bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۹ - ۲۴ دی ۱۳۹۶
نگارنده به‌شخصه عبدالکریم گراوند را دوست دارم، چرا که اندکی هم‌نام هستیم و دیگر آنکه هر آنچه می‌خواهد زیرک و سیاستمدار نشان دهد، خیلی ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کردم، به عبارت دیگر پیچیده نیست.
کریم جعفری:
نگارنده به‌شخصه عبدالکریم گراوند را دوست دارم، چرا که اندکی هم‌نام هستیم و دیگر آنکه هر آنچه می‌خواهد زیرک و سیاستمدار نشان دهد، خیلی ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کردم، به عبارت دیگر پیچیده نیست. بنده البته با او هیچ برخوردی به‌جز یک‌بار در روز خبرنگار نداشتم و این مسائل را با روانشناسی واژگان او در سخنرانی‌ها و مطالبی که ارائه می‌کند به دست آورده‌ام. شاید او مانند سلفش یاد نگرفته که «دروغ» بخشی از سیاست است و تا زمانی که این رذیله را که برخی‌ها جزئی از کار می‌دانند پیدا نکند، برای ما قابل احترام و دست‌داشتنی خواهد بود. 

این آقای گراوند حرف‌هایی می‌زند که بنده به‌عنوان یک ژورنالیست، فعال سیاسی یا شهروند بوشهری اغلب مطالعه می‌کنم و گاهی اوقات هم خطی دست می‌دهد تا چند کلمه‌ای برای خالی نبودن عریضه و پر کردن این ستون مبارک در موردش بنویسم. گراوند در مراسم معارفه فرماندار!! جدید شهرستان دشتی به نقل از خبرگزاری دولتی ایرنا صحبتی خطاب به رسانه‌ها داشت که بدون شک ما هم یکی از مخاطبینش بوده‌ایم: «رسانه ملی و رسانه‌های دیگر وظیفه دارند در جهت تقویت نظام خدمات دولت را به خوبی بیان کنند و جامعه را امیدوار به آینده کنند. مایوس کردن مردم و سیاه‌نمایی بزرگترین ضربه به نظام است و ناخواسته در جهت اهداف و خواسته دشمن است.»

 خدمت استاندار بوشهر باید عرض کنم این انتظاری که شما از رسانه‌ها دارید با بخش دوم حرف‌تان اصلا جور در نمی‌آید، جایی که گفته‌اید که با «مایوس کردن مردم و سیاه‌نمایی» ضربه به نظام می‌زنند، یعنی سیاه‌نمایی کار رسانه‌ها است و وظیفه‌ای برایشان تعریف کرده‌اید که: «وظیفه دارند در جهت تقویت نظام خدمات دولت را به خوبی بیان کنند و جامعه را امیدوار به آینده کنند!» وقتی شما این فرمانداران را انتخاب می‌کنید مردم خودشان ناامید می‌شوند، مَنِ رسانه چکار می‌توانم کنم که مردم امیدوار شوند؟ وقتی فرماندار یک شب در محل خدمتش نمی‌خوابد و کلا پروازی تشریف دارد و آن یکی فرماندار هم مانند پیاز هفت پوست و شاید 70 پوست دارد و هزار رنگ عوض می‌کند، رسانه چه می‌تواند کند؟ بعد هم بفرمائید چه خدمتی به رسانه‌ها کرده‌اید که رسانه‌ها بخواهند کمک کنند؟ متاسفانه‌ رسانه‌ها به دلیل نداشتن محتوای مفیدِ ناشی از کمبود نیرو و مشکلات دیگر بدون آنکه حرف‌های مسوولان را مزه کنند، نسبت به انتشار آن اقدام می‌کنند، مانند همین سخنان گهربار جنابعالی که رسانه‌ها را یه سیاه‌نمایی متهم کرده‌اید و برخی دوستان کم‌بهره ما هم خبرش را کار کردند. دستکم به‌نظر من تا الان رسانه‌ها خیلی بیش از توان‌شان به دولت (شما) کمک کرده‌اند، اگر ما وظیفه‌ای داریم، شما هم وظیفه‌ای دارید، کمک کنید بعد انتظار کمک داشته باشید. 

نام:
ایمیل:
* نظر: