bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۶
ضرورت آسیب‌شناسی اعتراضات اخیر در کشور برای چاره‌جویی در قبال آن از مهم‌ترین دستور کارهایی است که باید نهادهای تصمیم‌گیر به آن توجه کنند.
 معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در همین رابطه خبر از تهیه گزارش‌های مختلف می‌دهد اما بر ارائه یک گزارش منسجم و مدون تاکید دارد. 
حسین ذوالفقاری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تهیه گزارش از اعتراضات اخیر از سوی وزارت کشور، اظهار کرد: تاکنون گزارش‌های متعددی را دستگاه‌های اطلاعاتی،‌ امنیتی و انتظامی تهیه و ارائه کرده‌اند اما ضرورت  دارد یک گزارش  کامل و نهایی نیز تهیه شود.

به گفته وی، این گزارش بر اساس اطلاعات، توصیف و تبیین واقعیات خواهد بود، زیرا باید زمینه‌ها و شرایطی که منجر به این اتفاقات شد به‌صورت دقیق بررسی شود. باید عوامل شتاب‌دهنده شناسایی شده و وضعیت موجود هم دقیق تحلیل شود یعنی علاوه بر زمینه‌ها و ریشه‌های این اعتراضات باید توصیف دقیقی از وضعیت و این‌که ماهیت قضیه و انگیزه‌های افراد حاضر در تجمعات چه بوده است بررسی شود. ما نمی‌خواهیم این گزارش را بر اساس ساخته ذهن خود آماده کنیم، بلکه می‌خواهیم این گزارش را بر مبنای داده‌های دقیق اطلاعاتی و مبتنی بر واقعیات آماده کنیم. این گزارش می‌تواند زمینه‌ساز ارائه پیشنهادات و راهکارهای عملی در کشور برای برخی مسائل و آسیب‌ها باشد، زیرا ما معتقدیم تا وقتی صورت و ماهیت مساله دقیقا روشن نشود، نسخه راه‌حل هم اشتباه در نظر گرفته می‌شود. قطعا انتظار مردم، دست‌اندرکاران و دلسوزان نظام این است که بررسی دقیقی از ابعاد و ماهیت این اعتراضات انجام شده و راهکارهای اجرائی و عملیاتی نیز ارائه شود.

برچسب ها: سیاسی ، اعتراضات ، مردم
نام:
ایمیل:
* نظر: