bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۸ - ۲۶ دی ۱۳۹۶
۱۴ حلقه چاه غیرمجاز امسال در دشتستان مسدود و مسلوب المنفعه شده که با پر کردن این چاه‌ها از برداشت غیر مجاز ۳۹۴ هزار و ۸۰۰ متر مکعب آب جلوگیری شده است.
رئیس اداره منابع آب شهرستان دشتستان با تاکید بر حفاظت از منابع آب، گفت: در این راستا طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در دشتستان اجرایی شده است. با تقویت و استقرار گروه‌های گشت و بازرسی به عنوان یکی از مأموریت‌های طرح احیا و تعادل بخشی، از انجام بخش عظیمی از تخلفات حوزه آب از جمله حفر، کف شکنی و لایروبی غیرمجاز جلوگیری به عمل آمده است.گروه‌های گشت و بازرسی در طول هفته به صورت شبانه اقدام به گشت زنی و پلمب دستگاه‌های حفاری و کنترل آنان می‌کنند.

نعمت الله نجاتی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های 15 گانه طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی «کنترل، نظارت و پر کردن چاه‌های فاقد پروانه و مغایر با مصالح عمومی» است افزود: این مهم در کنار جلوگیری از حفر چاه‌های جدید، به عنوان راهکاری کلیدی برای نجات دشت‌ها است. 

وی با اشاره به توقیف 24 دستگاه کمپرسور، 2 دستگاه تراکتور، 13 مورد ادوات حفاری در طول یک سال اخیر در دشتستان خاطر نشان کرد: با توفیق در نظارت و کنترل دستگاه‌های حفاری، حفاران غیرمجاز در ماه‌های اخیر اقدام به حفر چاه با چرخ چاه و به صورت دستی کرده‌اند. یکی از حفاران که تبعه کشور افغانستان است برای انجام روال قضایی و اخراج از کشور به مقامات مربوطه تحویل داده شده است. 14 حلقه چاه غیرمجاز  امسال در دشتستان مسدود و مسلوب المنفعه شده که با پر کردن این چاه‌ها از برداشت غیر مجاز 394 هزار و 800 متر مکعب آب جلوگیری شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: