bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۶
فیلم مستند «به روایت ایرجو» (زنده‌یاد ایرج شمسی‌زاده) شاعر و محلی‌سرای جنوب کشور در آیینی با استقبال پرشور مردم در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس رونمایی و اکران شد.
نویسنده و کارگردان این فیلم در این آیین گفت: در این فیلم خاطرات زندگی و اشعار ناب زنده‌یاد استاد شمسی‌زاده به روایت ستاره آن -که خود شاعر است- نمایش داده شده که بسیاری از ناگفته‌های زندگانی خود را برای اولین بار در آن با لهجه محلی روایت می‌کند.
حسن ملک‌زاده در ادامه با بیان این‌که این فیلم را یکی از افتخارات کارنامه 20 ساله هنری خود می‌دانم که برای ساخت آن یک پروسه سه ساله سپری شده و مدت آن 120 دقیقه است، افزود: اصلی‌ترین مرحله فیلم به روایت ایرجو مرحله تدوین آن بود که یک سال تمام طول کشید.

وی در پایان از تمام کسانی که در اجرای ساخت این فیلم همکاری کردند، تقدیر و بیان کرد: این فیلم به همت آرت فیلم جنوب تصویربرداری شده و در شهرهای دیگر نیز اکران خواهد شد.
زنده‌یاد ایرج شمسی‌زاده متولد 1 مرداد 1321 است. وی که از طلایه‌داران شعر بومی جنوب و از چهره‌های نام‌آشنای شعر و ادبیات استان بوشهر و جنوب کشور است و در شعر محلی ایرجو تخلص می‌کرد، در 29 اسفند 1393  به‌دلیل بیماری سرطان درگذشت و در قطعه هنرمندان گناوه به خاک سپرده شد.

برچسب ها: فرهنگ ، کتاب ، ایرجو
نام:
ایمیل:
* نظر: