bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۶
چند سالی است که منطقه آزاد در دستور کار مدیران ارشد استان بوشهر قرار گرفته و ما اصولا با منطقه آزاد مشکلی نداریم، اما با فکر و اهدافی که پشت آن نهفته مخالف هستیم چرا که هنوز هم به‌شکل دقیق و درستی نه محدوده این منطقه مشخص است، نه برنامه‌ها برای توسعه آن.
کریم جعفری:
چند سالی است که منطقه آزاد در دستور کار مدیران ارشد استان بوشهر قرار گرفته و ما اصولا با منطقه آزاد مشکلی نداریم، اما با فکر و اهدافی که پشت آن نهفته مخالف هستیم چرا که هنوز هم به‌شکل دقیق و درستی نه محدوده این منطقه مشخص است، نه برنامه‌ها برای توسعه آن. نگارنده در طول سال‌های گذشته همواره یک حرف داشته‌ام و آن نیز شفاف‌سازی است و اینکه چرا مسوولان استانی باید همه هم و غم خود را بر منطقه آزاد بگذارند و از دیگر شئونات و مشکلات استان غافل شوند.

مگر منطقه آزاد قرار است چه دستاوردی برای مردم داشته باشد، در آن شش هفت استانی که منطقه آزاد ایجاد شد، چه شق‌القمری کرده‌اند که قرار است در بوشهر این اتفاق روی دهد؟ صرف اینکه عده‌ای پولدارتر می‌شوند یا آنهایی که راست یا دروغ به میزان بسیار زیادی زمین‌هایی را که در این طرح قرار دارد پیش از این خریده‌اند تا بعدها با بهای چند برابر به فروش برسانند، چه کسی صاحب ثروت می‌شود؟ اصولا چه کسی به بوشهر می‌آید و سرمایه‌گذاری می‌کند؟ از زمان آن استاندار تاکنون چند میلیون دلار سرمایه وارد بوشهر شده است؟ همین منطقه ویژه اقتصادی بوشهر را بروید آباد کنید تا مدیرعاملش مانند سلفش کلاه دیگران سرش نرود و بگوید که ده‌ها شغل جدید ایجاد کرده است، بقیه پیشکش. در این منطقه همه شرکت‌ها نابود شده‌اند و ماه‌هاست نیروهایش حقوق نگرفته‌اند.

 مگر در این استان اصولا کسی به فکر است که بر مردم چه می‌گذرد. سه چهار بار اعلام کردند که قرار است بوشهر منطقه آزاد شود و بهای مسکن را چند برابر کردند که دیگر کسی توان خرید ندارد، اجاره مغازه چند برابر شد که کسب و کار اصلا سودی نداشته باشد. حالا استاندار فعلی هم با تمام احترامی که هنوز برایش قائل هستیم، انگار به او ابلاغ شده باشد، حرف‌های سلفش را می‌زند. این حرف‌ها جوری زده می‌شود که این شائبه برای مردم استان ایجاد شده که خدایی ناکرده عبدالکریم گراوند حافظ منافع استاندار گیلان است!! خبرگزاری مهر این کلمات را به نقل از گراوند که برای شرکت در نشست چهار استاندار به گرگان رفته بود، در مورد منطقه آزاد منتشر کرده است: «تنها نیروگاه اتمی ایران در بوشهر وجود دارد، منطقه ویژه پارس جنوبی و عسلویه هم برای تمام ایران شناخته شده است و ۹۳ درصد از نفت صادراتی کشور از پایانه بزرگ خارک در استان بوشهر انجام می‌شود.» شما بفرمائید که این مسائل چه ارتباطی با منطقه آزاد بوشهر دارد؟ در اروند، انزلی، ارس، کیش و قشم به‌جز اینکه کالای خارجی به‌وفور وارد شد چه اتفاقی افتاد؟ چرا در تهران عده‌ای بر منطقه آزاد بوشهر پافشاری می‌کنند؟ آیا نیاز به افشاگری است؟
 
 
نام:
ایمیل:
* نظر: