bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۶
تلگرام فیلترش برداشته شد و باوجود سرعت کم، مردم در حال استفاده از آن هستند. در این میان برخی‌ هستند که همیشه می‌خواهند دولت را متهم کنند. اینها همان کسانی هستند که یک عمری سر سفره ملت نشسته و مفت می‌خورند و بعد هم یا می‌گویند لپه‌اش سفت بود یا آشش شور بود.
کریم جعفری:
تلگرام فیلترش برداشته شد و باوجود سرعت کم، مردم در حال استفاده از آن هستند. در این میان برخی‌ هستند که همیشه می‌خواهند دولت را متهم کنند. اینها همان کسانی هستند که یک عمری سر سفره ملت نشسته و مفت می‌خورند و بعد هم یا می‌گویند لپه‌اش سفت بود یا آشش شور بود. طرف کانالی دارد 30 هزار نفر هم فالوور بعد در همین تلگرام غُر می‌زند که اگر فردا اتفاقی در کشور افتاد، تقصیر روحانی و وزیر ارتباطات است! شاید ربطی به این صفحه نداشته باشد، اما همیشه برایم سوال است که اینها ملت را چه فرض کرده‌اند؟ اگر تلگرام بد است که شما کانالت را تعطیل کن، چرا حالا که باز شده دوباره به سراغش آمده‌ای و تلافی دو هفته تعطیلی را یک‌جا در می‌آوری؟

شما که رفتی دو سه جا در پیام‌رسان‌های داخلی صفحه زدی اما سر و جمعش 200 نفر نیامدند، مثل ما شفاف می‌گفتی که همین تلگرام بهتر است، نه این‌که از رفع فیلترش برای فحش دادن به این و آن استفاده ‌کنی. ملت از دست یه عده مثل شما که همه چیز را برای خودتان می‌خواهید و جایی برای نفس کشیدن نداشتند به خیابان آمدند، بعد هم خودشان رفتند، رفتنشان هم هیچ دخلی به هدایت‌ها و نصیحت‌های شماها نداشت. بعدش هم که شدند آشغال. با این نحوه برخورد و نگاه، واقعا همان تلگرام مسدود باشد، بهتر است، شما می‌گویید فیلتر خوب است و بعد هم خودت بیشتر از همه از توئیتر استفاده می‌کنی، نکند برای شما حلال و برای مردم حرام است؟

این نوع نگاه‌ها در آینده‌ای نه چندان دور ایران را به چنان ورطه‌ای خواهد انداخت که آن‌سرش ناپیدا. هنوز متولدین دهه‌ 50 و دهه 60 بهانه‌هایی دارند که وارد میدان شوند، 10 سال دیگر که سیل متولدین دهه 80 و 90 راهی شوند و شماها بخواهید با این زبان با آنها صحبت کنید، مگر قانع خواهند شد؟ 20 سال پیش و هنگام دانشجویی در کلاس‌ درس و در جمع دوستان بحث می‌کردیم که پاشنه آشیل انقلاب متولدین دهه 70 و 80 خواهند بود، کسانی که در خانواده‌های به‌شدت تامین بزرگ شده و تک فرزند یا نهایت دو فرزند هستند. آنها محیط و شرایط زندگی‌شان با بچه‌های انقلاب و جنگ متفاوت خواهد بود. بروید و بپرسید که چه فرهنگ‌سازی برای این جوانان شده است؟ اینها چند درصد از قشر بیکار جامعه را تشکیل می‌دهند؟ چکار باید برای این قشر کرد؟ بعد شما همه دغدغه‌ات باز و بسته شدن دسترسی مردم به فضای مجازی است؟

در این دو هفته همه کسانی به عضویت پیام‌رسان‌های ایرانی درآمدند، سر و جمع به دو میلیون نفر نرسید و شک هم دارم که یک پنجم اعضا از آن استفاده کرده باشند و بازار فیلترشکن چنان داغ شد که مَنِ روزنامه‌نگار که چنین ابزاری روی گوشی‌ام نداشتم ناچار به نصب یک دو جین از آنها شدم. الان همه دسترسی‌ ما جماعت روزنامه‌نگار به فضایی که نویسندگان و خبرنگاران خارجی در آن فعالیت دارند، سخت است. طرف خارج از کشور نشسته به‌سادگی توئیت می‌کند و بعد ما نمی‌توانیم پاسخ او را بدهیم. بیائید اندکی واقع‌بین باشیم، اندکی درک درستی از فضای جامعه امروز داشته باشیم، کشوری که سالیانه 9 میلیون نفر از شهروندانش به خارج از کشور سفر می‌کنند چشم و گوششان باز است و آنچه را که ما حرام می‌دانیم می‌روند انجام می‌دهند.

به قول یک بزرگی که می‌گفت ای کاش به اندازه‌ای که دغدغه حجاب داشتیم، دغدغه مبارزه با فساد و دزدی داشتیم، شک نکنید که این مملکت آباد می‌شد. به جایی رسیده‌ایم که همه انتظارمان از مسوولان، رفع انسداد تلگرام و توئیتر است!! کشورهای دیگر چه دغدغه‌هایی دارند، ما چه داریم. اصل و اساس همه چیز برقراری عدالت و مبارزه با فساد در همه ابعاد آن است، به‌جز چند کشور محدود، همه دنیا دسترسی به فضای مجازی آزاد است، این آقای مدعی برود مطالعه کند چرا دشمن از آنها سوءاستفاده نمی‌کند؟ مسوولان و کسانی که مدعی ولایتمداری هستند بروند یک‌بار دیگر فرمایشان رهبری را در روز 19 دی‌ماه مطالعه کنند، بند بند آن را آویزه گوششان کنند، فساد و دزدی را ریشه‌کن کنید، به‌جای دغدغه جیب مبارکتان، فکر معیشت مردم باشید، به‌جای پارتی‌بازی و رابطه، قانون و شایسته‌سالاری را در دستور کار قرار دهید، بعد هم همه اینترنت را آزاد کنید، همه دنیا بریزند روی سر ما، اگر اتفاقی افتاد...
از وقتی که نوشته این بابای به‌حساب کارشناس!! و تحلیلگر را خوانده‌ام هنوز ناراحتم، از خودم خجالت می‌کشم که با چه کسانی طرف هستیم و بعد به این نتیجه می‌رسم که خیلی‌ اصلا برایشان انقلاب، اسلام، کشور و مردم مهم نیستند، فقط نگران جیب‌شان و پست‌شان هستند...
 
نام:
ایمیل:
* نظر: