bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۶
سازمان هدفمندی از حذف یارانه پُردرآمدها پس از تصمیم مجلس خبر داد.
مدیرکل برنامه و بودجه سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این رابطه گفت: تا زمان تصویب مجلس، هیچ تغییری در حذف افراد یارانه بگیر اتقاق نمی افتد. جلسات کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است و هنوز هیچ تصمیم جدیدی در باره حذف یارانه بگیرها گرفته نشده است. هنوز هیچ چیز مشخص نیست و هر تصمیمی که مجلس اتخاذ کند، دولت موظف به اجرای آن خواهد بود.


نرگس پرستاری از انجام مطالعات پژوهشی در راستای بررسی تاثیرات منفی و مثبت یارانه ها در حوزه های فرهنگی اجتماعی کشور خبر داد و افزود: این مطالعات در پنج استان تهران، کرمانشاه، سیستان بلوچستان، مازندران و خوزستان انجام شده که البته نتایج این پژوهش هنوز تحلیل نشده است. این پژوهش هیچ ارتباطی به حذف یارانه پردرآمدها ندارد اما این طرح در تصمیم گیری دولت در سرنوشت یارانه ها موثر است.

پرستاری با بیان اینکه حذف یارانه پردرآمدها تا کنون بارها به دلیل تبعات اجتماعی و فرهنگی متوقف شده است اظهار کرد: براساس تحلیل های کارشناسی شکی وجود ندارد که نحوه پرداخت یارانه ها به شکل فعلی، نه تنها مشکلی را حل نکرده بلکه مشکلاتی نیز بوجود آورده است. ماهانه سه هزار و 800 میلیارد تومان بابت یارانه نقدی افراد پرداخت می شود که این مبلغ می توانست در بخش های دیگر سرمایه گذاری شود.

وی با تاکید بر بازتعریف شاخص های یارانه بگیران و لزوم حذف یارانه پردرآمدها تصریح کرد: محاسبه پرداخت یارانه از ابتدا دقیق نبوده و در این زمینه بیش برآوردی صورت گرفته که منجر به مشکلات کنونی شده است.پرستاری افزود: از ابتدای طرح تا کنون یارانه بیش از چهار میلیون نفر قطع شده که یارانه حدود یک میلیون نفر مجددا برقرار شده است که نشان می دهد میزان خطای در حذف افراد زیاد بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: