bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۷ - ۲۹ دی ۱۳۹۶
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان اعلام کرد که در سال جاری ۲۵ هزار تن کدو از مزارع شهرستان دشتستان برداشت می‌شود.
منصور نوذری در حاشیه بازدید از برداشت کدو در دشتستان، با اشاره به این‌که در سال جاری ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان دشتستان زیر کشت کدو رفته و پیش‌بینی می‌شود ۲۵ هزار تن محصول از مزارع این شهرستان برداشت شود، ادامه داد: عمده مناطق کاشت کدوی شهرستان دشتستان در حومه شهر برازجان و روستاهای سرکره، بنداروز و نی نیزک بوده و دو گونه کدو به نام‌های کدو تنبل و کدو سبز (کباب) کشت می‌شود.

این مقام مسوول با تاکید بر این‌که برداشت کدو در هر هکتار بین ۳۵ تا ۴۰ تن است که نزدیک به هزار نفر در امر کاشت و برداشت مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: کاشت کدو تنبل از مرداد و کدو سبز (کباب) از مهر‌ماه آغاز و برداشت از اواسط آذر تا پایان زمستان صورت می‌گیرد. ضمن این‌که عمده بازار مصرف کدو تولید این شهرستان، داخل کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان در ادامه خاصیت‌های مهم کدو را پیشگیری از سرماخوردگی – مفید برای مبتلایان به دیابت و قند خون و کاهش فشار خون عنوان کرد.
وی از برگزاری کارگاه آموزشی کاهش ضایعات خرما خبر داد و اضافه کرد: کارگاه آموزشی کاهش ضایعات خرما و صنایع تبدیلی و تکمیلی با حضور ۳۰ نفر از اعضای صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری  در روستاهای راهدار از توابع این شهرستان برگزار شد.

برچسب ها: اقتصاد ، کشاورزی ، کدو
نام:
ایمیل:
* نظر: