bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۱۸ دی ۱۳۹۶
بیش از ۱۶ میلیارد و ۵۱۵ میلیون متر مکعب گاز در ۹ ماه ابتدایی سال جاری در پالایشگاه نهم پارس‌جنوبی فرآورش، تولید و به شبکه سراسری منتقل شد.
تولید 5/16 میلیارد متر مکعب گاز در پالایشگاه نهمدر همین زمینه، سرپرست مدیریت فاز ۱۲ مجتمع گاز پارس‌جنوبی ضمن بیان این مطلب، با تاکید بر عملیاتی‌ شدن سیاست اقتصاد مقاومتی در فاز 12 پارس جنوبی اظهار کرد: این فاز گازی که 11 درصد گاز مصرفی کشور را تامین می‌کند بزرگ‌ترین پالایشگاه گاز خاورمیانه معرفی شده است.
محمدمهدی هاشمی روز گذشته با بیان این‌که بیش از 16 درصد گاز مجتمع پارس جنوبی در پالایشگاه نهم تامین می‌شود، افزود: فاز 12 پارس جنوبی نقش بسیار مهمی در چرخه اقتصاد کشور  و تامین گاز مصرفی دارد.

سرپرست مدیریت فاز 12 مجتمع گاز پارس جنوبی از افزایش تولیدات این فاز در 9 ماه امسال خبر داد و تصریح کرد: بیش از 16 میلیارد و 515 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در پالایشگاه گاز فاز 12 پارس جنوبی در 9 ماه امسال تولید شده است. ضمن این‌که در مدت یادشده در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس‌ جنوبی 18 میلیون بشکه میعانات گازی تولید و صادر شده است.
وی، تولید بیش از 81 هزار تن گوگرد از دیگر تولیدات پالایشگاه نهم پارس جنوبی دانست و خاطرنشان کرد: با تکیه بر توان متخصصان جوان و با تجربه مجتمع گاز پارس جنوبی پالایشگاه نهم پارس جنوبی با ظرفیت کامل در تامین گاز مصرفی کشور نقش دارد.
به‌گفته هاشمی، با رعایت دقیق مسائل ایمنی و با بهره‌مندی از دانش و توان نیروهای داخلی سهم این پالایشگاه در تامین انرژی کشور افزایش می‌یابد و در راستای شکوفایی و سربلندی اقتصاد کشور قرار می‌گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: