bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۶
چهاردهمین جشنواره تئاتر معلولان استان بوشهر با حضور 14 گروه نمایشی از روز گذشته (شنبه) در بوشهر آغاز شد و تا 26 دی‌ماه جاری ادامه دارد.
دبیرچهاردهمین جشنواره تئاتر معلولان استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: امسال 38 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این شمار 13 اثر برای حضور در جشنواره استانی تئاتر معلولان انتخاب و یک گروه نیز از استان کرمانشاه به‌عنوان میهمان در این جشنواره حضور دارد.
فرهاد فیاض‌بخش در ادامه با بیان این‌که از نمایش‌های انتخاب شده 9 نمایش صحنه‌ای، دو نمایش خیابانی و دو نمایش از مراکز توانبخشی استان بوشهر است، افزود: با توجه به قابلیت جامعه معلولان استان بوشهر در هنر تئاتر برای حضور هرچه بهتر در این عرصه حمایت و تشویق مسوولان ضروری است.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان بوشهر نیز در این‌باره گفت: توجه به اهمیت هنردرمانی با گرایش‌های مختلف شناسایی استعدادها و اثبات این‌که «معلولیت محدودیت نیست» از جمله هدف‌های برگزاری چهاردهمین جشنواره تئاتر معلولان است.
نسرین غلام‌زاده در پایان با بیان این‌که با توجه به اهمیت هنر درمانی در توانمندسازی معلولان تقویت حس استقلال، خوداتکایی، حضور در جامعه و خودباوری از جمله عواملی است که تلاش می‌شود هر سال جشنواره تئاتر معلولان در استان بوشهر با قوت برگزار شود، بیان کرد: موضوع نمایش‌های بخش صحنه‌ای با اولویت مسائل توانبخشی و توانمندسازی معلولان و موضوع نمایش‌های بخش خیابانی نیز درباره مشکلات و مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی از جمله اشتغال و معیشت، فرهنگ، حقوق شهروندی و مشارکت‌های اجتماعی آنان برای بهبود جامعه است.

برچسب ها: فرهنگ ، جشنواره ، تئاتر
نام:
ایمیل:
* نظر: