bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۱۹ دی ۱۳۹۶
مهدی طارمی طبق حکم فیفا تا دوم بهمن‌ماه محروم است و تا این تاریخ نمی‌تواند الغرافه را همراهی کند. الغرافه که همواره در جمع مدعیان بوده در رده هشتم جدول لیگ قطر قرار گرفته و با تیم‌های در خطر سقوط چهار امتیاز فاصله دارد.
طارمی طبق حکم فیفا تا دوم بهمن‌ماه محروم است و تا این تاریخ نمی‌تواند الغرافه را همراهی کند. الغرافه که همواره در جمع مدعیان بوده در رده هشتم جدول لیگ قطر قرار گرفته و با تیم‌های در خطر سقوط چهار امتیاز فاصله دارد. شیوخ قطری با جذب اسنایدر به‌عنوان بازی‌ساز و طارمی به‌عنوان مهاجم تلاش می‌کنند این تیم را با کمک مربی ترکیه‌ای از بحران خارج کنند. باید دید اسنایدر و طارمی ناجی الغرافه می‌‌شوند یا اتفاق دیگری در دوحه می‌افتد.

بررسی سودهای این انتقال:
قرارداد طارمي در پايان فصل با پرسپوليس به پايان مي‌رسد، از آنجايي كه طارمي در پايان فصل بازيكن آزاد مي‌شد مي‌توانست خيلي راحت و بدون پرداخت پولي به‌عنوان بازيكن آزاد به هر تيمي كه مي‌خواست برود. طبق مصاحبه امروز افشين پيرواني، باشگاه بارها به او پيشنهاد تمديد قرارداد داد كه طارمي نپذيرفته است‌، در اين شرايط بهترين كار براي پرسپوليس براي بازيكني كه دلش با اين تيم نيست فروش او به الغرافه بود كه مشتري دست به نقدي هم بود.
نکته دیگر این است که طارمي مدت‌هاست قصد بازي در خارج از كشور را دارد. بازي در ليگ ستارگان قطر مي‌تواند شروع خوبي براي مهدي طارمی در سال جام جهاني باشد‌، باتوجه به اتفاقات چندماهه اخير و محروميتي كه نصيب پرسپوليس شد طارمي مي‌خواهد از اين فضا فاصله بگيرد و در پايان فصل با درخشش در جام جهاني به اروپا برود. فراموش نكنيد دايي، نكونام و كريمي هم با درخشش در تيم‌هاي عربي به اروپا رفتند. این نکته نباید فراموش شود که در اين ماجرا مثال‌های نقضی هم داریم.

 بررسی ضررهای این انتقال:
پرسپوليس فقط دو مهاجم تخصصي به نام‌های منشا و عليپور دارد و از دو پنجره نقل و انتقالاتی هم محروم است. اگر يكي از آنها مصدوم يا محروم شود، با توجه به بازي‌هاي فشرده پرسپوليس در ليگ و آسيا مطمئنا دست برانكو در پوست گردو مي‌ماند. برخی معتقد هستند شايد معرفت حكم مي‌كرد با توجه به محروميت پرسپوليس كه به واسطه مدیریت وقت باشگاه و خود طارمی به وجود آمد مهدي طارمي براي به‌دست آوردن دل هواداران هم شده در پرسپوليس مي‌ماند و جبران مافات مي‌كرد اما او چمدان‌ها را بست و به قطر سفر کرد. حركتي كه خشم بخش قابل توجهي از هواداران پرسپوليس را برانگيخته است. انتقالي كه اگر به نتيجه‌ نگرفتن پرسپوليس در ادامه فصل بینجامد هواداران هرگز او را نخواهند بخشيد. هر چند با توجه به وضعیت لیگ، امکان قهرمان نشدن پرسپولیس در لیگ کم است اما به قول آن جمله معروف، در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست!

برچسب ها: فوتبال ، طارمی ، الکترونیک
نام:
ایمیل:
* نظر: