bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۶۵۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۶
بندر بوشهر به‌عنوان نمونه آزمایشی اجرای طرح هوشمندسازی در بنادر کشور انتخاب شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این باره گفت: هوشمندسازی بنادر کشور طرحی است که با تاکید ویژه وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور مورد توجه قرار گرفته و نقطه آغاز آن نیز از بندر راهبردی و استراتژیک بوشهر است. در این ارتباط نخستین کارگروه هوشمندسازی بندر بوشهر با حضور فعالان حوزه آی تی و الکترونیک و رئیسان اداراتی که مرتبط با این حوزه هستند، تشکیل شده است. در اجرای این طرح، جزیره نگین که به عنوان محور توسعه ای بندر بوشهر در نظر گرفته شده است، به عنوان نخستین پایانه کانتینری هوشمند کشور مشخص شد.

محمدمهدی بنچاری افزود: با رایزنی های صورت گرفته پیمانکار پایانه کانتینری جزیره نگین نیز موافقت خود را برای اجرای طرح هوشمندسازی در این جزیره اعلام کرده است. هدف اصلی هوشمند سازی بنادر استفاده هوشمندانه از عناصری همچون زمان، منابع، سرمایه، محوطه و غیره است که تحقق این مهم در کاهش هزینه و زمان می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.  از دیگر مزایای هوشمندسازی بنادر توجه به محیط زیست است که از این لحاظ نیز طرح هوشمندسازی بنادر حائز اهمیت فراوانی است.

وی تصریح کرد: با توجه به مطرح شدن طرح هوشمندسازی شهر بوشهر طرح بندر هوشمند می تواند ایجاد کننده شهر و بندر هوشمند در بوشهر باشد. فاز نخست طرح توسعه جزیره نگین با 300 متر اسکله و ظرفیت پذیرش کشتی های 50 هزار تنی در دست اجراست که پیش بینی شده در سال جاری به بهره برداری برسد. مجتمع بندری نگین بوشهر به عنوان پسکرانه فعالیت‌های بندر بوشهر طراحی و با مشارکت بخش خصوصی در سال 1393 اجرایی شده که با تکمیل آن ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر از هفت میلیون تن کنونی در سال به بیش از 2 برابر افزایش می‌ یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر: