bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۳۰ دی ۱۳۹۶
ناراحتی شدید مردم وحدتیه از بی‌تکلیفی شهرشان؛
اوضاع شهرداری استان به‌هیچ عنوان خوب نیست و این را می‌شود از شهرداری مرکز استان تا شهرداری‌های شهرستان دشتستان که به دلیل دخالت‌های بی‌جا و عدم مدیریت صحیح فرماندار نه‌چندان مدیر آن و همچنین دخالت سایر اجزای استانداری من‌جمله دفتر شهری همچنان در گیر و دار انتخاب شهردار هستند
می‌خواهد شهردار را به مردم «بچپانند!»بامداد جنوب- ابوعلی زرین‌قلم:
 «شهردار بی‌شهرِ سابق» گزینه چه کسانی است؛ چرا فرماندار دشتستان حاضر به اجرای قانون نیست؛ چرا دو نفر از اعضای شورا امضای خود برای ح.ع را پس گرفتند؛ مردم وحدتیه می‌گویند شهردار متخلف را نمی‌خواهیم؛ استانداری پاسخ نامه‌نگاری شورای شهر وحدتیه را نمی‌دهد. 

اوضاع شهرداری استان به‌هیچ عنوان خوب نیست و این را می‌شود از شهرداری مرکز استان تا شهرداری‌های شهرستان دشتستان که به دلیل دخالت‌های بی‌جا و عدم مدیریت صحیح فرماندار نه‌چندان مدیر آن و همچنین دخالت سایر اجزای استانداری من‌جمله دفتر شهری همچنان در گیر و دار انتخاب شهردار هستند، مشاهده کرد که هنوز هم تکلیف یکی دو شهرداری دیگر آن مشخص نشده است.
بامداد جنوب تا جایی که امکان داشته باشد و مردم از او نخواهند در مسائل شوراها ورود نمی‌کند، به‌جز آنجایی که منافع عمومی تضییع شود و عده‌ای در فکر کاسبی و گماردن این و آن در این شهرداری و آن اداره باشند. در طول پنج ماه گذشته صدها مورد گزارش، خبر و حتی سند از شهرداری‌های مختلف استان و زد و بندهای صورت گرفته به دست بامداد جنوب رسیده و ده‌ها مصاحبه مختلف در مورد دخالت‌های مسوولان از جمله نمایندگان مجلس در مسائل شهرداری‌های استان در این روزنامه داشته‌ایم که بنا به‌دلایلی آنها را منتشر نکردیم، چرا که بر این باور بودیم باید گذاشت منتخبان مردم خود تصمیم بگیرند، با این حال، مسوولان ارشد استانی وارد این حوزه نشده از دخالت‌های زیردستان خود جلوگیری نکردند.

در این میان دو شهرداری بوشکان و وحدتیه در دشتستان عملا دچار نوعی بیماری بغرنج شده‌اند که در هر دو مورد به عینه دخالت‌های دفتر شهری استانداری و همچنین همراهی فرماندار عامل تشتت بوده است، در حالی که در قضیه شهرداری بوشکان دفتر شهری و نماینده مجلس دچار نوعی اختلاف شده‌اند، اما به‌ گفته اهالی شهر وحدتیه آنها در مورد گزینه شهرداری این شهر، توافق دارند. آنچه قرار است در مورد بوشکان بنویسیم که ناشی از ندانم‌کاری فرماندار و ناآشنایی وی با قانون و بی‌توجهی استاندار – باوجود ارسال یک طومار به استانداری – را به فرصتی دیگر واگذار خواهیم کرد، اما اهالی وحدتیه در طول روزهای گذشته در تماس‌های مختلف با روزنامه بامداد جنوب مواردی را به صورت شفاهی گفته‌ و خواستار تعیین تکلیف شهردار شهرشان شده‌اند.
خبرنگار بامداد جنوب در این مدت در تماس‌های مختلفی که با افراد مطلع داشت، با مواردی برخورد کرده که نیازی به انتشار آن نیست، چرا که مسائل بسیار بغرنج‌تر از آن است که گفته شود و آبرو و حیثیت افراد در میان است. با این حال، پس از آنکه ده‌ها نفر به‌عنوان گزینه شهرداری وحدتیه مطرح شده و هر کدام پس از مدتی به دلایل مختلف کنار کشیدند، با وساطت برخی طرف‌ها که همه می‌دانند کیانند و چه اهدافی پشت آن نهفته است، عده‌ای وارد گود شده و تلاش کردند تا «شهردار بی‌شهر» را به سامان وحدتیه برسانند.

شهردار سابق آبپخش که در این شهرداری مرتکب تخلفات گوناگون شده بود و تلاش‌های دفتر شهری استانداری برای قالب کردن وی به مردم دیّر راه به جایی نبرده بود، سپس گزینه بوشکان شد که در آنجا هم توفیقی نیافت، در رسیدن به وحدتیه هم مانده است، هم‌افزایی قوه مققنه و مجریه در این زمینه کارساز شد و شهردار سابق با نظر عجیب هر پنج نفر از اعضای شورا به استانداری معرفی شد.

برخی از اهالی وحدتیه تاکید دارند که گزینه معرفی شده در استعلام‌های صورت گرفته رد شده، اما معرفان و حامیان وارد عمل شده و با لابی‌های گوناگون می‌خواهند او را به هر شکل ممکن به اهالی وحدتیه به قول معروف بچپانند. بامداد جنوب دست‌نوشته‌هایی را در مورد تخلفات شهردار سابق آبپخش دارد که در صورت نیاز در آینده آنها را منتشر خواهد کرد، اما اینکه چه دست‌هایی پشت پرده قرار دارد تا یک شهردار متخلف راهی وحدتیه شود، خود نکته‌ای است که باید از مسوولان امر پرسید. وی که شهردارشدنش را مدیون دوپینگ مصطفی سالاری بود که بدون هیچ استعلامی حکمش را زد، در طول سه سال از عمر شهرداری خود، همه اقداماتش بدون مجوز شورای شهر بود و در این زمینه گفته شده نهادهای نظارتی هم ورود کرده و تخلفات عدیده‌ای نیز از وی ثبت شده است. در این میان برخی از افراد مطلع گفته‌اند که او شهرداری وحدتیه را صرفا برای چند ماه می‌خواهد تا از این طریق خود را تطهیر کند که مشکلی ندارد.

از سوی دیگر، رئیس شورای شهر وحدتیه در نامه‌ای به استاندار بوشهر که تاریخ 9/10/1396 را دارد از معرفی حسین عباسی به‌عنوان گزینه شهرداری در تاریخ 12/9/1396 با پنج رای مثبت خبر داده و از اینکه در این مدت نتیجه استعلام وی ابلاغ نگردیده، گلایه می‌کند. محمداسماعیل انصاری‌پور در این نامه از اینکه شهرش چهار ماه است بدون شهردار گذران کرده خبر می‌دهد و خواستار تسریع در استعلام می‌شود. با این حال برخی از اهالی وحدتیه می‌گویند که دو تن از اعضای شورا از رای به عباسی پشیمان شده و در نامه‌ای به رئیس شورا، امضای خود را پس گرفته‌اند. خبرنگار بامداد جنوب شنیده است که این دو تن دلیل این اقدام خود را تخلفات گسترده وی در زمان تصدی شهرداری آبپخش دانسته و اینکه بخشی از این تخلفات را در فضای مجازی رصد کرده و مردم وحدتیه او را برنمی‌تابند.

تاخیر در اعلام استعلام حسین عباسی و افزایش نارضایتی عمومی از نبود شهردار در شهری که پیش از این شهرداری فعال و پویا داشت، فشار بر اعضای شورای شهر را به جایی رسانده که منابع مطلع در گفت‌وگو با بامداد جنوب از نامه شورا به فرمانداری دشتستان جهت معرفی شهردار جدید در تاریخ 29/10/1396 خبر می‌دهند. به‌نظر می‌رسد این نامه که در فرمانداری دشتستان اعلام وصول شده به استانداری ابلاغ نشده است اما مشخص می‌کند که اعضای شورا هم این روزها پس از بازی‌های سیاسی گوناگون و حضور در زمین این مدیر و آن فرد فرصت‌طلب، باید به مردمی پاسخگو باشند که به آنها رای داده‌اند.
روزنامه بامداد جنوب همه آنچه را که در این گزارش آورده به‌شکل مستند و مکتوب در اختیار دارد. این گزارش صرفا به درخواست اهالی شهر وحدتیه نوشته شده و اگر هر یک از اعضای شورا و یا کسانی که در این گزارش نامی از آنها برده شده اعتراضی نسبت به این گزارش دارند جوابیه خودس را در اسرع وقت به دفتر روزنامه بامداد جنوب ارسال کرده تا نسبت به درج پاسخ آنها اقدام شود.
گفتنی است از استاندار بوشهر هم تقاضا می‌شود بیش از این اهالی یک شهر را معطل نکرده و به نگرانی‌های آنها پاسخ دهند. بامداد جنوب در روزهای آینده این خط خبری را با دقت بیشتر پیگیری و موارد را به اطلاع اهالی شریف وحدتیه خواهد رساند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: