bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۲۴ دی ۱۳۹۶
پارس جنوبی جم در خطر محرومیت از نقل و انتقالات؟!
همانطور که روزهای گذشته در خبرها خوانده‌اید، محمد نوری پس از چند روز غیبت در تمرینات تراکتورسازی و در نهایت از سازمان لیگ درخواست فسخ یک‌طرفه قراردادش با این تیم تبریزی را کرد.
آقایان حواسشان به کارهایشان باشد
بامداد جنوب- علی تنگستانی:
همانطور که روزهای گذشته در خبرها خوانده‌اید، محمد نوری پس از چند روز غیبت در تمرینات تراکتورسازی و در نهایت از سازمان لیگ درخواست فسخ یک‌طرفه قراردادش با این تیم تبریزی را کرد. سازمان لیگ نیز موضوع نوری را به کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال فرستاد که این کمیته پس از بررسی موضوع، اجازه فسخ یک‌طرفه را به این بازیکن داد. نوری هم پس از دریافت این خبر پیشنهاد پارس جنوبی را پذیرفت و به این تیم پیوست. خبری که خیلی زود با واکنش تراکتورسازی‌ها همراه بود و آنها ادعا کردند که جدایی نوری از این تیم تبریزی غیرقانونی بوده است.

مدیر رسانه‌ای تراکتورسازی در این‌باره گفت: نام محمد نورى در لیست مازاد کادر فنى قرار داشت و از وى درخواست شده بود تیم جدید خود را معرفى کند اما این بازیکن در مذاکره با مدیرعامل باشگاه اعلام کرد به هیچ قیمتى نمى‌خواهد از تبریز برود. آقاى آجرلو هم تاکید داشتند که نمى‌خواهند نام و اعتبار این بازیکن زیر سوال برود. با این شرایط نورى مبلغ قرارداد خودش را پایین آورد تا در تراکتورسازى بماند. توافقنامه دوجانبه به امضاء رسید و نورى هم 20 درصد دیگر از مبلغ قراردادش را دریافت کرد. متاسفانه بعد از امضاى تفاهمنامه و دریافت بخشى از مبلغ قرارداد، نورى در روزهای اخیر بی‌دلیل بر سر تمرینات تیم حاضر نشد و امروز مطلع شدیم در اقدامى غیرحرفه‌اى و غیر اخلاقى قرارداد خود را یک طرفه فسخ کرده است. با توجه به امضاى تفاهمنامه جدید و ارائه آن به کمیته انضباطى همچنین با توجه به مبالغ پرداخت شده، باشگاه اعتراض و پیگیرى‌هاى قانونى لازم را انجام خواهیم داد. بر این اساس اعلام مى‌کنیم هر باشگاهى با این بازیکن وارد مذاکره شود طرف شکایت تراکتورسازى قرار خواهد گرفت. در صورتى که ثابت شود فسخ قرارداد غیر‌قانونى بوده هر باشگاهى که بازیکن تیم دیگر را تحریک به فسخ کرده باشد از دو پنجره نقل و انتقالات محروم خواهد شد. همچنین این تخلف را از ناحیه کمیته انضباطى و کمیته اخلاق نیز پیگیرى خواهیم کرد.

همان چیزی که قبلا هشدارش را به مسوولان پارس جنوبی داده بودیم، حالا قرار است سر این تیم بیاید ولی در صورت شکایت تراکتورسازی. پرسپولیس تهران به‌خاطر بی‌توجهی به قوانین به چنین محرومیتی دچار شد حتی ایرانجوان هم بابت چنین کاری از سوی فدراسیون محکوم شد که البته این محکومیت کاهش یافت. 
شما به را سال 90 می‌بریم. زمانی که شاهین بوشهر در لیگ برتر بازی می‌کرد ولی به غیر از پول چه چیز دیگری در نتیجه‌ نگرفتن این تیم تاثیرگذار بود؟ حاشیه‌ها و وجود بازیکنان پرحاشیه یکی از مهم‌‌ترین دلایلی بود که این تیم را به نابودی کشاند. اگر تاثیر این مساله بیشتر از مسائل مالی نبود، کمتر هم نبود ولی خب شاهین بوشهری حالا به یادها پیوسته و تنها چیزی که از آنها باقی مانده درس گرفتن از سرنوشت‌اش است. البته متاسفانه ما بوشهری‌ها از اتفاقات قدیمی‌ها درس نمی‌گیریم و همیشه دوست داریم وارد مسائل مختلف شویم. نمی‌خواهم از مساله اصلی دور شوم. بیایید واقع‌بینانه باشیم، محمد نوری کادم یک از دردهای پارس جنوبی را درمان می‌کند. بازیکنی که حدود یک فصل است که کلا 10 بازی نکرده است، چطور می‌تواند برای تیم پارس جنوبی حکم معجزه را داشته باشید. حالا اگر حکم معجزه هم نداشته باشد اصلا خرید او چه سودی دارد. 

اصولا بازیکنانی که در پست هافبک بازی‌ساز بازی می‌کنند، در فوتبال امروز علاوه بر تکنیک و بازی با توپ فوق‌العاده، باید آمادگی بالا و سرعت خوبی را هم داشته باشد، چراکه او باید در هافبک دفاعی تیم به دفاع هم بپردازد. ولی خب محمد نوری کدام از چیزهای که ما گفتیم را داریم. نمی‌خواهیم سابقه فوتبالی محمد نوری را زیر سوال ببرم ولی خب سن او این سوال را در ذهن‌ها ایجاد می‌کند که او می‌تواند یک ناجی برای پارس جنوبی باشد یا خیر!

خب، اگر نخواهیم موارد فوتبالی را در نظر بگیریم با موارد غیرفوتبالی باید چکار کنیم. نحوه خروج از تراکتور و ورودش به پارس جنوبی به خودی خود یعنی حاشیه. اگر ثابت شود که او غیر قانونی از تیم تراکتور جدا شده و غیر قانونی هم به پارس جنوبی پوسته، چه کسی می‌تواند جوابگو باشد؟ در شاهین که کسی به مسائل حاشیه‌ای کاری نداشت و اصلا جوابگو هم نبودند. البته آقای تارتار هم چندی وقتی است که از مسائل مالی باشگاه حرف می‌زند که او خود هم یک می‌تواند تیم محبوب جنوبی را بیشتر وارد حاشیه کند. ما امیدواریم که مدیران توانمند پارس جنوبی با دقت بیشتری به خرید‌ها و مسائل باشگاه نگاهی بیاندازند، چراکه پارس جنوبی حالا بیشتر از گذشته باید اتفاقات درون خود را جدی بگیرد. حاشیه‌ها پس از سه سال توانستند شاهین بوشهر را از دور خارج کنند ولی اینطور که پارس جنوبی جلو می‌رود، شاید کار آنها به دو فصل هم نکشند. ما همواره از این تیم حمایت کرده‌ایم و صلاح آن را می‌خواهیم. حرف‌های ما از روی دلسوزی برای این تیم جمی است. از مدیران پارس جنوبی می‌خواهم بار دیگر داستان شاهین بوشهر را بخوانند تا بدانند که در فوتبال ایران هر اتفاقی ممکن است، بیفتد لطفا تا پارس جنوبی به یادها نپیوسته است از اتفاقاتی که برای شاهین افتاد درس بگیرید.

نام:
ایمیل:
* نظر: