است.

علیرضا رئیسی با بیان  اینکه سالانه بین 5 تا 8 هزار مرگ مغزی در کشور داریم افزود: از این تعداد 3 هزار و 500 نفر شرایط اهدا عضو را دارند. در کشور هر 3 تا 4 ساعت یک نفر به سبب نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست می‌دهد که در مجموع در سال 3 هزار و 500 نفر از بین می‌روند.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر توسعه اهدا اعضا بیماران مرگ مغزی تصریح کرد: با قابلیت اهدا عضو 3 هزار و 500 نفر در کشور، اگر این اتفاق رخ می‌داد حتی یک نفر در کشور بر اثر نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست نمی‌داد. قند خون و فشار خون دو عامل اصلی برای از کار افتادگی کلیه‌ها در استان بوشهر است و مهمترین دلیل پیوند کبد در استان نیز کم تحرکی و ایجاد کبد چرب است که باعث از کار افتادن کبد می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: