bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۶
مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:
کنفرانس ملی ریاضی از جمله رویدادهای علمی بزرگ است که در استان بوشهر دستاوردهای خوبی به همراه داشته و چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای برای آینده آن ترسیم می‌شود.
بامداد جنوب- هدی خرم‌آبادی:بوشهر، میزبان پانزدهمین کنفرانس ریاضی ایران
کنفرانس ملی ریاضی از جمله رویدادهای علمی بزرگ است که د راستان بوشهر دستاوردهای خوبی به همراه داشته و چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای برای آینده آن ترسیم می‌شود. روز گذشته نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به همراه جمعی از معاونانش با اصحاب رسانه برگزار شد و یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در آن، بررسی این رویداد علمی بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در این نشست با بیان این‌که قرار است پانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران به میزبانی بوشهر برگزار شود، گفت: کنفرانس ملی ریاضی ایران رویداد علمی بی‌سابقه و بزرگی است و امیدواریم با کیفیت خوب برگزار شود و بتوانیم به دستاوردهای مورد نظر هم برسیم.

ناصر کرمی با بیان این‌که پانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران در روزهای سوم تا ششم بهمن ماه در بوشهر برگزار می‌شود، افزود: موضوع میزبانی پانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر در اردیبهشت ماه سال جاری مطرح شد و به تصویب رسید و اتحادیه انجمن معلمان ریاضی ایران هم این پیشنهاد را قبول کرد.
به گفته کرمی، توسعه حرفه‌ای معلمان ریاضی در ایران، آموزش شیوه جدید یاددهی و یادگیری، آموزش روش‌های نوین تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات، آموزش فضای پژوهش و تحقیق برای معلمان ریاضی، ایجاد شور و شوق علمی و پژوهشی در ریاضی، افزایش میزان علاقه‌مندی به ریاضیات برای معلمان و دانش‌آموزان، ارتقای کیفیت درس ریاضی در استان و ارتقای میانگین نمرات دانش‌آموزان در درس ریاضی از اهداف برگزاری کنفرانس ملی ریاضی ایران در بوشهر است.

این مسوول با اشاره به این‌که این همایش با همکاری اتحادیه معلمان ریاضی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: چالش‌های پیش روی معلمان در آموزش ریاضی، چگونگی انتخاب و حمایت و آموزش مستمر معلمان ریاضی و آموزش ریاضی در دوره ابتدایی از محورهای پانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران به میزبانی بوشهر است. در بُعد مالی این کنفرانس هم، پتروشیمی مروارید و سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی با آموزش و پرورش استان همکاری دارند، ضمن این‌که مسوولیت کمیته علمی همایش یادشده با دانشگاه خلیج فارس و مدیر گروه ریاضی این دانشگاه خواهد بود و از طرفی دانشگاه فرهنگیان و شورای اسلامی شهر و شهرداری بوشهر، اداره‌های کل میراث فرهنگی و گردشگری، بنادر و دریانوردی و خانه ریاضیات استان هم از دیگر همکاران ما در این کنفرانس خواهند بود.

وی ادامه داد: مراسم افتتاحیه روز سه‌شنبه سوم بهمن ساعت 14 در مجتمع فرهنگی و هنری نهم دی و مراسم اختتامیه هم روز جمعه ساعت 9 صبح در همان مکان برگزار خواهد شد، ضمن این‌که معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش هم در مراسم افتتاحیه حضور دارد. 
در همین راستا، دبیر کمیته اجرائی پانزدهمین کنفرانس ملی ریاضی ایران نیز گفت: 300 مقاله با موضوع ریاضی به دبیرخانه کنفراس ارسال شده که 94 مقاله مورد پذیرش واقع شد.
حسین درتاج روز گذشته با بیان این‌که پس از اعلام فراخوان به مراکز علمی دانشگاهی و مدارس، شاهد استقبال خوبی از این جشنواره بودیم، به گونه‌ای که 300 مقاله با موضوع ریاضی به دبیرخانه کنفراس ارسال شده است، افزود: هیات داوران با حساسیت مناسب و خاصی اقدام به بررسی این مقالات کرد و در نهایت 94 مقاله شایسته حضور در مرحله پایانی دانست که 68 مقاله به صورت پوستر و بقیه به شکل سخنرانی و ارائه مقالات از طرف پدیدآوردگان ان آثار ارائه می‌شود.
دبیر کمیته اجرائی پانزدهمین کنفرانس ملی ریاضی ایران یادآور شد: از آنجا که به دنبال بهره‌وری لازم از این کنفرانس ملی که با حضور 9 مهمان خارجی در بوشهر برگزار می‌شود هستیم، سعی ما بر این است که در کنار ارائه مقالات، هفت سخنرانی عموم نیز در طول برگزاری کنفرانس گنجانده شود.

درتاج یادآور شد: در حاشیه برگزاری پانزدهمین کنفرانس ملی آموزش ریاضی ایران با حضور 500 آموزگار از سراسر کشور در بوشهر، برنامه‌های جنبی از جمله افتتاح نمایشگاه با موضوع ریاضی، بازدید از دبیرستان تاریخی سعارت، موزه شهید رئیسعلی دلواری و گشت دریایی پیش‌بینی شده است.
رياضيات علاوه بر محتوايي كه ياد مي‌دهد، عادت‌هاي كيفي خوبي ايجاد مي‌كند و همین ظرفیت، لازمه عمومی شدن ریاضی را تقویت می‌کند. میزبانی بوشهر برای برگزاری این رویداد مهم علمی، نیازمند توجه و حمایت و همکاری دیگر نهادها و مشارکت‌های مردمی است. سربلند بیرون آمدن از این میزبانی، برگ برنده‌ای برای بوشهر خواهد بود تا اعتمادها را جلب کند و البته دستاوردهای دیگری نیز به همراه خواهد داشت که کسی تجربه و بررسی کاستی‌ها و خطاها از جمله این دستاوردهاست. 

نام:
ایمیل:
* نظر: