bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۲۶ دی ۱۳۹۶
رفع فیلتر تلگرام‌ بنا به تصمیم شورای امنیت بوده و وزارت ارشاد دخالتی‌ در این تصمیم گیری نداشت.
 رئیس مرکز فناوری و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص رفع فیلتر تلگرام و پاگرفتن شبکه های اجتماعی غربی گفت: رفع فیلتر تلگرام‌ و دیگر فضاهای مجازی بنا به تصمیم شورای امنیت بوده و دیگر دستگاه‌های ذیر‌بط مثل وزارت ارشاد دخالتی‌ در این تصمیم گیری نداشتند، در واقع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچگونه اقدام سلبی ندارد و فعالیت‌هایش ایجابی‌ است.

سید مرتضی موسویان‌ در ادامه در خصوص راه اندازی صفحات وب بیان کرد: یکی از اتفاقات در این چند دهه اخیر این است که امروزه هر کسی در محل زندگی و یا کسب و کار خود می‌تواند یک نشان یا آدرس صفحات وب داشته باشد، به این شکل که هر فرد با ثبت‌نام در شبکه ملی فرهنگ می‌تواند از آموزش‌های رایگانی که در اختیار کاربران قرار گذاشته شده است، استفاده کنند. در واقع اگر بودجه‌های حمایتی ارشاد تمام شود نسبت به خرید محصولات حمایتی اقدام خواهد کرد که البته این در خصوص تخصیص بودجه‌ای که در سال 96 وجود دارد محقق نخواهد شد و احتمال می‌رود در سال آینده رقم بخورد.

وی افزود: تا امروز چندین همایش و مراسم در راستای تولید محتوا با همکاری دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و ... داشته‌ایم و آنها نشان دادند که با توان و استعدادی که دانشجویان و دانش‌آموزان ما دارند می‌توانند در جهت تولید محتوا استفاده کنیم. البته دانش‌آموزان سال اول و یا دوم دبیرستان در اردو‌های یک یا دو روزه‌ای که برایشان در نظر گرفته شد توانستند هوش و استعداد خود را در راستای محتوا و تولید محصول برای فضای مجازی نشان دهند.

موسویان‌ در خصوص راه اندازی کسب و کار دیجیتالی و آدرسی جدید در «وب» اظهار کرد: پیش از این طبق آئین نامه و ضوابطی که وجود داشت، کاربران بالای 24 سال و یا کسانی که در یکی از رشته‌های IT تحصیل کرده بودند، شامل چتر حمایتی وزارت ارشاد می‌شدند اما هم ‌اکنون این موانع برداشته شده و افراد دارای حداقل 18 سال سن می‌توانند یک کسب و کار و یا فضای دیجیتال را بر اساس آئین نامه و قوانینی که وجود دارد طراحی و تولید کنند و بالطبع‌ از حمایت وزارت ارشاد بهره‌مند شوند. یکی از مواردی‌ که در بستر شبکه‌های اجتماعی اهمیت دارد، مباحث فرهنگ سازی بین مردم است، اینکه اگر بعد از سیاست گذاری فرهنگ سازی صورت نگیرد فضایی مناسب برای استفاده از هرگونه رسانه ایجاد نخواهد شد. فرهنگ سازی منحصر به یک دستگاه و یا نهاد نمی‌شود بلکه همه نهادها باید در زمینه‌ جدیدی که جزء زیست بوم ما شده است، فعالیت داشته باشند.

رئیس مرکز فناوری و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: اگر مردم به ما در اجرای نشان گذاری بستر‌های حامل محتوا، کانال‌ها، صفحات اجتماعی، سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها کمک کنند، ما می‌توانیم یک بستری امن داشته باشیم.

 
برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، فیلتر ، تلگرام
نام:
ایمیل:
* نظر: