bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۵ - ۱۹ دی ۱۳۹۶
شاهکار سهام عدالت در سودآوری؛
چندماهی از اعلام سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر پرداخت سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ به حساب مشمولان این سهام می‌گذرد و با وجودی که مدت‌ها قبل برای واریز این سود به حساب مشمولان، از مردم شماره شبای بانکی گرفته شده بود، سود سهام عدالت به‌دلایل مختلفی که از سوی سازمان خصوصی‌سازی اعلام شد، تاکنون پرداخت نشده بود تا این‌که..
11 سال انتظار برای 27 هزار تومانبامداد جنوب- جواد شکریان:
چندماهی از اعلام سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر پرداخت سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ به حساب مشمولان این سهام می‌گذرد و با وجودی که مدت‌ها قبل برای واریز این سود به حساب مشمولان، از مردم شماره شبای بانکی گرفته شده بود، سود سهام عدالت به‌دلایل مختلفی که از سوی سازمان خصوصی‌سازی اعلام شد، تاکنون پرداخت نشده بود تا این‌که بر اساس اعلام رئیس سازمان خصوصی‌سازی، از امروز پرداخت سود این سهام‌ آغاز خواهد شد. بنابراین با گذشت 11 سال و اندی از آغاز طرح سهام عدالت، بالاخره این سهام تعیین تکلیف شده و از امروز قرار است سود این سهام به جیب مردم برود اما نکته قابل توجه، میزان سود معین پرداختی به یک میلیون تومان سهام مردم پس از گذشت این مدت‌زمان است؛ سود 50 هزار تومانی برای یک میلیون تومان سهام کامل که آن هم از دهک‌های پایین درآمدی شروع خواهد شد.
 از طرف دیگر، نگاهی به وضعیت مشمولان این طرح نشان می‌دهد که اکثر سهامداران عدالت، تمایلی برای پرداخت مابه‌التفاوت سهام و مالکیت کامل بر یک میلیون تومان سهامشان نشان نداده‌اند بنابراین سود پرداختی به آنان پس از گذشت 11 سال رقمی در حدود 27 هزار تومان خواهد بود!

حال اگر در مرورگر رایانه خود عبارت «پرداخت سود سهام عدالت» را جست‌وجو کنید، بیش از 27 هزار نقل قول از سوی مسوولان در سال‌های اخیر در خصوص پرداخت سود این سهام وجود دارد! این در حالی است که چندماه پیش، مسوولان سازمان خصوصی‌سازی دریافت سود سهام عدالت را مشروط به افتتاح حساب شخصی جداگانه در بانک‌ها اعلام کردند که خود هزینه‌ای در حدود همان 27 هزار تومان برای مشمولان در پی داشت.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی در این زمینه، با اشاره به این‌که سود سهام عدالت از امروز (سه‌شنبه) به حساب مشمولان واریز می‌شود، گفت: از فردا ۵۰ هزار تومان به حساب مشمولانی که سهام عدالت آنها یک میلیون تومان است واریز می‌شود و این مقدار برای بقیه مشمولان متفاوت است.

میرعلی اشرف عبدالله ‌پوری‌حسینی با اشاره به بازدید روز گذشته رئیس‌جمهور از وزارت امور اقتصادی و دارایی که با حضور معاونان و روسای سازمان‌های تابعه این وزارتخانه برگزار شد، تصریح کرد: در این جلسه گزارشی از وضعیت و مصوبات شورای عالی اصل 44 قانون اساسی و همچنین اقدامات صورت گرفته در راستای ساماندهی و توزیع سود سهام عدالت ارائه شد. همچنین در این گزارش اعلام شد بسترسازی‌های لازم برای توزیع سود سهام عدالت و همچنین هماهنگی‌های لازم با بانک‌ها انجام شده و شماره شبای افرادی هم که اقدام به درج آن در سامانه سهام عدالت کرده‌اند در دسترس است. بنابراین سازمان خصوصی‌سازی آمادگی‌های لازم به لحاظ حقوقی، اداری و اجرائی را برای توزیع سود سهام عدالت میان مشمولان را دارد و از فردا واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولانی که ثبت نام آنها قطعی شده و شماره شبای بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کرده‌اند انجام خواهد شد.

پوری‌حسینی در ادامه با اشاره به این‌که شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت تا پایان سال فرصت دارند سود تقسیمی مجامع خود را به حساب این سازمان واریز کنند، خاطرنشان کرد: تا‌کنون از سه هزار و 800 میلیارد تومان سود تقسیمی مجامع شرکت‌های سبد سهام عدالت، حدود هزار و 200 میلیارد تومان دریافت شده است.
وی همچنین با اشاره به این‌که بنا داریم سود سهام عدالت را در دو یا سه نوبت تا پایان سال به حساب مشمولان واریز کنیم، در خصوص میزان سود واریزی به حساب مشمولان نیز خاطرنشان کرد: کسانی که سهام عدالت آنها در حال حاضر یک میلیون تومان است سودی بالغ بر 150 هزار تومان دریافت خواهند کرد و بقیه مشمولان نیز به تناسب ارزش سهام عدالتی که دارند سود دریافت خواهند کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: