bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۵۴۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۸ - ۱۸ دی ۱۳۹۶
در گفت‌وگو با کارشناس داوری مطرح شد؛
هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران در اواخر هفته گذشته برگزار شد و نکته بسیار و مهمش این بود که هر سه داور بوشهری در این هفته قضاوت کردند. محمدحسین زاهدی‌فرد در اولین مربیگری علی کریمی روی نیمکت سپیدرود جدال رشتی‌ها مقابل گسترش فولاد را قضاوت کرد.
عملکرد خوب داوران استان در هفته هجدهم لیگبامداد جنوب- علی تنگستانی:
هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران در اواخر هفته گذشته برگزار شد و نکته بسیار و مهمش این بود که هر سه داور بوشهری در این هفته قضاوت کردند. محمدحسین زاهدی‌فرد در اولین مربیگری علی کریمی روی نیمکت سپیدرود جدال رشتی‌ها مقابل گسترش فولاد را قضاوت کرد. حسین مرادی کمک داور بازی فولاد و سیاه‌جامگان بود که بالاخره در لیگ برتر امسال پرچم زد و شایستگی‌های خود را نشان داد. جلیل شعرانی دیگر کمک داور هم‌استانی از شهرستان دیر در ورزشگاه آزادی یک بازی پخش زنده را پرچم زد و در آستانه ۴۰ سالگی بیش از گذشته دیده شد.
همه این حضورها که  افتخار بزرگی برای جامعه داوری استان بوشهر است ما را بر آن داشت دلیل به‌سراغ یکی از کارشناسان داوری استان، عبدالرسول استادزاده رفته و عملکرد این سه داور را با هم بررسی کنیم. 

حسین مرادی کمک داور بازی فولاد خوزستان و مشکی‌پوشان دیار خرسان
آقای مرادی اولین قضاوت خود را در لیگ برتر تجربه می‌کرد و به همین دلیل من را یاد اولین قضاوتم در لیگ انداخت. قطعا وی با استرس خاصی بازی را دنبال می‌کرد ولی در کل توانست نمره خوبی از ناظر داوری بازی بگیرد. فکر می‌کنم برای بازی اول کار بزرگی بوده است و اگر در بازی‌های اینده هم همین‌طور عمل کند مطمئنا یکی از داوران آینده‌دار فوتبال ما خواهد بود. لازم به ذکر است که با راه یافتن آقای مرادی به لیگ برتر، راه دیگر داوران بوشهری هم هموارتر شده است و من فکر می‌کنم که حالا می‌توانیم یک تیم داوری خوب و حرفه‌ای کاملا بوشهری داشته باشیم. 

جلیل شعرانی کمک داور بازی پرسپولیس تهران و نفت تهران
 جلیل شعرانی هم قضاوت خوبی در بازی پرسپولیس و نفت تهران داشت و مشکلی در امر قضاوتش ندیدم. در مورد صحنه‌های مشکوک به پنالتی هم باید بگویم که به کمک‌داور این اجازه داده شده که در صحنه‌هایی که در محوطه جریمه رخ می‌دهد و داور دید مناسبی به آن صحنه‌ها ندارد، می‌تواند به جای داور اعلام خطا کند. حتی داور چهارم می‌تواند در این صحنه‌ها خطا بگیرد و آن را به داور مسابقه اعلام کند. اگر تصمیم کمک داور درست باشد هم نمره او بالا می‌رود و هم نمره تیم داوری. قطعا اگر اتفاقی رخ داده بود، با شناختی که من از آقای شعرانی دارم، شک نکنید او با جایگیری خوبی که در هر مسابقه دارد، در صحنه‌ها اعلام خطا می‌کرد.

محمدحسین زاهدی‌فرد داور اول بازی گسترش فولاد تبریز و سپیدرود رشت
بازی را نتوانستم به‌طور زنده تماشا کنم ولی تا آنجا که خبر دارم آقای زاهدی‌فرد مطابق بازی‌های گذشته قضاوت خوب و به‌دور از حاشیه‌ای داشته است. او به‌خوبی توانسته بازی را کنترل کند و بدون حادثه خاصی تا آخر بازی را اداره کند. از نظر من او در دربی بعدی حتما حضور خواهد داشت یا به‌عنوان داور چهارم و یا داور اول. معمولا از زاهدی‌فرد کلید اصلی داوری در بازی‌های لیگ‌های مختلف کشور استفاده می‌شود و به‌نوعی ایشان عصای دست کمیته داوران ایران است.
 
در پایان، به‌نظر ما در هفته‌های آینده مانند این هفته باز هم شاهد افزایش قضاوت داوران بوشهری در لیگ برتر خواهیم بود؟
با توجه به این‌که شعرانی در یک دیدار پخش زنده قضاوت کرده است این هفته حتما در یکی از بازی‌ها قضاوت دارد و مطمئنا او می‌تواند تا پایان لیگ بازی‌های بیشتری را قضاوت کند. اقای زاهدی‌فر هم شک نکنید که این هفته هم ابلاغ دارد و داوری یکی از بازی‌های لیگ برتر خواهد بود. با توجه به این‌که هفته گذشته هم در لیگ برتر قضاوت کرده است این هفته یک بازی پخش زنده به او خواهند داد ولی این پیش‌بینی من است و تصمیم نهایی را کمیته داوران خواهند گرفت. به هر حال داوران استان بوشهر عصای دست کمیته داوران ایران هستند و آنها به‌نوعی روی داوران استان بوشهر حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند و برای این داوران خوب و حرفه‌ای، برنامه ویژه‌ای دارند. در این رابطه هیات فوتبال و کمیته داوران استان بوشهر هم در تلاش هستند تا داوران استان به حداقل برسند. 

برچسب ها: فوتبال ، داوری ، عملکرد ، لیگ یک
نام:
ایمیل:
* نظر: