bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۶
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد، هر قدر مرجعیت رسانه‌های داخلی کاهش یابد تهدید منافع ملی بیشتر می‌شود و این مساله باید از فهم خاص به فهم عام تبدیل شود و برای توسعه این فهم اقدامات مشترک صورت گیرد.
سیدعباس صالحی در دیدار با اعضای هیات‌مدیره و هیات موسس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران گفت: به نظر من هر چقدر بدنه دولت کوچک‌تر شود و نهادهای مدنی تقویت شوند به نفع کشور است و نهادهای صنفی مقتدر کمک‌کننده دولت هستند.
وی در ادامه با تاکید بر این‌که تقویت بیشتر نهادهای مدنی احتیاج به تغییر نگرش دارد، افزود: آن‌طور که باید و شاید مفهوم دولت ملت شکل نگرفته و هرچقدر بتوانیم از یک طرف نگاه دولت‌ستیزانه و از طرف دیگر نگاه دولت سالارانه را تعدیل کنیم، گسل دولت ملت کاهش می‌یابد و بخش عمده وظیفه کاهش این فاصله بر عهده رسانه‌ها است.

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران نیز در این دیدار با اشاره به روند تشکیل انجمن صنفی گفت: اتفاقات اخیر نشان داد که به لحاظ سیاست رسانه‌ای در ضعف مفرط هستیم. شاید آنچه کشور کوچک قطر را در برابر دشمنانش تا حدی قدرتمند کرد؛ همان داشتن شبکه تلویزیونی الجزیره بود.
عباس عبدی در پایان یادآور شد: تقویت صنف روزنامه‌نگار و اهل رسانه موجب تقویت امنیت ملی کشور خواهد شد. سرمایه‌گذاری در این حوزه در جهان رو به افزایش و با سودآوری زیاد است.

برچسب ها: فرهنگ ، ارشاد ، دولت
نام:
ایمیل:
* نظر: