bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۶ - ۲۳ دی ۱۳۹۶
افزایش فروش محصولات پتروشیمی در بازارهای داخلی نشان دهنده تولید بیشتر واحد‌های پایین دست و افزایش تامین خوراک است.
مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی درمورد میزان تولید و فروش تا پایان آذرماه سال جاری گفت: حدود ۴۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی تولید شده که  با توجه به تعمیرات اساسی صورت گرفته در مجتمع ها ظرفیت تولید در شرایط بهتری قرار دارد. عرضه محصولات پتروشیمی در داخل کشور از وضعیتی مطلوب برخوردار است به طوری که ارزش فروش داخل نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است. فروش محصولات در داخل ۱۲ میلیون تن بوده که حدود ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته محصولات پتروشیمی در بازارهای داخلی بهتر جذب شده و نشان دهنده تامین خوراک بیشتر برای واحد‌های پایین دستی پتروشیمی بوده است. 

 علی‌محمد بساق‌زاده افزود: معمولا در اروپا و آسیای دورمواد پتروشیمی از خوراک نفتی تولید می شود که با بالا رفتن خوراک محصول نیز افزایش قیمت پیدا می‌کند. اما در صنایع پتروشیمی ایران محصولات از خوراک گازی مثل اتان، متان و NGL تولید می شوند که نسبت به خوراک نفتی ارزان تراست و درنتیجه قیمت فروش بیشتر شده و سود بهینه تر شده است. 

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: امروز عسلویه و ماهشهر به عنوان دو قطب مهم تولید محصولات پتروشیمی درحال فعالیت هستند و طرح های توسعه ای پتروشیمی در بسیاری از استان های کشور در حال تکمیل و راه اندازی است، گفته بود: با تولیدی شدن این طرح ها زنجیره تولید بسیاری از محصولات پتروشیمی در داخل کشور تکمیل خواهد شد.
برچسب ها: محصولات ، پتروشیمی ، فروش
نام:
ایمیل:
* نظر: