bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۶
نگاهی به برنامه جامع کی‌روش برای جام جهانی؛
فدراسیون فوتبال در این روزها سخت دنبال نهایی‌کردن اردوها و بازی‌های دوستانه تیم ملی است. کارلوس کی‌روش چند روز پس از صعود ایران به جام جهانی، در نشست خبری‌اش نقشه راه خود را برای حضور موفقیت‌آمیز در جام جهانی ٢٠١٨ روسیه تشریح کرد.
مسیر صعود از افریقا می‌گذرد فدراسیون فوتبال در این روزها سخت دنبال نهایی‌کردن اردوها و بازی‌های دوستانه تیم ملی است. کارلوس کی‌روش چند روز پس از صعود ایران به جام جهانی، در نشست خبری‌اش نقشه راه خود را برای حضور موفقیت‌آمیز در جام جهانی ٢٠١٨ روسیه تشریح کرد. سرمربی پرتغالی عنوان کرد: تیم ملی برای حضور موفق در روسیه و فکرکردن به رویای صعود به دور دوم، باید از هر نظر مرکز توجه قرار بگیرد. کی‌روش تاکید کرد اگر فدراسیون فوتبال می‌خواهد به نتیجه‌ گرفتن در جام جهانی فکر کند، باید برنامه اردوها و بازی‌های تدارکاتی او را با جدیت پیگیری کند.
ایران پیش از قرعه‌کشی جام جهانی به‌خوبی از فرصت بازی‌های تدارکاتی خود استفاده کرد. در مه و آبان، چهار روز بازی‌های ملی (فیفادی) بود که ایران چهار بار به میدان رفت. تیم ملی در مهر ابتدا در ورزشگاه آزادی ٢- صفر توگو را برد، سپس در یک بازی مهم‌تر در کازان روسیه، مقابل میزبان جام جهانی به تساوی یک،یک رسید. ایران در آبان نیز دو بازی انجام داد و در اروپا موفق به شکست پاناما و ونزوئلا شد. آن زمان هنوز جام جهانی قرعه‌کشی نشده بود. پس از این‌که مشخص شد ایران در روسیه با اسپانیا، پرتغال و مراکش هم‌گروه است، استراتژی کی‌روش فرق کرد. بازی اول ایران در جام جهانی مقابل مراکش است. کارلوس کی‌روش این بازی را برای ایران یک فینال می‌داند و به همین دلیل، تمرکز اصلی خود را آماده‌شدن برای این بازی می‌داند. کی‌روش معتقد است بازی با مراکش برای ایران دیدار مرگ و زندگی است. تیم ملی اگر آن بازی را ببرد، فرصتی طلایی برای تحقق رویای صعود از این گروه سخت خواهد داشت.

شروع کار با لیبی
به گزارش نود، اردوهای کوچک (مینی‌کمپ) تیم ملی ١٠روزی است که آغاز شده است. در این اردوهای یک، دو روزه ملی‌پوشان شاغل در لیگ برتر پس از انجام بازی‌هایشان در لیگ، در کمپ تیم ملی تمرینات ریکاوری و ذهنی انجام می‌دهند. کار اصلی کی‌روش اما در اردوی بلندمدت آینده است.
اردوی نوروزی تیم ملی از ٢٣ اسفند آغاز می‌شود و ١٤ روز به طول می‌انجامد. کارلوس کی‌روش برای آماده‌سازی تیم ملی هفت یا هشت بازی تدارکاتی درخواست کرده که سه بازی آن در این اردو برگزار خواهد شد. ملی‌پوشان ابتدا ٢٧ اسفند در ورزشگاه آزادی و پشت درهای بسته با لیبی بازی می‌کنند. در فروردین دو فیفادی وجود دارد که سرمربی تیم ملی خواهان انجام دو بازی باکیفیت در آن مقطع است. تیم ملی هفتم اسفند با الجزایر در اتریش یا قطر بازی خواهد کرد. دیگر دیدار ایران، دوم یا سوم فروردین با یک تیم اروپایی است؛ تیمی که به جام جهانی راه نیافته است. بلغارستان، رومانی، مجارستان، بوسنی‌وهرزگوین و ایتالیا گزینه‌های ایران هستند. محل این دو بازی، مکان اردوی ایران را مشخص می‌کند؛ قطر یا اتریش. در اردوی نوروزی، دو بازی از سه بازی ایران با تیم‌های افریقایی برگزار می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت آماده‌شدن برای بازی با مراکش است.
اردوی نهایی تیم ملی اردویی ٤٠ روزه است که از ١٥ اردیبهشت آغاز می‌شود. تیم ملی ١٥ تا ٢٨ اردیبهشت در تهران اردو خواهد داشت. در این اردو کارهای بدنسازی برگزار می‌شود و گفته می‌شود در حین این اردو، تیم دو بازی دوستانه خواهد داشت؛ یک بازی با تیمی آسیایی مثل سوریه، اردن، عراق یا لبنان که در ١١ اردیبهشت برگزار خواهد شد. برای ٢٨ اردیبهشت نیز بازی با ازبکستان در نظر گرفته شده است.

ترکیه؛ مهم‌ترین حریف
تیم ملی پس از بازی با ازبکستان، به یک اردوی اروپایی می‌رود که یک بازی سطح بالا در آن مقطع در نظر گرفته شده است؛ دیدار با ترکیه در استانبول در هفتم خرداد؛ دیداری مهم و ارزشمند برای تیم ملی. محل اردوی اروپایی تیم ملی نهایی نشده و اتریش، ترکیه، ایتالیا یا یونان مدنظر کی‌روش‌ هستند.

 اردوی نهایی تیم ملی اردویی ١٠روزه در روسیه خواهد بود. ایران حدود ١٠ روز قبل از بازی اولش با مراکش، به روسیه می‌رود و تمرینات خود را در کمپ باشگاه لوکوموتیو مسکو پیگيری می‌کند. پیش از این، در تاریخ ١٢ خرداد، دیدار بدرقه تیم ملی با الجزایر در نظر گرفته شده بود که این بازی به هفتم فروردین منتقل شد. حال باید برای آن بازی یک حریف جدید انتخاب کرد. حریف ایران احتمالا تیمی از افریقا خواهد بود؛ تونس یا مصر. در حین اردوی ایران در روسیه هم یک حریف ساده برای تیم ملی در نظر گرفته می‌شود که آن‌هم به احتمال قوی افریقایی است. شاید ایران ابتدا با مصر بازی کند و سپس با تونس. برنامه اولیه نشان می‌دهد برای تیم ملی هفت یا هشت بازی تدارکاتی در نظر گرفته شده است که حداقل سه حریف آن افریقایی هستند. احتمال دارد چهار دیدار دوستانه ایران مقابل افریقایی‌ها باشد. دو بازی تدارکاتی تیم ملی با تیم‌های آسیایی خواهد بود و دو بازی هم در برابر تیم‌هایی از اروپا.

از این هشت بازی، فعلا بازی با لیبی (٢٧ اسفند)، الجزایر (٧ فروردین)، ازبکستان (٢٨ اردیبهشت) و ترکیه (٧خرداد) نهایی شده است. کی‌روش در حال رایزنی با چندین کشور است تا برنامه چهار بازی دیگر را نهایی کند. پس از مشخص‌شدن برنامه هشت دیدار تدارکاتی تیم ملی، محل اردوی نوروزی و اردوی اروپایی خرداد نیز مشخص می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: